Mandľový olej v kozmetike

Túžite po krásne vyživenej pokožke a zároveň nemáte chuť siahať po chémii drogériových produktov? Stavte na čisto prírodný, a predsa tak pre pokožku prospešný mandľový olej

Ak sa všímate zloženie bio, ale práve aj "nebio" produktov Prunus Amygdalus Dulcis, a teda mandľový olej býva veľmi často ich súčasťou. A niet sa čo čudovať!

Mandľový olej je veľmi cenovo dostupný produkt, ktorý nájdete nielen v eshopoch a obchodoch s prírodnou kozmetikou, ale dokonca podľa informácií mojej kamarátky farmaceutky i v lekárňach.


Prečo po tomto výživnom oleji siahnuť?

  • mandľový olej obsahuje vysoký podiel vitaminu E, vitaminu A, vápnik i draslík
  • je to jeden z najpoužívanejších a najobľúbenejších olejov v kozmetike
  • dá sa použiť nielen na pokožku tela, ale i na tvár (kde neupcháva póry) či dokonca na regeneráciu vlasov (naniesť na spodné dĺžky, nechať pôsobiť a dôkladne umyť, ba dokonca výborne vyživuje i pokožku hlavy)
  • vynikajúco regeneruje, zvláčňuje a hydratuje i veľmi suchú pokožku, a to i pokožku na ktorej sú strie či jazvy
  • používa sa i na pokožku spálenú na slniečku
  • zlepšuje pružnosť pokožky
  • používa sa na masáže i v detskej kozmetike
Ako pôsobí na mňa? 

Natieranie olejmi nemám veľmi v láske, no mandľový olej nie je príliš hustý a krásne sa rozotiera, do pokožky sa relatívne dobre vstrebáva, takže človek nečaká oveľa dlhšie ako pri nejakom telovom masle. Najúžasnejšie sú však jeho účinky. Pokožka zostáva pri natretí s mandľovým olejom skutočne perfektne vláčna a spokojná (účinok môžem porovnať s tými najlepšími bio aj nebio produktami, ktoré som doteraz skúšala), a to nie jednu alebo dve hodinky, ale až skutočne do druhého dňa. Pri dotyku na druhý deň, keď cítim ako je pokožka stále výborne vyživená a jemná, tak plne verím, že z dlhodobého hľadiska sa stáva pokožka pružnejšia. Sama mám pokožku tela skôr normálnu, no práve mandľový olej sa odporúča i na pokožku veľmi suchú, či dokonca olupujúcu sa pokožku. Zlepšovať by mal dokonca i stav ekzému.

zdroj

Negatíva?

Ja som ho používala zatiaľ len na telo. Spotreba sa mi zdá byť na olej celkom vysoká, no vzhľadom na cenu môže byť. Čo je veľká škoda takmer nevonia, teda ja osobne mám pocit, že ten môj vôbec. No ak ho mám porovnať s vyvoňaným kokosáčom, tak výživa pokožky sa mi však zdá byť dlhodobejšia, takže účinky sú pre mňa osobne príjemnejšie. No myslím, že pekná sladká vôňa môže chýbať nielen mne, ale i viacerým z Vás. A taktiež verím, že nie každej z Vás je príjemné sa po sprche olejovať, to vstrebávanie samozrejme nie je porovnateľné s ľahkým telovým mliečkom.

Určite ho budem používať i na výrobu svojich olejových peelingov a prečítala som si, že vraj je výborný i na výživu jemnej pokožky v okolí očí, takže toto ešte určite vyskúšam!!!

Ja mám mandľový olej z eshopu domaci-kosmetika.eu, kde bola cena veľmi priaznivá. Škoda je však, že dodávaný bol v obyčajnej plastovej fľaši. Olej ako mnohé iné sa má skladovať na tmavom mieste a v chlade, takže tmavá sklenená fľaška, v ktorej bol olej vyobrazený na eshope, by bola vhodnejšia.

Objem: 200ml
Cena: 95kč

Používate mandľový olej? Ako ste spokojné? Ak ste neskúšali, tak odporúčam.

P.S. Toto bol zatiaľ prvý z článkov o kúpených olejov, postupne pribudnú ďalšie;)

8 komentárov:

  1. Zatiaľ mandľový olej nie, a práve preto som sa tešila, že dáš von tento článok :).
    Veľmi nad ním rozmýšľam a zrejme ešte viac budem, aby som si vybrala ten správny :) za dobrú cenu.
    Ty si si ale ten olej brala, pokiaľ si dobre pamätám, aj s inými produktmi, nie ? Nevieš či dodávajú aj na SK ?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lenik, práveže nedodávajú, ale byť tebou skúsim tú lekáreň, minimálne bude fajn, že to bude bez poštovného a kamoška vravela, že najdrahšia je na tom práve tá sklenená fľaštička, že olej je lacný - možno lekárne predávajú aj nejaké špeci balené, ale mali by ho teda predávať klasicky ako napr. ricínový rozlievaný v množstve aké si vypýtaš....nejaký super extra panenský bio a neviem čo, by som riešila možno až keď by som ho chcela užívať vnútorne, lebo aj tak sa dá, ale to som už bližšie neštudovala, nájde ti to však iste google;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. oleje som nikdy nepouživala teda okrem kokosoveho na vlasy, ale ani ta jeho cena neni zla, mandlovy určite neni zly

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tá cena je priam výborná! a ak by si mala zálusk na výživný olej, tak určite odporúčam....no je to zas o tom, či človek má chuť sa natierať olejom....krémy a telové mliečka sú proste len praktickejšie...

      Odstrániť
  4. "Mandláč" používam hlavne na tvár a zatiaľ bol asi najlepsii, aký som na pleti mala :) dávam po odlíčení vždy na večer, krásne pleť ukludnuje, zjednocuje. Tešim na dalsie oleje :) A s tým skladovaním máš pravdu, vždy tmavá sklenená flaša. Aj domace oleje na varenie by sa tak mali skladovat.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pri výbere mandľového oleja sa treba zamerať na jeho kvalitu. Väčšinu zákazníkov viac trápi či je lisovaný za studena alebo rafinovaný. Treba sa však zamerať aj na to či je to farmaceutická kvalita alebo kozmetická. Farmaceutická kvalita to je 100% mandľový olej a jeho cena sa pohybujem okolo 12-20 euro za liter. Kozmetická kvalita to je mixovaný olej 20% mandľový a zvyšok sójový alebo slnečniový - tam je cena už od 7 euro za liter - predajcovia nie sú povinný toto uvádzať v popise. No na vyžiadanie je táto informácia povinná.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...