Moja starostlivosť o pleť v zime

Krásny deň dámy, 

po dlhšom čase som sa pripojila na blogový e-mail, prešla do bloggera zistila som, že na blogu mám nový rekord v návštevnosti za jeden deň - a to 2 544 návštev. Obrovské wow a ďakujem! Bolo to veľmi milé povianočné prekvapenie;)

Vrátim sa však k téme, o ktorej chcem dnes písať - naša pleť v zime. Ja som aktuálne v Krakove a musím povedať, že zimné mrazy pokožku ani trochu nešetria, telo mám síce schované v teplých topánkach od Baťu, ktoré sú mimochodom veľmi pohodlné, telo v páperovej bunde a na hlave huňatá čapica z umelej kožušiny, v ktorej vyzerám akoby som práve docestovala z Ruska, ale čo tá úbohá pokožka?

Najdôležitejšie je to, aby sme na ňu nezabúdali a obzvlášť nie, pokiaľ je kruto skúšaná počasím - a teda v zime a v lete. A logicky treba odlíšiť produkty, ktoré si vyberieme na leto, a ktoré používame v chladnom počasí. Vyberať treba o niečo výživnejšie produkty, predovšetkým pokiaľ sa chcem vyhnúť začervenaniu pokožky, nepríjemnému pnutiu či zvýšenému výskytu červených žiliek.

Začnem teda tým, čo som si na zimnú starostlivosť vybrala ja a ako sa mi dané produkty osvedčili.


Prvotným krokom k odlíčeniu pleti je vždy dokonalé odlíčenie. Ja som prevažne verná micelárnym vodám, aj keď samozrejme neodolám občas zmeniť svoje zaužívené kroky. Micelárky mi však vyhovujú v tom, že nich neostáva mastný efekt, všetko je odlíčené rýchlo a jedným produktom odlíčim oči i tvár.


Od Nivey som dostala možnosť vyskúšať 2 typy micelárnych vôd. Modrú na normálnu a zmiešanú pleť a ružovú na suchú pleť. Ružovú som prenechala mojej mamine ako majiteľke práve suchej pleti. Ja som si zobrala modrú. Od prvého použitia sú však moje pocity skôr vlažné.

Fakt síce je, že micelárka odličuje výborne, čo sa týka make-upu na pleti, môžem skúsiť dočistiť pleť čím chcem, nič na nej už nie je! Na pleti zanecháva príjemný pocit vyčistenej pokožky.

Problémy u mňa nastávajú už typicky v očnom okolí. Z testovania môžem zhodnotiť, že micelárka síce nemala závažnejšie problémy ani pri odličovaní očného make-upu (skúšala so rôzne typy maskár a výrazný problém pri odlíčení bol len pri jednej), avšak aj keď sa voda nedostane do oka, tak ma očné okolie poštipkáva, tým, že sa jedná o očné okolie, kde je pokožka extra tenká, je to pre mňa nepríjemné. U mňa je to bohužiaľ u drogériových odličovacích prípravkoch častý problém - takže ja som sa po niekoľkých pokusoch som sa vrátila opätovne k iným značkám a micelárku snáď dopoužívam iba na čistenie pleti.

Čo sa týka mamy, tá je s ružovou variantou spokojná, ja som raz vyskúšala aj maminu verziu a pôsobila na mňa veľmi podobne ako práve modrá verzia.

Modrá voda obsahuje vitamín E, ružová mandľový olej.

........................................................................................................................

Stále pre mňa platí, že pocit dokonale čistej pokožky mám až po odlíčení a umytí pleti vodou a mydlom/umývacím gélom. Keďže mám pokožku zmiešanú s rozšírenými pórmi a občasnými nedokonalosťami, vyberám si produkty na takúto pleť určené.


