Vianočné darčeky, ktoré vyrobíte doma samé

Homemade vianočné darčeky sú podľa mňa trošku zapelitá vec. Ja sama som totiž veľmi vyberavá a nie každého poteší výrobok, na ktorom sa síce vy môžete natrápiť niekoľko hodín, no v konečnom dôsledku sa netrafíte do vkusu obdarovaného.

Čo však potešiť priam musí, sú ľahko pripraviteľné pochutiny, ktoré musia prvotne osloviť pekným balením. Takmer všetky veci, ktoré tu dnes spomínam som skúšala i ja sama doma a recepty na ne sa dajú veľmi jednoducho nájsť na internete, takže dnes iba tak išpiratívne, tak poďme na to:

Pečený čaj

Recept naň nájdete aj tu na blogu. Pripravený je za dve hodinky. Navyše, sklenáre sa dajú ozobiť veľmi ľahko. Vyrobiť môžete hneď niekoľko verzií a darovať ich pekne spolu.

zdroj fotografie


Zázvorový čaj

Vitamínová bomba v podobe zázvorového čaju. Je to ľahká nepečená verzia, kedy spolu nakrájate citrón a zázvor v rovnakom pomere a zalejete medom.




Oriešky v mede

Opätovne maximálne jednoduchý recept, kedy si očistené zdravé orechy len zalejete medom a pekne ozdobíte sklenár. Následne by mali oriešky odpočívať na chladnejšom a tmavom mieste cca 2-3 týždne. Moje už odpočívajú, tak sa celkom teším, keď budem ozdobovať sklenáriky. Ešte rozmýšľam, že skúsim aj iné verzie ako s mandľami, lieskovcami či sušenými marhuľami.
zdroj fotografie
Domáce Baileys či vaječný likér

Ten som robila minulé Vianoce. Skúšali sme dokonca 2 verzie a obe boli veľmi dobré. Celková príprava trvala max. 2 hodiny. Znovu stačí len pekne dozdobiť fľašu a je to. Ideálne fľaše na plnenie nájdete v Ikey.



Domáce pesto

Pesto som ako jediné zatiaľ doma sama neskúšala, hoc som sa naň už raz chystala. Máme ho však celkom radi a kupujeme ho v podstate pravidelne. Používame ho predovšetkým an cestoviny, občasne na hrianky. Jeho výroba netrvá vôbec dlho a nie je príliš náročná. Ako darček môže podľa mňa opätovne len a len potešiť.


zdroj fotografie


Homemade kozmetika

Doma nemusíte pripravovať iba dobroty do bruška, ale môžete skúsiť aj domáce mydielka. Stačí nájsť dobrý eshop, kde kúpite všetky potrebné veci a darček je už akoby hotový. Taká príprava mydla Vám opätovne nezaberie veľa času, pokiaľ ho budete robiť už z hotovej mydlovej hmoty. Stačí rozpustiť hmotu, pridať esenciálny olej podľa výberu, dodať farbivo a napríklad levanduľu a luxusné levanduľové mydielko je hotové. Jednoducho sa pripravujú aj také balzamy na pery.





Vyrábate niekedy darčeky doma?


8 komentárov:

  1. Ja rozdavam skadke jahody a jablka. Vyzera to ako zavarane ale sluzi to na osladenie cajiku. Vzdy maju priatelia radost :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. T bude asi niečo podobné ako ten pečený čaj...či? Ako sa to vyrába - v skratke...to by ma fakt zaujímalo a rada by som skúsila

      Odstrániť
  2. No ten caj pravdepodobne spravim pre sestru len si este musim premysliet kombinaciu :)) dakujem za tip

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D no to je najhoršie...našťastie mám pocit, že tam človek snáď nemôže nič pokaziť....a vždy vyberie dobre...my sme sa už s kamoškou zhodli, že vynikajúci bude z ríbezlí, takže bud. rok pečieme v lete, v sezóne:))

      Odstrániť
  3. Pečený čaj bych mohla zkusit :-). Hrozně se mi líbí

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite odporúčam, je to za pár korún, s minimálnou námahou a fakt dobré!

      Odstrániť
  4. Nevyrábam takmer žiadne darčeky, pretože som: 1. nešikovná v manuálnych veciach a najmä tam kde treba predstavivosť; 2. lenivá a 3. pri hektickom živote s 2 malými aktívnymi deťmi je pre mňa oveľa jednoduchšie darovať niečo čo sa obdarovanému páči a môžem mu to kúpiť v obchode :))).
    Viem, straašne zlé, ale ja som takto spokojná :).

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Leni, ja som zas mala stále chuť vyrábať, ale u nás to nemalo úspech...naša mama je vysoko praktický človek, ktorý sa veľmi nepodobá na ženu:)))nevie šiť, háčkovať, štrikovať...keď potrebovala prišiť gombík, tak to dala vždy mne...nepečie, variť vie, ale len pár jedál...ale vybaví všetko, na čo si človek spomenie...a namiesto upečenia zákusku ti radšej vytapetuje chodbu:D.....no takže ona nikdy nebola zaťažená na nejaké "homemade" dekorácie, kvetinky a spol, čo býva pre ženy typické..takže ani homemade darčeky viem, že by nemali úspech...postupne ju však život mení...a začína sa tešiť práve takýmto vecičkám....až ju niekedy nespoznávame....takže, keď som jej vyrola veječnák, tak ju to extrémne tešilo...minule, keď bola u mňa na návšteve, tak jej pečený čaj veľmi chutil, takže dúfa, že ju poteší aj poriadny sklenárisko pod stromom....spolu s ďalšími...už praktickejšími vecami:D...každý robí ako ho to baví a ako je to pre neho jednoduchšie a pohodlnejšie!:) Pekný deň!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...