Rozjasňovač - nutnosť či zbytočná vec?

Krásny deň, dámy!

Článok o rozjasňovačoch mám na pláne už dlhšiu dobu. Hoci sa rozjasňovače tešia stále väčšej popularite, predsa som presvedčená o tom, že rozjasňovač ešte stále nepatrí k stálej výbave každej ženy. A to je práve možno obrovská škoda!

Prečo použiť rozjasňovač?

Rozjasňovač dokáže dodať tvári krásne plastický tvar, upozorniť na to, čo chceme dať do popredia a skvelo oživiť celý vzhľad. V žiadnom prípade nie je cieľom rozjasnovača, aby ste sa leskli ako diskoguľa.

Typy rozjasňovačov

Rozjasňovače sú tekuté, pudrové, ale aj krémové. Každý si nájde favorita inde. Podľa mojich skúseností sú tekuté rozjasňovače najmenej nápadné, s pudrovými sa najjednoduchšie pracuje a využívam ich aj najčastejšie. Krémové osobne nemám veľmi v láske. Sú asi najviditelnejšie a najhoršie sa mi zapracúvavajú.

Zároveň existuje aj množstvo farieb rozjasňovačov, ktoré si vyberáte podľa vlastného tónu pleti. Existujú chladnejšie striebristé rozjasňovače, klasika sú ružovkasté, broskyňové, ale aj zlaté až bronzové rozjasňovače.

Kam rozjasňovač aplikovať?

Najskôr treba zdôrazniť, že menej je vždy viac - aspoň, čo sa týka rozjasňovača. Základom je vždy krásne zmatnená a vykontúrovaná pleť, minimálne pomocou matného bronzera pod lícnymi kosťami. Následný rozjasňovač je už len akousi čerešničkou na torte, ktorá celú plastickosť pleti podtrhne.

Rozjasňovač sa aplikujte vždy na tú časť tváre, na ktorú chceme upriamiť pozornosť. Vo všeobecnosti sú to však tieto miesta:


Bronzerom podľa fotky nemusí byť iba bronzer, ale i tmavší make-up či korektor, skrátka čokoľvek, čím konturujete pleť. Ja uprednostňujem vždy matný bronzer.

  • vrchná časť lícnych kostí
  • vonkajšia časť pod obočím - môžete rovno prepojiť časť nad obočím s časťou na vrchu lícnych kostí a vytvoriť tak pomocou rozjasňovača pomyslený tvar <
  • vnútorný kútik oka - klasické miesto, kam perleť jednoducho patrí. Nemusí to byť priamo rozjasňovač, ale pokojne svetlučký perleťový tieň.
  • priestor nad vrchnou perou - ideálne miesto pre rozjasňovač, pokiaľ chceme upriamiť pozornosť na ústa, ktoré budú krásne nalíčené
  • vrchná hrana nosa  - tu nanášate rozjasňovač iba v tom prípade, že nemáte mastnú či zmiešanú pleť...rozjasňovač sa tu hodí najmä pokiaľ kontúrujete nos a snažíte sa ho zúžiť
Tekutý či krémový rozjasňovač vždy jemne vklepávame na tvár bruškom prstu, aspoň pre mňa je to tak najpohodlnejšie. Pudrové rozjasňovače nanášame menším štetcom a opätovne aj so štetcom stačí po vybraných oblastiach len jemne poklepkať.

Správny rozjasňovač obsahuje skutočne iba mikroskopické trblietky, ktoré pôsobia jednoliatym dojmom a dodávajú správny svieži glow efekt.


Jedným z veľmi dobrých a cenovo prístupných rozjasňovačov je aj môj najnovší prírastok Makeup Revolution Vivid Baked Highligter v odtieni Peach Lights.

Po otvorení nezaujímavého plastového obalu, nájdeme skutočne krásne tvarovaný ružovkastý perleťový rozjasňovač, ktorý, hoc je zapečený, nanáša sa veľmi ľahko - postačí k tomu hustý a kvalitný štetec.

Na tvár sa tak dostane broskyňovo-ružová perleť, ktorá ju skvelo oživí a prebudí. Odtieňovo sa skvelo sa hodí práve k bledučkým typom pleti ako som ja. Trblietky tvoria spolu akúsi jednoliatu perleť, ktorá nepôsobí vulgárne, ale zároveň nie je ani úplne prehliadnuteľná. 