Umývací gél Bioderma Sébium, ktorý som používala celkom dlho, ale mala som z neho skôr "vlažné" ako nadšené pocity som vymenila za Sébium mydlo a som spokojnejšia. Je pravda, že mydlo vysušuje pleť viac, avšak mám aj pocit, že pekne čistí pokožku, tá ostáva následne dlhšie matnejšia a aj na nedokonalosti má lepšie účinky ako samotný Sébium gél. Mydlo má rovnako ako gél príjemnú vôňu ako Sébium gél a na jeho prenos a skladovanie som si zakúpila klasickú krabičku na mydlo, ktorá sa mi spája predovšetkým so základnou školou:)

Takže účinkovo jednoznačne za mňa lepší výkon, jedine skutočne pleť potom treba vyživiť, hydratovať! Odporúčam predovšetkým na pleť, ktorá ma skutočne nedokonalosti a je zmiešaná až mastná.

Dostávame sa k hydratácii. 


Hydratáciu očného okolia aktuálne trochu zanedbávam. Chcem totiž dopoužívať, to čo je otvorené, a tým je u mňa aktuálne Bioderma Sensibio očný krém. Sama si však uvedomujem, že v takomto počasí by bolo vhodné ho vymeniť ešte za niečo výživnejšie, ako napríklad za tento Dermacolácky krém.

Napriek tomu som o Sensibio kréme chcela napísať už celkom dlho a tak si toto predsavzatie plním. Sama som ho poriadne začala testovať až po desiatkach super pozitívnych reakcií a musím povedať je naozaj veľmi ľahučký. Určite vhodný ako prvý očný krém (prípadne proste ženy okolo 20-30 rokov), keby pokožku ešte nechcete príliš zaťažovať, ale zároveň jej chcete dodať hydratáciu. Tým, že je ľahučký, povedala by som, že an suché očné okolie je skôr vhodný na leto. Je určený špeciálne pre citlivú pleť, takže by nemal byť problém s aplikáciou a následnou reakciou takmer u nikoho.

Za mňa najviac boduje za to, že sa veľmi rýchlo vstrebáva, ale i tak pokožku dokáže hydratovať a nie je parfemovaný. 

No a dostávam sa k hlavnej hviezde článku -  a tým je detoxikačný olej Juvena, na ktorý som natrafila náhodne na stránkach Fann, keď bol v 30% zľave a keďže mi podľa popisu učaroval, tak som ho vložila do košíka.


Posilňuje pleť zvnútra a pôsobí detoxikačne, čím prispieva ku krajšej vitalite a žiarivosti pleti. Predchádza predčasnému starnutiu a strate pružnosti. Aktiváciou vlastného detoxikačného systému pleti jej zaručuje žiarivý vzhľad vychádzajúci z jej vnútra. Kombinácia luxusných olejov a aktívnej ochrany buniek s detoxikačným efektom rastlinných výťažkov povzbudzuje nádherný jas a novú sviežosť pleti. Intenzívne hydratačné lipidy prvotriednej kvality a detoxikačný účinok tohto oleja pleť vyhladzujú, revitalizujú a posilňujú do hĺbky, efektívne a dlhodobo. Poskytuje pleti optimálnu ochranu pred voľnými radikálmi. 

Ako prvé spomeniem, že ma české Fann čiastočne nahnevalo, že v popise nemalo vôbec uvedené, že sa jedná o produkt na suchú pleť, pričom na krabičke to uvedené je. Situáciu zachránil fakt, že je zima a moja pleť si pýta viac hydratácie ako inokedy.

Najskôr som ho používala aj ráno aj večer. Ráno bolo však potrebné čakať, aby sa do pokožky vstrebal. Pokiaľ ho však použijete večer, ráno sa naozaj zobudíte s extra vyživenou a spokojnou pokožkou. Olej má hygienické kvapátko, výraznejšie vonia, hoc príjemne asi by vzhľadom na zloženie bolo lepšie, keby parfemáciu nemal.

