Inca Collagen - rozpustná dávka krásy v prášku?


Krásny deň, dámy!

V poslednom príspevku som vyhlásila vianočnú súťaž, v tom dnešnom sa podelím o moje skúsenosti s užívaním morského kolagénu, ktorý by zároveň mohol byť jedným z tipov na vianočný darček, takže som napísanie recenzie posunula na toto predvianočné obdobie a dúfam, že vám bude užitočná.


Slovo kolagén pôsobí na ženy priam zázračne a automaticky v nich evokuje elimináciu vrások a štiepenia nechtov, krásne zdravé vlasy, prípadne celkovú regeneráciu buniek. Poznáme ho predovšetkým z reklám na pleťové krémy či telové mlieka. Nemožno sa preto čudovať, že keď som dostala ponuku kolagén otestovať (a to nie hocaký, ale 100 % čistý morský, ktorý sa píši slovami ako najúčinnejší a najčistejší), so zvedavosťou, ale i nadšením som súhlasila.


Veď ktorá žena by pohrdla toľkými možnosťami, kde môže kolagén zaúčinkovať?

Navyše recenzie, ktoré som doteraz čítala, boli výhradne pozitívne a to, že prirodzená tvorba kolagénu v našom tele sa po 25. roku života spomaľuje, veľmi dobre viem. Páčilo sa mi, že sa jedná o skutočne 100 % kolagén, ktorý rozmiešam vo vode a vypijem, teda nič navyše, žiadne prísady, žiadne oblbováky, kde v názve kolagén síce vidíte, v zložení však zistíte, že kolagénu tam je pár zanedbateľných miligramov. Čo sa ma nesmierne rozčuľuje, pretože viem, že veľa ľudí (vrátane mojej rodiny) absolútne neskúma zloženia a nechá sa zavádzať názvom.

V balení Inca Collagenu nájdete 30 vrecúšok a v každom z nich sú presne 3 g hydrolyzovaného kolagénu, čo je 3 000 mg, ktoré je potreba vysypať do suchého pohára a následne zaliať vodou, zamiešať a kolagén sa okamžite rozpustí (ak by ste kolagén nasypávali priamo do vody, bude sa horšie rozpúštať - overené:)).


Aký bol účinky po mesiaci používania a aký je môj názor na Inca Collagen?

Inca Collagen prekvapil, a to v dvoch smeroch - negatívne aj pozitívne. Nestalo sa vôbec to, čo som automaticky očakávala, a naopak, to čo som nepripúšťala, sa zmenilo.

Začnem negatívom - pri užívaní kolagenu som nepostrehla žiadnu zmenu na kvalite vlasov, neboli pevnejšie, pružnejšie ani nepadali menej. Nechty boli možno o čosi predsa len dlhšie, ale štepili sa stále rovnako intenzívne. Pritom práve tieto dve veci spomínali iné blogerky ako prvé pozitívne zmeny, ktoré pri užívaní tohto doplnku postrehli.

Kde však nastala zmena? Moje kĺby! Nemám síce ani 30, ale u otopéda a na rehabilitáciách som aspoň v detstve bola ako doma. Nebudem tu popisovať moje problémy, avšak do dospelosti som si odniesla to, že kĺby ma pravidelne výrazne bolievajú, praskajú, dokážem však úplne normálne existovať, keď je horšie používam gély z lekárne proti bolesti a keď je najhoršie (sme na nejakej túre alebo zažijem celý deň na opätkoch), tak si dám tabletku, aby som zaspala, keďže moja bolesť je najintezívnejšia práve večer, keď zaľahnem do postele. Po cca 10 dňoch užívania Inca Collagenu som si začala naozaj reálne uvedovať, že kĺby prosto prestávajú bolieť. Večer mi akosi začala "chýbať" bolesť členkov a keď som po náročnom dni strávenom na opätkoch nepotrebovala ani Ibalgin, ale ani len gél na bolesť kĺbov, vedela som, že niečo sa zmenilo a až postupne, keď ma kĺby už takmer vôbec netrápili mi dochádzalo, že by to predsa len mohol byť tento výživový doplnok.