Skvelé na tomto rozjasňovači sú aj ďalšie veci:
  • púder je zapečený, a tak svoj pekný vlnitý reliéf nestráca ani po týždňoch používania
  • prekvapivo na tvári drží fakt dlho - ak máte dobrý make-up, tak ho na pleti nájdete od rána do večera
  • no a samozrejme cena, jedná sa o veľmi lacnú značku, takže odpovedá tomu aj cena, tá je na Elninu, odkiaľ rozjasňovač mám, 5,84 eura...no osobne si myslím, že kvalita je v tomto prípade rozhodne vyššia 

Čo budete musieť oželie je jedine nejaký luxusný obal. Ak Vám však rozjasňovače veľa nehovoria a nie ste ich vášnivá zberateľka, práve toto by mohol byť prvý základný kúsok, ktorý nezaťaží Vašu peňaženku, ale splní svoju funkciu. Či už na každodenné alebo príležitostné používanie ako sú plesy, večierky, či jednoducho akékoľvek výnimočné chvíle, kedy túžite byť upravenejšia ako obvykle.

Čo si myslíte o rozjasňovačoch Vy? Ktoré Vám najviac vyhovujú? Používate ich denne? Alebo je pre Vás rozjasňovač zatiaľ zbytočnosť?






22 komentárov:

  1. Skvelý článok! Ja som si rozjasňovač veľmi obľúbila, v podstate si už bez neho ani neviem predstaviť bežné denné líčenie. Skvelo oživí unavenú pleť a dodá jej ten správny "šmrnc". Môj najobľúbenejší je práve ten, o ktorom píšeš, dokonca ho považujem za lepší ako Mary Lou Manizer :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vážne? Tak to som prekvapená....Mary Lou je šialene chválený a už aj ja začala o ňom uvažovať.....táto info ma potešila! A ďakujem aj za pochvalu článku, veľmi potešila!

      Odstrániť
  2. Osobně si myslím, že rozjasňovač by měl být samozřejmostí alespoň u slavnostnějších líčení, přijde mi, že dokáže tvář krásně rozjasnit a zvýraznit. Na běžné líčení ale osobně používám jako rozjasňovače hlavně třpytivé stíny, zároveň to pak hezky ladí se zbytkem make-upu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Rozjasňovač používam len príležitostne :) pri dennom líčení ho dávam len pod obočie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já se přiznám, že jsem zatím rozjasňovač nepoužila, ani bronzer :-) Ale právě si plánuji nějaký koupit, tak jsem za takový článek moc ráda, určitě si ho založím a znova si ho pak ještě přečtu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jój to je veľká škoda....a toho bronzeru ešte viac ako rozjasňovača! Som rada, že článok potešil!;)

      Odstrániť
  5. Tiež si k nemu ťažko hľadám cestu, na ples áno, ale v bežný hektický pracovný deň si vystačím s čoraz menším počtom produktov. Posledne vynechávam aj tiene, a keď aj nie, tak jeden cez celé viečko a bežím :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Leni ani ja veru nestíham..ten efekt je krásny a keď mám čas, tak sa snažím aj "rozjasniť"...ale niekedy nestihnem ani ten make-up:) Tak beriem do rúk akurát korektor a riasenku...a teda ešte niečo na zvýraznenie obočia

      Odstrániť
  6. Podľa mňa je rozjasňovač vecička, ktorá na pleti urobí najväčšiu parádu.. Nie som zástankyňa extrémneho kontúrovania, skôr používam lícenky a rozjasňovače, mám napr. Mary Lou a MAC Soft&Gentle z tých známejších, ktoré asi nemám šancu minúť, no chcem viac a viac.:) Niečo viac do ružova by som privítala...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No samozrejme....neminie ich asi nikdy...ale chceme viac....no čo...každý máme nejaký zlozvyk a mínať vlastné peniaze za kozmetiku, patrí ešte medzi tie lepšie zlozvyky;)

      Odstrániť
  7. já jsem dlouho rozjasňovač nepoužívala, až jsem si koupila jeden úžasný zlatý z Topshopu a už si bez něj připadám mdlá :) dávám ho na nos a smíchám s tvářenkou. tenhle má moc pěkný odstín!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som to tak mala s bronzerom...nemala som ich rada, až kým som nepoužila jeden od Gosh...odtieň mi dokonale sadol...a odvtedy používam bronzer takmer denne