Po vyše mesačnom používaní môžem zhodnotiť, že nákupu neľutujem, na zimu sa skutočne hodí. Zloženie sa mi zdá byť fajn, navyše cítim, že hlavne počas tej noci pôsobí skutočne regeneračne, ale pleť sa po ňom v priebehu dňa nemastí viac. Akurát na rannú starostlivosť ho asi vymením za nejaký iný krém, aby som nemusela čakať na dlhšie vstrebávanie.

Zloženie: MACADAMIA TERNIFOLIA SEED OIL RICINUS COMMUNIS (CASTOR) SEED OIL PROPYLHEPTYL CAPRYLATE PERSEA GRATISSIMA (AVOCADO) OIL ISOSTEARYL ISOSTEARATE SQUALANE CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE OCTYLDODECANOL TOCOPHERYL ACETATE BISABOLOL CALENDULA OFFICINALIS FLOWER EXTRACT CARDIOSPERMUM HALICACABUM FLOWER/LEAF/VINE EXTRACT ECHIUM PLANTAGINEUM SEED OIL HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) SEED OIL HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) SEED OIL UNSAPONIFIABLES TOCOPHEROL PARFUM (FRAGRANCE) BENZYL SALICYLATE BUTYLPHENYL METHYLPROPIONAL HYDROXYISOHEXYL 3-CYCLOHEXENE CARBOXALDEHYDE CITRONELLOL LIMONENE

No a ako taká bodka na záver je staroslivosť, ktorú si aktuálne dopriavam iba z času na čas - Bioderma Sébium Sérum



Pleť nemám ani zďaleka bezproblémovú - nedokonalosti vo forme rozšírených pórov, občasného akné dôverne poznám. Cítim však, že pleť potrebuje najmä teraz výraznú hydratáciu a tak sa snažím pleť predovšetkým hydratovať. Produkty na akné som sa snažila aplikovať len lokálne - ako prvý som dlhodobo testovala Sébium Al krém - ten však odporučiť nemôžem, ani pri pravidelnej aplikácii som si nevšimla zlepšenia problematických oblastí, proste akoby som nič nepoužila.

Iný prípad je však Sébium Sérum - myslím, že by som tu mohla skopírovať celý popis k produktu a vydávať ho za svoje testovanie, produkt totiž skutočne funguje tak, ako sľubuje. Sérum nanášate na tvár vždy na noc, ráno je pleť upokojená, hladšia, nemastná, rozžiarenejšia, menej sa mastí a póry sú stiahnutejšie - proste pre zmiešanú až mastnú pleť niečo skvelé. Používala som ho už viac ako pol roka. Spočiatku pravidelne, tak ako je to odporúčané. Dnes ho používam len keď vidím, že pleť je vyhádzaná.

Produkt funguje ako domáci chemický peeling a je potreba dať si pozor na priame slnečné lúče - i z toho dôvodu je absolvovanie takejto kúry vhodnejšie práve v jesenných a  zimných mesiacoch. Sérum obsahuje kyselinu glykolovú a práve tá na povrchu pokožky "rozpúšťa" zhrubnutú pokožku, ktorá sa práve často vyskytuje na problematickej - práve vďaka tomu môže následne pôsobiť pleť jednotnejšie, hladšie a čistejšie! 

P.S. Moju citlivú pleť sérum pri prvých použitiach jemne poštipkávalo - pleť nebola podráždená a ani začervenaná, ale proste jemne poštipkávala. Predkladám, že to bolo spôsobené práve obsahom kyseliny, keďže poštipkávanie nebolo nejaké výrazne nepríjemné, ani nespôsobovalo žiadnu neplechu, tak to píšem iba skôr ako upozornenie, aby ste sa nezľakli:)


Uf, tak to je všetko.

A ako je to u vás? Rozlišujete produkty, ktoré používate na pleť v lete a v zime?

