Pozývam na šálku čaju...alebo recept na pečený čaj

Krásny deň!

Posledné roky sa pečený čaj teší obrovskej obľube. Získal si i našu rodinu. To, že pečený čaj sa dá veľmi jednoducho pripraviť i doma, som zistila až minulý rok v nejakom časopise. Čas na zrealizovanie jednoduchého postupu som si však našla až teraz. A keďže čaj chutí výborne, tak som sa rozhodla s ním podeliť aj Vami.

Na prvý raz som vybrala veľmi jednoduchú kombináciu - hruška a jablko, avšak ovocie si môžete vybrať akékoľvek, záleží od Vašich preferencií.



Čo teda na pečený čaj potrebujete?

- Ovocie: u mňa to bolo 600g hrušiek, 500g jabĺk, 1 citrón, 1 zázvor
- Cukor: toho by malo byť približne o polovicu menej ako ovocia - ja som teda dávala 500g
- 1 škoricový cukor
- 1 vanilkový cukor
- niekoľko klinčekov
- trochu škorice
- hrsť hrozienok

Ovocie nakrájate na menšie kúsky a dáte do hlbokého plechu. Posypete cukrom a korením. Plech prikryjete alobalom a necháte piecť cca. 40 minút pri teplote cca. 170°C. Následne alobal odstránite a ovocie premiešate a necháte ďalej piecť, až pokým nebude ovocie mäkkučké - ja som ovocie krájala na celkom veľké kúsky, takže celková doba pečenia sa vyšplhala na hodinu a pol.

Následne horúcu zmes nalejete do čistých zaváraninových pohárov - u mňa to bol 1 veľký pohár 700 ml a dva malé z presnidávky. Poháre dokonale uzavriete a otočíte dole viečkom, prikryjete utierkou a necháte vychladnúť. Takto pripravený čaj by mal vydržať pokojne niekoľko mesiacov.







Na prípravu cca. 3dc šálky potrebujte asi 3 plné čajové lyžice čaju. Nezabudnite do čaju vložiť i lyžičku, aby ste po vypití čaju mohli zjesť i vynikajúce ovocie.


Prvá dávka teda dopadla dobre, určite chcem v pečení čaju pokračovať. Je to dobrota za pár korún, hoci v obchodoch sa človek stretáva s celkom vysokými sumami. A čo Vy? Skúšali ste už piecť čaj? Myslím, že jesenné nedeľné poobedie môže byť na prvý pokus ideálne;)


A mám pre Vás aj výherkyňu vône Playboy. Opätovne vyberal Random a balíček vyhrala: Veronika Sunrise. Veroniku budem kontaktovať v priebehu dneška.Gratulujem a už o pár dní bude na blogu ďalšie prekvapko;)





11 komentárov:

  1. Mňam, musím už taky upéct na zimu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aj my ho robievame :) ale už pár rokov ( cca 4-5 )

    OdpovedaťOdstrániť
  3. včera si ma nalákala fotkou, ďakujem za recept, určite urobím / vyrobím a obdarujem na mikuláša. v panta rhei majú jednorázové fľaštičky s pečeným čajom za nejaké 3e (či viac)? úplná nehoráznosť :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ved to! A my sme ich aj kupovali,lebo som si myslela,ze je to neviem aka specialita...a pritom tie suroviny su fakt za par korun...ja som schvalne robila len z jablk a hrusiek,ze nech zbytocne nevyhodim peniaze,ak sa to nepodari...a teraz uz budem skusat a presne ako pises, darcek to moze byt paradny

      Odstrániť
  4. Vyzera velmi dobre ale ja velmi nemusim ovocne caje. Som skor na bylinkove.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. už dlho o tomto premýšľam, že by som to mohla skúsiť. Keď sa konečne rozhúpem, tak sa určite vrátim sem k tebe po recept

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja som podobný pečený čajík robila približne pred rokom a už som naňho aj zabudla, takže sa teším, že si mi ho pripomenula :)

    dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Elus robila som dneska cajik!!! Nema chybu :) poriadna mnamka ja som robila jablkovo pomarancovy

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Zkusila jsem, vypila jsem, dělám další! :D Vážně je skvělý a těšim se až vyzkouším nové kombinace :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Kočky, to ma teší! Aj kamoška sa doň už pustila a povedali sme si, že bud. rok ho budeme musieť začať variť už v lete z ríbezlí a malín...to bude mňamka!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...