      Odstrániť
  8. Ja používam rozjasňovač iba vtedy, keď mám viac času na líčenie, ale inak super článok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Rozjasňovač, lícenku ani bronzer nepoužívam, pretože to NEVIEM a bohužiaľ nemám čas ani chuť sa to naučiť. Čo je veľká škoda, lebo ako sem tam idem vyskúšať líčenie do Fann (najčastejšie Guerlain), vyzerá to spolu na mne ako celok veľmi dobre.
    Keď raz budem mať čas, hádam sa to naučím.
    Tvoje tipy mi veľmi sadnú, tak ak sa dá, napíš aký bronzer alebo lícenku používaš a ja si to rovno kúpim a budem doma poctivo skúšať :)))).
    Nákup na Elnine plánujem, už nejaké položky mám vybrané, tak to akurát prihodím a nemusím chodiť a skúšať.
    Tie guličky od Guerlain Meteorits si už skúšala ? Alebo Terracottu od Guerlain ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, Leni,
      presne ako píšeš, ako celok to vyzerá a najlepšie. Ja sa snažím pravidelne používať aspoň bronzer na kontúrovanie, pretože inak mám tvár ako jednu veľkú guľu:))) - a najmä, keď pleť zjednotím nejakým make-upom so stredným až silnejším krytím.
      Neviem aký máš odtieň pleti, ale ak mám doporučiť bronzer pre bledšiu pleť, tak jednoznačne Gosh Bronzing Powder 02 - až tento bronzer ma totiž naučil mať rád bronzery... nie je totiž príliš tmavý, takže nevyzerá na mne bleduli vulgárne a druhá podstatná vec - nie je plný trblietok...ktoré sú taktiež pre mňa zbytočné pokiaľ chcem bronzer na kontúrovanie....a cena je tiež príjemná....zatiaľ predčil všetky lacnejšie aj drahšie, ktoré som mala.
      Terracottu som raz našla v Sephore za polovičnú cenu v nejakom absolútnom výpredaji, ale neviem, nejak som nepociťovala potrebu vlastniť ju....
      Lícenka to je iná vec, tých mám celkom dosť..najobľúbenejšia je jedna z najstarších - Estée Lauder Radiant Peach --- nádherná výrazná, extra trblietavá ružovo broskyňová lícenka, ktorá výborne drž celý deň, ale už neviem, či ju ešte stále vyrábajú.
      Ak sa však chystáš na jednu z prvých líceniek, určite by som doporučila lícenku, ktorá nemá len jeden odtieň, ale je kombináciou aspoň troch. Len tak najlepšie zistíš, ktorý odtieň ti pasuje najlepšie, a to je najdôležitejšie. A zároveň líčenie nebude nuda. Ako je napríklad táto od Gosh: http://www.goshcosmetics.sk/produkty/tvar/licenky/multicolour-blush-new/ Ja ju mám vo verzii 51 bronze pie a páči sa, že si môžem vybrať výraznejší alebo decentnejší odtieň - podľa toho, na čo mám náladu. U mňa je asi najpoužívanejšia. Len treba na ňu jemne. Iba jemne priložiť štetec a naniesť na líčko. Je totiž riadne pigmentovaná a ak by človek po nej krúžil štetcom dookola bude prášiť.
      A meteoritky....nad tými som dlho rozmýšľala, na Vianoce som sa odhodlala a išla som si ich kúpiť a mali ich vypredané všade ako na potvoru:D....Popravde nečakám od nich však zázraky, pretože už som čítala aj dosť názorov, že to nie je až taký zázrak ako sa hovorí, ale už len to balenie...no kto by mu odolal....takže, keď si zas nájdem príležitosť sa odmeniť, tak určite budú moje!

      Odstrániť
  10. Toto je super článok! Rozjasňovač som ešte nikdy nepoužila, ale teraz už viem, že si jeden musím zadovážiť :) mňa najviac láska ten od theBalm :) len tá cena...ale myslím si, že stojí zato

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Aj Oriflame mal pekný rozjasňovač napr. giordani gold.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Rozjasnovas pouzivam asi tyzden, a to do okolia oci. Som pozitivne prekvapena vysledkom.
    /kaviareň/

    OdpovedaťOdstrániť
  13. mám rada rozjasňovače :) aktuálne mám jeden od dermacol, len som akosi nikdy nevedela, ako sa dá naraz použiť rozjasnovač, licenka aj bronzer. Tvoj obrázok mi v tom dopomohol :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...