13 komentárov:

  1. Vôbec som nevedela, že je aj Sébium mydlo.... A ja používam stále tie isté prípravky. Vyhovujú mi najviac oleje. V zime krásne hydratujú a v lete ošetria pokožku po opaľovaní :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No má, má..len všade sa íše iba o tých umývacích géloch a ostatné kočky sú veˇmi spokojné...len ja mám pocit, že to mydlo proste vyčistí moju pleť lepšie! A oleje...no jasné...sú univerzálne ...len ráno, aby sa rýchlejšie vsiakli ...to je občas problém

      Odstrániť
  2. Nádherné číslo za jeden den návštěvnosti. :) Já v zimě používám především hydratační krémy od Nivei a Mixy pro děti, jelikož to je pro mou plet v tomto období to nejlepší. A Biodermu si v nejbližší době hodlám pořídit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Dendy...aj mňa veľmi potešilo! No jasné, treba si vybrať proste to, čo pleti sadne...a zvlášť tie detské sú fakt také, že chránia...ja som si raz tiež kedysi kúpila detský od Nivey...ale na mňa bol až moc nakoniec mastný, tak som si s ním natierala telo:) A Mixu som po toľkých vychválených recenziách tiež skúsila....ale normálnu nie detskú, ale CC krém a strašne zle mi robil...resp. strašne mi zanášal póry....čierne bodky som mala následne všade....takže pre moju pleť proste nie...

      Odstrániť
  3. To číslo je pecka, zaslúžiš si :-)
    Ja rozlišujem kozmetiku na leto a na zimu, moja pokožka sa správa úplne inak cez leto a inak počas zimy. Počas zimu mám pleť napnutú a suchú, počas leta sa zase musím pudrovať kvôli zóne T. Teraz som začala testovať pleťovú kozmetiku od Ziaji, tak som zvedavá :-)
    dadalajf.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dadalajf, ďakujem - presne aj ja tak...ja som to tak výrazne nepociťovala po minulé roky...ale posledné 2 roky sa moja pleť úplne, ale úplne mení...potrebuje oveľa viac hydratácie, krémy, tak teraz hľadám a skúšam nové a nové kombinácie...

      Odstrániť
  4. Ahoj, chcem sa spýtať, to Sebium Serum používaš pod nejaký krém alebo najprv si dáš to sérum a potom naň naložíš pleťový krém? Mám ho doma tiež, ale nejako sa ho bojím začať používať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Majka, ahoj,
      viem, že na Biodermáckych stránkach píšu, že sa môže používať aj v kombinácii s krémom....ja som ho na večer používala vždy samostatne. Proste dokonale odlíčim pleť, umyjem a potom na suchú pokožku nanesiem sérum. Veľmi dobre sa rozotiera, takže nanášam iba jemnú vrstvu....ráno sa zobudím, pokožku opätovne umyjem...pretriem micelárkou a nanesiem klasický krém na deň. Ak by si chcela používať Sébium Sérum v letom období (alebo proste v období, kedy svieti viac slniečko), tak ja potrebné na deň naniesť na tvár krém s SPF 50. A takto vlastne robíš každý druhý večer. Bioderma ešte píše, že je možné, že ako sa začne pokožka čistiť, tak sa dostávajú na povrch všetky nečistoty zvnútra, a tým sa na pár dní stav pokožky zhorší (to platí pri všetkých produktoch zameraných na akné bez ohľadu na značku), ale v mojom prípade som sa od prvého použitia zobudila vždy s takou jemnou pleťou, výražky boli skľudnené...menej začervenané...za mňa fakt super

      Odstrániť
    2. P.S. Ak sa bojíš toho používania práve preto, že by sa pleť mohla podráždiť alebo hocičo, tak proste skús sérum vyskúšať na pár hodín počas dňa, keď budeš doma:)..za mňa ako som písala...poštipkávanie bolo...ale pleť nebola vôbec začervenaná...ani nič...takže som to nechala na pleti a za chvíľu to prestalo...tak to bolo v začiatkoch...no a teraz už necítim nič

