Súboj suchých šampónov - lacný vs. drahý - Timotei vs. Toni&Guy

Krásny deň!

Aj keď pocitu čerstvo umytých vlasov sa nevyrovná asi nič, občas proste nestíhame. Bežíme na dohodnuté večerné stretko po náročnom dni a čas na sprchu neostáva. Práve v takýchto situáciách sú suché šampóny úžasným pomocníkom. Dlhé roky som suché šampóny obchádzala a určite sa nemôžem sa pokladať za ich znalkyňu. No i tak by som rada zhodnotila  a porovnala dva, ktoré som doteraz vyskúšala.





Prvý bol suchý šampón od značky Toni&Guy. Kupovala som ho nielen na dobré odporúčanie, ale i sama som ho pred kúpou skúšala u kamarátky a vedela som, že je fajn. Objem je 250 ml. Horšie je na tom cena, ktorá sa pohybuje okolo 270kč/10eur




Druhým testovaným šampónom bol Timotei Pure. Ten som do košíka hádzala úplnou náhodou. Keď sa mi nepodarilo využiť akciu práve na vyššie spomínaný T&G. Zaujala ma hlavne okatá reklama, že je bez silikónov, cena  za 245 ml bola 125kč/5 eur, tak som si povedala, že skúsim a uvidím, keď nie, vrátim sa k Tonimu.




Musím povedať, že s oboma šampónmi som relatívne spokojná. Oba sú už spotrebované, takže som ich porovnávala skutočne dlho. Ktorý však dnešný súboj vyhráva a prečo?

Toni&Guy obsahuje skutočne veľmi jemné častice prášku, ak nastriekate na vlasy menšie množstvo a z dostatočnej vzdialenosti netreba ho z vlasov vôbec vyčesávať. Vlasy sú jemne osviežené. Mastnota je pohltená nie úplne, ale rozdiel vidíte. Nemá výraznú vôňu, takže je to úplný neutrál pre každého. Osobné negatívum, ktoré som po používaní zaznamenala, že po niekoľkých hodinách od použitia ma začala vždy dosť škriabať hlava. Takže fungoval ako skutočne len prvá záchrana a čoskoro som musela hlavu umyť. Výsledný efekt nebol 100%.

Timotei Pure má častice prášku o čosi väčšie, prípadne ich strieka s väčšou intenzitou, pretože fakt, že na hlavu striekate suchý šampón si všimnete ihneď. Následne teda určite nemôžete zabudnúť na jeho vyčesanie. Pri striekaní cítite aj celkom intezívnejšiu citrusovú? vôňu. Na moje prekvapenie však po vyčesaní prišiel úplne svieži pocit. Vlasy získali niečo aj na objeme. Ak použijete dostatočné množstvo, tak aj hlasy zostali na pohľad skutočne svieže a známky mastnoty sa strácajú takmer úplne. A vydržia tak pokojne celý deň. Čo je pre mňa zároveň obrovský plusom, žiadne škrábanie hlavy neprišlo, hoc hlavné zložky v zložení sú rovnaké.

Jediným negatívom suchého šampónu Timotei je teda zanechávanie bielych stôp vo vlasoch, ktoré sa však dajú dobre vyčesať. Inak u mňa vyhráva polovičnou cenou  a čo najdôležitejšie i sviežejším celkovým záverečným efektom.

Celkom ma láka vyskúšať ešte Dove suchý šampón, no následne sa budem pravdepodobne vracať späť k Timoteiu, ktorý ma skutočne veľmi milo prekvapil.

Pár základných rád pri používaní suchých šampónov:
1. Sprej by ste mali pred každým použitím pretrepať.
2. Následne suchý šampón striekate na vlasy zo vzdialenosti 30 cm, jemne premasírujte prstami.
3. Necháte chvíľku pôsobiť a zvyšný suchý šampón z vlasov vyčešete, prípadne v predklone poriadne vytriete uterákom.


Používate suché šampóny? Ktorý je vaším favoritom?


