Keď vedro vody nestačí...

Ako vždy, keď sa vrátim z dovolenky, prichádzam zhrozená. Vážne aj dnes, kedy už nie je problém byť informovaný o čomkoľvek, keď sa na nás z televízie, internetu, ale i tlače a neviem odkiaľ ešte doslova hrnú rady ako žiť zdravo, nedokážeme pochopiť základné princípy toho, ako chrániť nielen seba, ale aj svojich najbližších?

Alebo je už tých informácií toľko, že už ničomu neveríme? 

Každopádne, základnému pravidlu, že keď sme na slnku bez ochranného krému, tak sa spálime, by sme veru veriť mohli. A že to našej pokožke skutočne škodí, by sme rovnako mohli vytušiť...neverím totiž, že by medzi nami bol niekto, kto sa ešte nikdy na slnko proste aspoň raz nespálil...a každý teda vie, že bez krému pokožka sčervenie...

K dnešnému článku ma vyprovokovala situácia, keď som sa ocitla na pláži neďaleko diek mamičiek a ich detí - bolo pravé poludnie (vonku cca 32 stupňov) a ja som videla cca jednoročné deti bez tričiek, bez klobúkov a bez toho, aby ich ich mamy aspoň raz v priebehu dvoch hodín natreli (aj keď ok, ak boli deti natrené kvalitným krémom, tak verím, že dve hodiny ich dokázal chrániť) , do toho som však započula hlášku: "Polej mu prosím ťa hlavu, lebo nemá klobúk, tak nech sa nespáli."

Tú dieťaťu kamarátka matky vyliala na hlavu, tak dieťa spustilo nezastaviteľný plač - čuduj sa svete....žeby sa slaná voda dostala aj do očí???

Poliatie, a tým aj ochladenie organizmu, je možno fajn na to, aby sme zabránili prehriatiu, ale nemali by sme chrániť seba a naše deti trošku "sofistikovanějšie"?

A preto som sa rozhodla spísať mojich pár úplne základných rád, na čo sa snažím pri pobyte na pláži nezabúdať ja, nie je to nič svetaborné, ale opakovanie je matka múdrosti a občas je asi skutočne potrebné si niektoré veci pripomenúť. 

  • Nezabúdajme na klobúky! Pre nás, ale hlavne aj pre deti! Nielenže nedostaneme úpal, ale budú nám tieniť aj tvár - nebudeme sa mračiť a nebudeme mať vrásky - napríklad...a nezhorí nám krk. Dokonca sa vám s klobúkom na hlave bude čítať lepšie aj kniha, pretože vám nebude svietiť slnko priamo do tváre.

  • Pribalte si na dovolenku aj jedny lacnejšie slnečné okuliare. Aspoň aj to tak vždy robím. Tie kvalitné nosím len do mesta a na výlety, tie lacné mám "na nose" nonstop, a to aj v mori - opätovne platí - nemusím žmúriť, nerobím si vrásky. Slaná voda síce okuliare za 10 dní zničí, ale keďže sú lacné, nie je mi ich ľúto.

  • Natierajme sa! Natierajme sa kvalitnými produktami, na oleje s ochranným faktorom 6 prosím vás zabudnite! Pokožka si to bude pamätať. Z vlastnej skúsenosti viem, že aj s 50tkou faktorom sa opálite! A pekne - do hneda a navyše sa opálenie hneď po dovolenke nezošúpe! 

  • Používate vodoodolný ochranný krém? Skvelé! Ale i tak sa natierajte pravidelne! Keď vylezieme z vody, tak sa proste stane, že sa utrieme do uteráka, alebo si len ľahneme na osušku, potom sa otočíme a zas sa otrieme o osušku, zároveň sa potíme a pritom sa proste ochranná vrstva krému stenčuje, vstrebáva a otiera. (Áno vodoodolný alebo vodovzorný. Šialené, že? Ale vodeodolný je nespisovné slovo.)