      Odstrániť
  5. Tak predovšetkým, VITAJ ! Dlho som od Teba nič nečítala a chýbajú mi Tvoje články.
    Tá čiapka vyzerá super, ale nie na moju hlavu, ja v každej vyzerám .... divne (:.
    Samozrejme, rozlišujem produkty podľa ročného obdobia, ale zase, niektoré vecičky, napr. micelárku, podľa toho nerozlišujem. A tiež napr. Biodermácku kocku používam stále bez ohľadu na ročné obdobie.
    Na oči momentálne ZIAJA kozia rada a doma ma čaká petržlenová očná starostlivosť. Zatiaľ som max spokojná.
    Stále rozmýšľam nad radom Matriciane, najmä na sérom na noc, ale tá cena :(((. Čakám na nejakú super akciu. Zvykla som si ráno dávať od Biodermy Hydrabio sérum a nejak nemením ani v zime. Netuším či je to ok alebo nie :).

    By the way kto vyhral Tvoju poslednú GA ? Nenašla som nikde nič.

    TEŠÍM sa na ďalšie Tvoje články !!!

    A ešte som zabudla, na noc od Dulcie ich ospevovaný očný kofeínový krém, ale mne dráždi oči, takže s ním končím. A na noc ich krém s vitamínom B a šípkovým olejom. Je brutus hutný, ale skvelý na noc. Na deň nie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jáj Lenik, vidíš ja hlava zábudlivá...víťazku som síce vyžrebovala, aj balíček má už dávno doma, len som to oznámila iba na insta: http://iconosquare.com/p/1144459663325311279_1275249395 a akosi som už nemyslela na to, že tam ma sleduje najmenej ľudí...och!
      Ďakujem za krásne privítanie! Rok 2015 bol ťažký...mala som toho fakt veľa pracovne...a už som fakt rozmýšľala, že proste blog uzavriem, ale keď stále ma to baví čítať iné blogy a aj čosi písať a hlavne fotiť... tak som len zrušila veľa spoluprác a povedala som si, že proste budem písať len keď si nájdem fakt čas...takže častejšie články ani nemôžem sľúbiť...Hoci!!! Kúpila som si nový diár, už je ku mne na ceste (http://www.kikki-k.com/textured-leather-personal-planner-medium-peach), takže s takým parádnym diárom by som si mohla už vedieť lepšie zadeliť čas a dávať články v pravidelnejších intervaloch:)) No uvidíme:)
      Ja som Matricium, teda to ampulkové sérum, tiež ešte neskúšala...teda skúšala iba nejakých 5 ampuliek - to bolo nejaké "vzorkové balenie", ktoré som dostala asi k nákupu niečoho....a za tých 5 ampuliek som si nejak nevšimla, žeby som opeknela:D Ale tiež ma to láka...lebo kočky, s ktorými som sa bavila, mi hovorili, že je vynikajúce. Ja dávam zatiaľ len veľké áno za krémy Matriciane...to ale asi vieš...mala som niekoľkokrát ten Multi-Defence a fakt skvelý krém...ja som sa k nemu vracala stále posledné dva roky...potom som si povedala, že chcem už zmenu a zistila som, že všetky lacnejšie krémy mi vôbec nerobia dobre a šialene mi upchávajú póry...a tak som sa naštvala, preto som investovala do Juveny, že nech mám zmenu, ale dopriala som si niečo, čo sa pozdávala i podľa zloženia, i podľa účinkov, ktoré by to malo mať...no ale na to ráno sa aj tak budem musieť vrátiť k nejakému krému...na jarné obdobie by som sa asi vrátila späť k Hydrabiu...a dovtedy...no uvidím.
      No a to s tými očami, aspoň teda viem, že Dulciu nie...mňa tiež na očiach večne dráždi všetko...ako aj tá micelárka Nivea...videla som ju aj v top výrobkoch roka u iných blogeriek a mňa proste jemne poštipkáva:/

      Odstrániť
  6. já miluju, miluju Payot :)
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Payot som zatiaľ ešte neskúšala, ale samozrejme značku registrujem a čítam recenzie hlavne u Ilovemakeup, ktorá o nich často píše.

      Odstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...