Starostlivosť o vlasy a pokožku hlavy

Krásny deň, dámy!

Rýchlo sa mastiace vlasy a výrazne suché končeky... Trápia aj vaše vlasy podobné problémy? 




Myslím, že za podobnú situáciu si z určitej miery môžeme samé. O pleť sme sa už ako tak naučili starať, o vlasy taktiež, ale pokožku vlasov, podľa mňa, väčšina z nás stále zanedbáva, čo je škoda.

Ja som si dnes pripravila taký kratší prehľad toho, čo som za posledný polrok používala aj s komentármi, čo sa mi konkrétne na pomerne suché končeky, ale zároveň rýchlo sa mastiace vlasy osvedčilo a čo naopak nie.


Rozhodne najlešpším šampónom bola Lavera s mandľovým mliekom pre citlivú pokožku vlasov. Fantastický produkt, ktorý som kúpila na elnine, žiaľ bola to ešte stará verzia Laveráckych šampónov, ktorá sa dopredávala. Dôležité bolo, že pokožku neupráchavali a nezaťažovali silikóny, vlasy však neboli ani po dlhom používaní vysušené, proste super. Aktuálne je dostupná už len vynovená verzia, tak dúfam, že aj keď siahnem po tejto novej verzii, bude rovnako dobrá.


Po vypoužívaní Lavery som siahla po Lavere Basis Sensitive. Akomsi základom šampóne od tejto značky. Plusom je samozrejme zloženie, keďže sa jedná o bio kozmetiku. Pokožka bola spokojná, avšak vlasy boli také mierne bez života, vlasy som umývala každý deň. Šampón bol teda taký bežný priemer, ktorý neurazil, ale ani nenadchol a nepotrebujem ho znovu.
(Z rady Lavera Basisi Sensitive však odporúčam kondicionér, mala som ho síce už dávnejšie, ale bol absolútne úžasný!)



Po šampóne Timotei Pure, som siahla s nadšením, že sa jedná o šampón z drogérie za pár korún, avšak bez silikónov, parabénov atď. Zloženie mal veľmi jednoduché. Prvé umytia boli v pohode, postupne však vlasy skutočne až príliš vysušuje a vyzerajú hrozne a rovnako vysušuje aj pokožku hlavy, takže toto isto nie. Radšej si priplatiť za šampón, ktorý už obsahuje aj nejaké hydratačné zložky. Naviac som zistila, že podobný názor nezdieľam iba ja.

Pri produktoch z drogérie ostaneme, a to so šampónmi Pantene Aqua Light a Aussie Miracle Shine. Pantene Aqua Light je bola celkom príjemná novinka najmä, ak vás trápia mastné až veľmi mastné vlasy. Vlasy, a to aj tie jemné, ostanú krásne vzdušné, dokonca stačilo, aby som ich umývala každý druhý deň (normálne umývam každý), čo bolo skvelé a pre mňa skutočne až neobyčajné. Šampón neobsahuje silikóny, takže aj pokožka mojej hlavy bola spokojná. Každé tretie-štvrté umytie však vlasy potrebovali použiť niečo výživnejšie - masku alebo zmenu šampónu, aby som im dodala trochu lesku a pôsobili jemnejšie a upravenejšie. Takže som šampón musela kombinovať. Najskôr s vyššie uvedenou Laverou, neskôr s Aussie, s ktorým to fungovalo lepšie. Šampón ako taký bol na drogériu veľmi príjemným prekvapením a určite s ním v budúcnosti počítam, hlavne tá vzdušnosť a ľahkosť vlasov....ach

Aussie
Aussie by som si sama asi nekúpila, jeden deň mi prišiel na testovanie a ja mám po dlhej dobe klasický šampón bez nejakého "pure" zloženia. Prvý dojem robí skvelý, pretože vlasy sú po ňom fakt super lesklé a vyzerajú veľmi dobre, a to už od prvého použitia, sama však viem, že k silikonovým šampónom sa nevrátim nastálo, pretože to mojej pokožke a vlasom nevyhovuje. Takže zatiaľ figuruje len ako občasný pomocník a skôr ako doplnkový šampón.(Pre bližšiu info - krásne vonia, ale to všetky viete, pení, klasika, výrazne).
Ku kondišu od Aussie, ktorý už dopotrebuvávam sa však pravdepodobne vrátim. Jednak má dokonale praktické balenie, ktoré zbožňujem. Dávam ho len na spodné dĺžky, vlasy nezaťaží, len zjemní a zabraňuje, aby vlasy vyzerali mdlo. Viac som o ňom písala tu.

