Tip na rýchlu letnú večeru: avokádová pomazánka

Ahojte kočky!

Dnes si trošku oddýchneme od kozmetiky a chcem Vám posunúť jeden rýchly tip na dobrú „svačinku““. Keďže počasie nás ťahá vonku, na zdĺhavé pripravovanie večere nie je čas a ani chuť. A tak pokiaľ jednoduchú avokádovú pomazánku nepoznáte, verím, že si ju zamilujete podobne ako my.


Budete potrebovať iba niekoľko ingrediencií:

1 zrelé avokádo (resp. také, aké bude obchod ponúkať)
3-4 strúčiky cesnaku
polovicu citróna
soľ
korenie podľa chuti (ja odporúčam kari - cca ½ čajovej lyžičky)
akékoľvek pečivo, na ktoré pomazánku natriete (z mňa odporúčam chrumkavé pripečené hrianky)

Postup:

Rozkrojíte avodádo, vyberiete jadro a lyžičkou avokádo vydlabete do väčšej misky (kvôli lepšiemu premiešaniu).
K avokádu pridáte 3-4 strúčiky roztlačeného cesnaku. Odporúčam radšej menej a postupne pridávať podľa chuti.
Do zmesi vytlačíte polovicu menšieho citróna, osolíte a okoreníte. Korenie v pôvodnom recepte nie je, no tým, že avodádo nemá žiadnu výraznú chuť, stále mi tam niečo chýbalo. Poskúšala som rôzne koreniny, ale kari na plnej čiare zvíťazilo.
Zmes poriadne premiešate a roztlačíte vidličkou. Ochutnáte a prípadne dokoreníte, dosolíte docesnakujete.
Skvelú a ľahkú avokádovú pomazánku natriete na dobré chrumkavé a najlepšie ešte teplé hrianky z hriankovača.



Pomazánka z jedného avokáda vystačí pre dvoch ľudí - cca 5 chlebíkov ako vidíte na foto, prípadne môžete tenučké hrianky rozkrájať na mini štvorčeky a podávať ako malú chuťovečku pre viacero osôb. Prípadne rozkrojenú a vydlabanú šupu avokáda použiť ako misku na hotovú pomazánku a každý si môže svoj chlebík natrieť sám.
Tým, že je medzi ingredienciami citrón, tak avokádo nestmavne, ani keď pomazánku necháte cez noc v chladničke.


Avokádová pomazánka je skutočne jednoduchá a verím, že iste veľa z Vás ju pozná, no tie, čo ju predsa ešte len neskúšali, tak by to mali napraviť:)

Poznáte, robievate?

14 komentárov:

  1. oooooooo :) avokadova pomazanka je u nas skoro na dennom poriadku a sme na nej prudko zavisli :D recet mam velmi podobny, len do nej pridavam len zopar kvapiek citrona, 1 strucik cesnaku a zakvapnem ju vzdy aj olivovym olejom :) mnam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. My sme mali pôvodne asi taký nejaký podobný recept a keď sme ju prvýkrát robili, tak sme len stále pridávali všetkého viac....to sa nám stáva často...asi máme už pozabíjané všetky chuťové bunky, tak musíme dochucovať viac....a teda minimálne ja....olivák skúsim...!

      Odstrániť
  2. Milujeeeem :) mám rada kyslú, takže kľudne dám aj celý menší citrón, a tiež len 1 strúčik cesnaku ako Monika a oliváč. Minule som mala taký extra silný cesnak, že malá mi protestovala, lebo ho cítila z mlieka a ja som ho zo seba cítila ešte 3 dni :D Občas treba avokádo nechať dozrieť na okne, lebo málokedy natrafím v obchode na také akurát zrelé, buď sú totálne nezrelé, alebo zhnité :-/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne ako píšeš Margaretka....samé kamene a medzi nimi pár hnilých:))) Ale v Tescu sme natrafili na avokáda za neviem 20kč a potom pri exotickom ovocí na oficiálne nazvané "zrelé avokáda" špeciálne balené asi za 2-3násobok ceny....ale teda boli zrelé....ja som si pred pár dňami prečítala, že v našich podmienkach treba kupovať nezrelé a potom ich nechať 3-4 dni zabalené v novinovom papieri v špajzi a že pekne dozrejú....a čo sa týka cesnaku, ja mám pocit, že ten, čo kupujeme v Brne je extra silný...úplne niečo iné ako som zvyknutá zo Slovenska:)))...a oliváč teda skúsim pridať aj ja!

      Odstrániť
    2. ano ano, kupovat nezrele a nechat dozriet! neoplati sa kupovat zrele, bo vacsinou uz byvaju nedobre. Inak trosku nechapem strategiu predajcov, ktory nezrele avokada predavaju ovela drahsie ako tie, ktore uz su makke, tym padom dobre :) (to nemyslím tym tie fialovo cierne, ktore sa uz predavaju ako zrele)

      Odstrániť
  3. Milujem avokádo, mám ho naradšej len nakrájaný, osolený trošku korenia a s nejakým pečivom, mňam! aj pomazánka je super. Ale zohnať dobré avokádo.. no málokedy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hm...takto ako píšeš som ho ešte nejedela...my sme na tú pomazánku prišli len cca pred pol rokom, kedy sme kúpili avokádo (prekvapivo sme natrafili na úžasne zrelé za pár korún, tak bola škoda ho nekúpiť) no a potom sme nevedeli čo s ním, tak sme googlili a postupne menili podľa našich preferencií:))))

      Odstrániť
  4. Avokádovou pomazánku jsem ještě nikdy nejdla:)Ale když jsem si tady přečetla jak si ji všichni vychvalují tak to určitě napravím a zkusím si jí hned udělat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. super! tu určitě zkusím :) avokádo mi samo o sobě vůbec nechutná, ale když se ochutí nebo se k něčemu přidá, tak je skvělé :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. my dávame olivový olej ešte a červenú papriku :) a zvykneme rozmixovať mixérom :) dobrú chuť prajem! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Záleží asi zas od avokáda, pokiaľ je zrelučké, dobručké, tak nemusí byť ani mixér....a ide to pekne....ale zas s ním je to asi precíznejšie...

      Odstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...