16 komentárov:

  1. Díky za tip :))) Vyzkouším asi ten Timotei, ale taky jak vzpomínáš tak Dove má taky prý dobrý :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. suche sampony spadaju u mna do kategorie vyrobkov, ktore standardne obchadzam - proste ich nepouzivam. Aj ked niekedy by sa veru zisiel. Asi mam predsudky, kedze som bruneta a obavam sa, aby to nebolo na vlasoch vidiet, ale cisto podla tvojho opisu ma teda viac zaujal Timotei - keby ma mala svrbiet hlava ako po Toni, zosalela by som :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lučiak, presne do tej kategórie spadali aj u mňa, pokiaľ som nevysadila HA a nezačala som mať mastnú hlavu prakticky nonstop a už som z toho fakt šalela. Takto viem, že mám doma proste istotu - suchý šampón a keď potrebujem kdesi narýchlo a neplánovane vybehnúť, tak mám proste doma záchranu, takže som bola rada aj za ten Toni....na tých pár hodín, kým nezačalo vždy škrábanie:))) a s Timoteiom je to už pohodka

      Odstrániť
  3. Suché šampóny používám pouze občas, když fakt není čas si hlavu umýt nebo jen tak na osvěžení účesu. Zatím mi nejvíce vyhovoval od Balea ten původní z řady Trend Up. Ani nevím zda se ještě prodává. Tento od Timotei vypadá fakt dobře. Popravdě moc nevidím rozdíl mezi těmi levnými a dražšími šampóny. Vyzkoušela jsem i "legendární" Lee Stafford a horší šampón jsem fakt neměla, proto dávám přednost levnějším verzím.

    Radu - UltimateChic

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na LS som aj ja čítala negatívnu recenziu niekde....ono je jasné, že to nie je na dennodenné používanie...ale občas je to podľa mňa dobrá záchran...no veď koniec koncov toni, dove aj timo je všetko unilever;))

      Odstrániť
  4. Aj ja som bola zvedavá na Timotei, tak som si ho hneď kúpila...mne však stojí na poličke, lebo mne na vlasoch zanechá taký čudný lepivý pocit ako po laku na vlasy, nie intenzívny, ale je tam ... hlavne, ak si ho strieknem na umyté vlasy pre trošku objemu :-/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mne taký mierne nepríjemný "divný" pocit robí každý suchý šampón, preto ma dlhé roky nezaujímali vôbec....proste niet and čerstvo umytú hlavu...no aktuálne si musím umývať hlavu každý deň, a to niekedy fakt nezvládam....takže vtedy sú suché šampóny super pomocníci...tebe tento lepivý pocit robí iba timotei?

      Odstrániť
  5. Skús Batiste :3 len je ťažšie ho zohnať na Slovensku ale je dokonalý! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som väčšinu času v ČR, takže so zháňaním batiste by som problém nemala, no čítala som, že ho dosť vidieť vo vlasoch, takže som ho vylúčila zo zoznamu vecí, ktoré "potrebujem":)

      Odstrániť
  6. vyzkoušela jsem jich už dost a pro mě vede Batiste :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja ich používam na dennom poriadku a mojím najobľúbenejším je Schauma. Keď ho pretrepem poriadne a striekam v dostatočnej vzdialenosti nezanecháva mi ani biele fľaky. Vyskúšala som aj Baleu (zelený)a ešte jeden z Dm Swiss o par a otras fakt. Smrdia a vôbec tú mastnotu tak pekne neodstránia. Inak tá Schauma býva predražená tak kupujem vždy v akcii za 2,59€.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobre vedieť, čomu sa vyhnúť...a keď som kupovala tento tak som presne držala v rukách Shaumu a tento Timotei:))

      Odstrániť
  8. Ja som zatial skusala tri a najspokojnejsia som prave s dove :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Zatiaľ som skúšala iba suchý šampón Syoss a celkom sa dal. Momentálne uvažujem nad tým Timotei, tak mi recenzia prišla vhod :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. u mna vyhrava dove (mam vyskusany batiste, T&G, aj klorane) v pomere cena/vykon/pocit ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...