  • Nezabúdajte, že natierať by sme sa mali vždy 20 minút pred pobytom na slnku. Iba v prípade minerálnych ochranných prípravkov platí, že produkt nás chráni hneď. Môj tip je Biodermácky Photoderm Mineral, ale minerálne filtre používa nájdete aj v iných opaľovákoch - napr. Daylong a verím, že i ďalšie kvalitné značky.

  • Pozor na minuloročné opaľováky! To, že dátum spotreby opaľováku je až niekedy v roku 2018 neznamená, že minuloročný opaľovák bude stále OK. Obvykle je potrebné opaľovacie krémy spotrebovať do pár mesiacov od otvorenia - do koľkých mesiacov vám prezradí následujúca ikona. Málokedy sa stane, že by sa opaľovák skutočne pokazil, pozor však, pretože i keď stále pekne vonia a má príjemnú konzistenciu, môže sa stať, že bude chrániť menej.




  • Nezabúdajte ani na výživu pokožky po pobyte pri mori a následnej sprche. Dobré je pribaliť  si na dovolenku aj kvalitný hydratačný sprcháč - opätovne platí - čím viac budeme hydratovať, tým opálenie dlhšie vydrží.

  • Ak sa sa vám nedarí pekne zhnednúť, skúste betakarotén a podobné výživové doplnky - užívajte ho však poctivo a už niekoľko týždňov pred dovolenkou!

  • Nezabúdajte piť - opätovne nielen vy, ale nezabúdajte ani na VAŠE deti! Nielen pokožka, ale celý organizmus to potrebuje.

Na záver zdieľam pár videí, na ktoré som natrafila na Facebooku a ostala som z nich príjemne prekvapená. Sú milé a vtipné a čo je hlavné vystihujú naozaj časté chyby, ktoré dennodenne počas pobytu na slnku robíme:)









Mám pocit, že môj dnešný článok bol možno takým výkrikom do tmy. Verím, že každý, kto sa hoc i len okrajovo zaujíma o kozmetický svet vie, že starostlivosť o pokožku je to najhlavnejšie, a teda aj ochranné krémy s SPF sú vašou povinnou výbavou a žiadna mamička z vás nenahrádza krém vedrom morskej vody:/



13 komentárov:

  1. Taky nad některými maminkami jen kroutím hlavou a nechápu. Já jsem každý den na sluníčku a na namazání krémem nezapomínám. Momentálně používám ochranný faktor 30, ale musím si koupit silnější.
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď ide o dospelého človeka tak som si už zvykla...ale fakt tie maminy by na deti nemali zabúdať...

      Odstrániť
  2. Ďakujem ti za tento článok a za nové tipy. Ja sa síce na bežný deň nemažem, kým som v práci tak je to zbytočné, ale vždy keď niekam ideme (či na výlet, alebo len na prechádzku), tak na to nezabúdam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasne, do prace telo ani ja a co sa tyka tvare, tak to obvykle mam na sebe celorocne krem/make up, ktory ma ochranny faktor. Tesim sa, ze sa clanok pacil.

      Odstrániť
    2. Jasne, do prace telo ani ja a co sa tyka tvare, tak to obvykle mam na sebe celorocne krem/make up, ktory ma ochranny faktor. Tesim sa, ze sa clanok pacil.

      Odstrániť
  3. A to si este netrafila na matku, co natiera deti Len kokosakom, lebo normalny opalovak je chemia. To uz je naozaj padnute Na hlavu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, to mi tiez napadlo pri pisani tohto clanku...ved dospely clovek nech robi, co chce, ale tie deti...a potom tie reci, ze ved deti su take zlate, ked su pekne opalene...