Ako posledný tu mám šampón Matrix Biolage, ktorý síce v kúpeľni mám otvorený, ale proste šampón mi vôbec nesedí. Pravdepodobne obsahuje nejakú zložku, ktorá moju pokožku pomerne dráždi. Myslím, že to bude asi skôr môj osobný problém.



No a pomaličky sa vrháme na záverečnú staroslivosť o vlasy, kde posledné dva mesiace dominovali práve uvedené produkty. Priznám sa, že som lenivá používať skutočne pri každém jednom umývaní vlasov kondicionéry. A preto zbožňujem oleje na vlasy, ktoré používam na vlasy zväčša hneď po umytí vlasov.

Matrix Exquisite je podľa môjho názoru veľmi známy a obľúbený olej predovšetkým u kaderníkov. Obsahuje moringový, argánový i makadamiový olej, ale i silikóny, ktoré sú v zložení dokonca ešte pred olejmi, preto ho používam iba na spodné dĺžky vlasov, ktoré sú najviac vysušené. Prednosťou tohto oleja je jeho textúra. Je úžasne ľahučká a i tak vlasy vyzerajú pekne lesklo a zdravšie, tak nie sú zlepené a nepôsobia mastným dojmom. 

No a ako hovorím oleje milujem, preto ich je v mojej kozmetickej "komode" viac. Olejom do ktorého som vkladala najviac nádejí bol pravý a čistý makadamiový prírodný olej, ktorý síce na foto chýba. Všade sa dočítame ako makadamiový olej skvelo vyživí vlas i pokožku hlavy, no musím povedať, že je naozaj príliš hustý, mazľavý a vlasy zlepuje, preto som musela uznať, že takomto prípade je skutočne lepšie, ak olej sa neaplikuje na vlasy v čistej podobne. (Mimochodom, keď som ho skúšala dávať na pokožku hlavy, tak som ho následne nemohla ani poriadne vymyť).

Keďže prírodný a čistý makadamiový olej sklamal, siahla som po inom prírodnom oleji - argánovom oleji od Diet Esthetic. Tým, že je olej skutočne 100% bez silikónov a iných chemických prísad, môžem ho používať skutočne všestranne - predovšetkým na pleť, skúšala som aj na telo, používam ho i vlasy po umytí, ale veľmi dobre sa mi osvedčil aj ako maska na pokožku hlavy, ktorú nechávam pôsobiť vždy tak 20 minút a následne vlasy dôkladne umyjem šampónom.

A tým vlastne nadväzujem na úvod svojho článku. Pokiaľ máte podobne ako ja, rýchlo sa mastiace vlasy, musíme si uvedomiť, že ich každodenné umývanie pokožku skutočne namáha (pokožku vlasov v podstate stále len vysušujeme a ničím nehydratujeme, čím sa ona ešte viac mastí - ten istý princíp ako s mastnou pleťou), preto si aj pokožka vlasov, aspoň občas, zaslúži poriadnu starostlivosť. Najvhodnejšie sú skutočne asi oleje, ktorými pekne vyživíte pokožku hlavy, ale i samotné vlasové vlákna. Je to totiž vždy prírodný elixír plný vitamínov, ktorý navyše môžete použiť vždy všestranne.

Tento argánový má príjemnú tekutú konzistenciu, z vlasovej pokožky sa bez problémov vymýva. Je bez parfumácie, aplikuje sa pomocou pumpičky, čo je mimoriadne pohodlné a predovšetkým okrem oleja neobsahuje nič "navyše".



