Mätový sirup - recept

Krásny deň, dámy!

Dnes tu mám jeden neplánový článok, no nedalo mi to. Včera sme robili mätový sirup podľa receptu od starkej, ktorá má s podobnými sirupmi (robí bazový, medovkový, žihľavový, a teda aj mätový) cca 60 ročné skúsenosti a vyšiel výborne, je fakt chutný - ani príliš sladký, jemne kyslastý, proste výborný, a keďže je práve obdobie, kedy mäty nájdete v záhradách až extrémne veľa, tak som sa rozhodla hodiť recept aj sem.




Recept píšem na 1 liter vody, tak sa vám bude asi najlepšie prepočítavať množstvo.

Potrebujeme:


  • 1 liter prevarenej vody
  • 100 g mäty som našla na nete, starká mi povedala: "daj toľko, koľko máš":), my sme dali tak 60 - 70 g mäty na liter vody
  • 800 g cukru (hnedého alebo obyčajného - podľa vašich preferencií)
  • 15 g kyseliny citrónovej
  • polovica citróna
  • kyselinu sorbovú
Postup:

Vodu prevaríme a necháme vychladnúť, aby bola taká teplá/letná.


Do vody dáme 15 g kyseliny citrónovej a môžeme pridať aj polovicu nakrájaného citróna (ak nepridáme, nevadí) a následne tam namočíme čisté umyté mätové lístky.

Zmes prikryjeme papierom alebo čímkoľvek, aby nám tam nepadol hmyz a necháme to prikryté do druhého dňa len tak, aby sa to vyluhovalo. 




Druhý deň zmes precedíme cez gázu. Do tejto precedenej vody dáme 800 g cukru a zohrejeme na cca 70 stupňov, proste tak, aby sa nám sirup nevaril, ale bol horúci a cukor sa dokonale roztopil.

Následne nalievame do fliaš - poriadne vyčistených a najlepšie sklenených. Keď to nalejeme do fľaše, tak na vrch dáme štipku kyseliny sorbovej - toto odporúčam nevynechať, pretože starkine sirupy sa fakt nekazia a myslím, že to bude práve vďaka tomuto kroku. 

Fľaše treba to dobre uzavrieť a dať na chladné a tmavšie miesto. To je všetko. Obvykle starkej vydržia tieto sirupy aj viac ako pol roka.

Obľubujete podobné domáce sirupy? 

9 komentárov:

  1. Hmm, domácí sirup by stál za zkoušku :))
    MY COZY CORNER

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Domáce sirupy sú najlepšie, ja napríklad milujem bazový :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som robila tento rok aj bazový, len v celom Brne mali vypredanú kyslinu citrónovú, tak som tam dala len citróny a nebolo to ono. Som rada, že som si na domáce sirupy konečne trúfla a ako som zistila , nie je to nič zložité.

      Odstrániť
  3. Obľubujem a zbožňujem domáce sirupy, najmä keď mi ich urobí niekto iný :))))) a ja ich dostanem do daru :))).
    Som rada, že tam nie je cukor, to by mi vadilo. Vyzerá veľmi osviežujúco !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Leni, je! Len ja som úplný tĺk, nenapísala som ho do zoznamu potrebných surovín, ale iba rovno už do postupu, a pritom som ten recept čítala asi 3krát za sebou, aby som niečo nevynechala! Teraz sa cítim príšene, idem to hneď doplniť aj do zoznamu surovín. Ale tak verím, že ak si to teraz niekto čítal, tak si recept čítal s postupom.
      Ak máš ale rada kyselkasté sirupy, tak výborná je čistá rakytníková šťava, ktorú môžeš pridávať do čaju alebo zriediť s vodou. Je to fantastické osvieženie a vitamínová bomba!

      Odstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...