      Odstrániť
  4. Týmto článkom si teda trafila do čierneho, vážne.
    Ešte by som doplnila, že sa kvalitným opaľovacím krémom chráni človek aj pred rakovinou kože (aspoň myslím).
    Dodržiavam všetky (dúfam, alebo 90 %) zásady čo si písala. Bohužiaľ, moji svokrovci nie, a tak sú to večné boje keď idú deti k nim na prázdniny.
    Každý rok im donesiem nové čerstvé neotvorené opaľovaky, pretože pokiaľ sa im neminú z minulého roku otvorené, dovtedy sa používajú tie.
    Pri mojich dvoch bosorkách je v mori dosť ťažké vnútiť im klobúky na hlave pri ich aktivitách.
    Moje deti nebývajú spálené, sem tam občas mi niečo ušlo, ale aj tak po 2 týždňoch pri mori a faktore 50 sú aj tak hnedé, pretože sú v kuse vonku.
    A ja krásne bledá, aj napriek betakaroténu a pobytu vonku. Nech robím čo robím keď nechcem byť spálená (mám bledú pokožkou, modré oči), faktor 30 to istí od rána do večera.
    Zvykla som si na tvár Biodermu ten tónovací krém, ktorý mi nahradí makeup.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No jasné, chráni...veď o to ide...a detská pokožka nemá tak dobre vyvinutý ochranný systém..preto sa všade hovorí o tom, ako by malé deti nemali byť na slnku bez trika atď....a hento boli fakt dietky, ktoré ledva stáli na nohách a nerozprávali, preto tipujem fakt tak rok, rok a pol.
      Čo sa týka teba, tak by som sa normálne snažila skôr si asi pohovoriť s tvojimi babami a možno to bude úspešnejšie ako so svokrovcami. Aspoň teda ja vychádzam zo svojho detstva, kedy viem, že som mala od mamy automaticky zafixované, že sa mám natierať a keď som si raz opaľovák na prádzniny k starkej zabudla, tak som si ho dokonca sama išla kúpiť do Jednoty:))
      A kamoška, čo má krsňa, tak tiež sme preberali túto tému a hovorila, že skôr sa natrie ich krstný syn sám (páči sa mu to, ako potom pokožka lepí), akoby ho mala natrieť jeho mama. A to je myslím 4ročné dieťa.
      Veď to, že aj pri 50 sa človek opáli...a teda však každý nech používa faktor, aký potrebuje, len nech sa na to nezabúda. Biodermu tonovák v tube používam aj ja, to je už moja niekoľkoročná letná stálica a chráni teda super:)

      Odstrániť
    2. Nuž, ja musím ísť len cez svoje deti, pretože jediný opaľovák čo poznajú a používajú, je Panthenol po opaľovaní na spáleniny :)))))).
      Moje deti sú ale besné, ich nenapadne dať si na seba, bohužiaľ, aj keď od malinkavého mala ich krémujem, či sa im páči alebo nie. Tak potom mi zostáva len, resp. môjmu mužovi permanentne v kuse hovoriť a hovoriť a hovoriť a kontrolovať :).

      Odstrániť
    3. :)) No ako ich opisuješ, tak to asi ako ja a sestra...ja poslušné decko som sa natrela aj sama...a sestra je vždy opisovaná ako besná a samozrejme jej nikdy nenapadlo nič dobré:))) Ale aspoň sa budú vedieť dobre pobiť so životom!

      Odstrániť
  5. Já jsem bledule, co se rychle spálí, navíc mám hodně znamének, a vždycky mě dokážou neskutečně nas*at hlášky typu "tys byla u moře? není to vidět" nebo "50 se nemaž, neopálíš se"... Jinak se mi hodně osvědčily krémy Garnier, dost vydrží i tu vodu, Nivea se mi naopak okamžitě smyla a jak jsem nepřemazala, tak jsem hned šla do červena. Bioderma je taky fajn a na obličej Sebamed, neucpává mi póry :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, áno, keďže som ryšavá tieto poznámky poznám...hm..."ty vyzeráš po tej dovolenke ako ja, keď sme sem prišli"...Ja som na Garnier maximálne zanevrela, keď sme si na Rhodos zobrali málo opaľovákov a dokupovala som tam, a teda Garnier bol úplný prepadák, nechránil takmer vôbec, ale keď to takto píšeš, tak som si uvedomila, že bohvie, v akých podmienkach tam bol skladovaný, nekupovala som ho síce niekde v stánku pri pláži, ale aj tak je to možné, že chyba nebola v produkte. Ja práve kvôli tej bledej pokožke moc drogériové opaľováky už neskúšam a skôr sa spolieham na lekáreň, kde som vybrala asi vždy dobre.

      Odstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...