No a ak vás trápia mastné vlasy, tak nezabúdajte:

  • Vlasy pri umývaní vždy na záver prepláchnuť studenou vodou.
  • Nebojte sa vlasy sušiť fénom, jediné, čo im ubližuje a rovnako aj vysušuje pokožku je horúci vzduch. Vysušiť však vlasy studeným vzduchom im len prospeje, vďaka tomu odstránite vodu z okolia pokožky, ktorá by ju len zbytočne vysušovala.
Záverečná starostlivosť o vlasy je teda v pohode, tam mám kopec obľúbencov, ale tie šampóny...teraz som rozpoužívala Korres, ktorý mám na objednávku až z Korfu od Ananasky a potom prípadne vyskúšam tú vynovenú verziu Lavery alebo sa vrátim späť k Pantene.

Aké vlásky máte vy? A čo pokožka hlavy, vyživujete ju niečím?

 



17 komentárov:

  1. Já mám jemné vlasy, bez objemu, ale bojuji s tím. Pantene a Aussie mám ráda.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mě Timotei nesmírně vyhovuje. Jinak pro své normální vlasy používám řadu Pantene, Timotei a Niveu. Aussie mám v plánu si koupit, až mi dojde zásoba šamponů a kondicionérů.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moje vlasy boli fakt poriadne suché...a teda aj tá pokožka vlasov...takže na každého asi inak:/

      Odstrániť
  3. Zkušenost mám s Pantene Aqua Light a za mně je to jeden z těch lepších šamponů, krásně voní a mám po něm takové provzdušněné vlasy, dokonce mi o den protáhl interval mezi mytím:-) Šampony střídám, ale k tomuhle se kdykoliv ráda vrátím:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, presne, a teda hlavne na drogerku:) Ela

      Odstrániť
  4. ja som najnovšie začala používať kozmetiku Milva a nemôžem si ju vynachváliť. zatiaľ najlepšie, čo moje vlasy mali :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hm...tak myslím, že Milvu som ešte neskúšala....pogooglim

      Odstrániť
  5. Bohužel mě trápí s vlasy stejný problém, takže určitě zkusím tu Laveru a taky Pantene :)

    Se sluncem v zádech + VELKÁ LETNÍ GIVEAWAY!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Keďže mi vypadávajú vlasy, momentálne používam Revalid, takže čakám na zázrak. :-)

    Katharine-fashionisbeautiful
    Súťaž so Zonerom

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D....tak potom napíš či ten zázrak priiel prišiel:)) Mne sa po Revalide zlepšila kvalita vlasov aj padanie ustalo..len to nebolo dlhodobé...a teda tabletky som musela užívať fakt pravidelne:)

      Odstrániť
  7. Matrix Exquisite Oil mám a je presne taký ako píšeš a za ten čas čo ho mám som ho ani veľa ani nespotrebovala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tak predovšetkým, mám vlasy úplne krátke, max 5 cm (a keďže v piatok idem ku kaderníčke), budú ešte kratšie :)))).
    V podstate používam už roky mierne obmeny v šampónoch a balzamoch, ale stále Elseve a nakoľko som nenašla nič lepšie (a ani som veľmi nehľadala), nemenila som.
    Tým, že mám vlasy krátke a umývam si ich obdeň, som v podstate veľmi nenáročná. I keď, uvedomujem si svoje medzery v správaní o ne a tiež možnosti zlepšiť to. Len sa mi nechce hľadať a skúšať.
    Ozaj, ty si Laveru nekupuješ v DM ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako kedy Leni, v DMku totiž nemajú taký dobrý výber a rovnako aj ceny bývajú na nete lacnejšie...(aspoň keď to porovnávam s českou DMkou...v nemeckej DMke to bol raj:)) Myslím, že som v DMku kupovala Laveru len párkrát...častejšie na nete...No a ja si myslím, že pokiaľ ti Elseve vyhovuje, tak entreba hľadať inde...mne od vysadenia HA nesedí takmer nič...vlasy sa mi mastia viac....a celkovo sa o ne musím oveľa viac starať ako kedysi..pretože vidím jasný roziel v tom, keď nepoužívam nič...a keď si na starostlivosti dám záležať...

      Odstrániť
  9. Timotei ma super suchy sampon. Ak nemam batiste tak vzdy kupujem tento. Kraaasne vonia.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...