Úprimne sa mi zdá byť nelogické, že Inca Collagen mi pomohol práve s bolesťami kĺbov, ktoré beriem už ako prirodzenú súčasť svojho života cca 20 rokov (nesmejte sa, vážne som ako dieťa ležala niekoľkokrát v nemocnici práve kvôli svojim kĺbom - ako nejaká stará babička:)). A možnosť, že by pár dní užívania kolagénu pomohlo zmierniť niečo, čo vnímam už ako nevyhnutné zlo, som vylučovala úplne, nebrala som to v úvahu. Skôr som naozaj čakala pevnejšie nechty a super vlasy, pretože pravidelné užívanie výživových doplnkov vie práve v tejto oblasti relatívne rýchlo pomôcť. Musím však uznať, že s takýmto výsledkom som spokojná viac ako som čakala, a preto si dovolím tento kolagén odporúčať ďalej - a to  práve tým, ktorých kĺby skutočne trápia. 

Cena je vyššia, ako by sme asi chceli a čakali, ak sa však rozhodnete akýkoľvek výživový doplnok kupovať, overte si najskôr, ktorý z ponúkaných produktov obsahuje najvyššiu koncentráciu doplnku. Môžete tak iba ušetriť vlastné peniaze.

Ja som tak pri mojom náhodnom prieskume v lekárni na webe zistila, že prvé tri produkty, ktoré mi lekáreň ponúkne pri zadaní hesla kolagén do vyhľadávača obsahujú v jednej dávke:

1. 4 mg kolagénu
2. 6 mg kolagénu prvého typu a 2 mg kolagénu druhého typu
3. 20 mg kolagénu prvého typu a 20 mg kolagénu druhého typu 

Oproti 3 000 mg je to trochu vtipné:)

Ak vás Inca Collagen zaujal, tak môžete kliknú na ich webové stránky alebo si prečítať pár informácií nižšie, ktoré som práve z týchto stránok skopírovala. Samotný Inca Collagen zoženiete online alebo v lekárňach, ktorých zoznam rovnako nájdete uvedený na webe. Ja však Inca Collagen vidím (minimálne v Brne) takmer v každej lekárni;)




O Inca Collagene

Morský kolagén - je vyrábaný z morských rýb najmä zo žraloka. Účinne viaže vodu, zabraňuje vysychaniu pokožky. Výskyt alergií je zriedkavý. Morský kolagén je proteín extrahovaný z kože, kostí, plutiev a šupín morských rýb, predovšetkým žraloka, tresky a lososa. Je šetrným spôsobom zbavený rybieho zápachu pri zachovaní nutričnej hodnoty. Rybí kolagén má vynikajúcu biologickú dostupnosť, t.j. rýchlosť akou sa kolagén vstrebáva do tela po jeho požití.
Čo kolagen dokáže?

  • zmäkčuje a zvyšuje elasticitu epidermis - vrchnej vrstvy pokožky
  • úplne vás zbaví suchých vrások
  • pomáha vo väčšine prípadov akné
  • lieči následky uštipnutia hmyzom
  • efektívne likviduje drobné oparenia, omrzliny, odreniny a modriny
  • lieči následky väčšiny ochorení nechtov
  • zlepšuje imunitu pohlavných orgánov
  • lieči povrchové i vnútorné kŕčové žily
  • zmäkčuje okraje starých jaziev, vyhladzuje čerstvé jazvy
  • pomáha s liečbou kožných alergických reakcí
  • likviduje vnútorné i vonkajšie opuchy
  • lieči zápaly pokožky
  • spomaľuje rozširovanie vlásočníc a popraskaných žiliek
  • pomáha s prevenciou rakoviny kože
  • regeneruje sliznicu pošvy
  • lieči lupienku
  • podporuje obeh v žilách a tepnách, posiluje žilné steny
  • pomáha pri regenerácii po chirurgických zákrokoch

Pevne však dúfam, že vás žiadne bolesti kĺbov netrápia a Inca Collagen bude jedine tak vhodným darčekom, pre o niečo staršie a skúsenejšie generácie našich najmilších;)

4 komentáre:

  1. no ja mam problem s chrbticov ale to je svaloveho razu a mechanicke poskodenie , mna by to kvoli tym vlasom skorej zaujimalo ale v tom si nevidela zlepsenie
    galantosfun giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zaujímavý článok.
    Mám síce výraznú skoliózu chrbtice, ale jediné či mne pomáha, je pravidelné cvičenie SM systému a dodržiavanie všetkých opatrení pri skolióze.
    Toto by som skôr poriešila pre moju 80-ročnú babinku, ktorá trpí bolesťami kĺbov, tam by to mohlo zabrať.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyzerá super! Nikdy som nad kolagénom nerozmýšľala a pravdupovediac ani som nevedela, že pôsobí aj na akné :) Skvelý tip!

    www.frenchstyle.eu

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...