Blogovanie - výhody vs. nevýhody

Ahojte kočky!

Z času na čas mi pristane v schránke dotaz ohľadom spoluprác alebo aj celkovo všeobecné dotazy ohľadom blogovania, ktoré nenachádzam iba v svojej mailovej schránke, ale aj na iných blogoch a stránkach. A tak som sa pustila do samostatného článku mojich osobných výhod a nevýhod blogovania o kozmetike, ktoré možno neblogerky budú zaujímať a trošku im priblížia kozmetický svet a ja zas budem zvedavá, či sa s inými blogerkami moje osobné pre a proti zhodujú;) Tak poďme na to!


Pozitíva

1, Úžasná komunita ľudí so spoločným záujmom - keď začínate blogovať, tak sa automaticky začínate zaujímať aj o ostatné blogy. Píšete komentáre, ďalšie komentáre sa objavujú na Vašom blogu, proste tak nejak automaticky spadáte do pre Vás novej komunity blogeriek/blogerov zaujímajúcich sa o tie isté veci ako Vy. Čo pokiaľ Vás kozmetický svet zaujíma a baví, tak je nesmierne super. Automaticky viete, na koho sa obrátiť, keď zháňate tip na novú ceruzku na oči, viete kde nájdete swatche nových rúžov od Dermacol-u atak ďalej. Okrem toho každý deň nájdete na blogoch/fb kopec tipov na skvelé akcie v drogériách a parfumerkach, čo Vás ako kozmetickú nadšenkyňu nesmierne zaujíma!

2, Nové kamarátstva - samozrejme 1. bod automaticky súvisí s 2. Častokrát totiž čoraz častejšie komentáre prepuknú aj v osobné stretnutia - či už náhodné alebo plánované a môžu byť z toho veľmi milé priateľstvá, kde už stredobodom konverzácie nie je iba kozmetika.

3. Ako kozmetická bloggerka/blogger sa začnete starať o svoju pleť i pokožku celého tela oveľa lepšie! Neznamená to, že predtým som sa nezujímala o to, čo idem spať večer odmaľovaná a vôbec by som sa nekrémovala, len jednoducho, keď chcete napísať kvalitnú recenziu na nejaký produkt, tak je samozrejme potrebné nejaký čas testovaniu venovať. A to platí práve určite o pleťovej a telovej kozmetike. A tak sa každý večer poctivo natierate, nevynechávate očné krémiky, pripojíte masáž, zisťujete, čo Vašej pleti robí dobre, na čo naopak nereaguje pozitívne atď:)

4. Spolupráce - nebudeme si klamať, je príjemné keď niekoho Váš blog osloví a pokladá ho za natoľko zaujímavý, že by chcel s Vami spolupracovať. A pokiaľ je to značka, ktorú poznáte a pravidelne kupujete, tak je tento bod veľmi príjemnou povedzme odmenou. (U mňa som také najväčšie zadosťučinenie pocítila pri oslovení firmou Bioderma, kedy som dlhé roky bola nadšená zákazníčka Biodermy, ktorá nevynechala žiadnu ich akciu, dokonale som poznala ich portfólio výrobkov, všade som chodila ako ich chodiaca reklama a potom som začala blogovať, písala som aj o Bioderme a zrazu som si našla email, kde som bola oslovená na spoluprácu - to bol skutočne super pocit!).
Spolupráce sa však treba naučiť dobre vyberať, a tým si prejde asi každá blogerka sama. Niekedy je spolupráca extrémne príjemná, inokedy sú požiadavky priam bláznivé a Vy ani nemáte chuť slušne odpísať, že nemáte záujem. Táto téma je však extra rozsiahla, takže jej spracovanie by zabralo pokojne aj celý článok:))

5. Ak denne sledujete množstvo blogov, tak zároveň denne vstrebávate aj kopec rôznych zaujímavých tipov, a to nielen na kozmetiku. Tipy na výlety, chutné a rýchle recepty, filmy či knižky. Proste vždy si z toho mora nápadov vylovíte niečo, čo Vás zaujme!

Negatíva

1. Čas, čas a ešte raz čas. Kým som neblogovala, tak som si skutočne nevedela predstaviť koľko trvá napísanie jedného článku. Teraz myslím skutočnú obsiahlu recenziu, či nafotenie líčenia, spísanie článku o nejakých novinkách. Čas, ktorý venujete tomu, kým si niečo doštudujete, kým nafotíte a upravíte fotky, kým všetko hodíte na blog, pripíšete text. U mňa sú to tak 3 hodinky. A okrajovo do toho musíte započítať aj čas, ktorý Vám zaberú veci ako je neustále premazávanie kvánt fotografií vo vašom pc:)), upráva vzhľadu stránky, občasne sa blogger hnevá a otáča Vám fotky do všetkých smerov a tak nahrávanie fotky netrvá pol minútky, ale pol hodiny. Potom je to občasné odpisovanie na maily, komentáre. Sú to proste veci, ktoré Vás fakt musia baviť, aby ste im venovali takú veľkú časť svojho dňa.

2. Ak sa stanete pravidelným návštevníkov blogov, tak sa pripravte na kopec nových lákadiel, ktoré Vás denne budú nabádať bežať do obchodov:)) Takže buď častokrát zaplače Vaše peňaženka alebo zaplačete Vy, keď už bude peňaženka úplne prázdna:))

3. Anonymné komentáre - po tom, čo Vy venujete svoj voľný čas niečomu čo Vás baví, avšak s čím si dáte námahu a odvediete povedzme kus práce, tak prichádzajú častokrát aj anonymné alebo aj neanonymné negatívne komentáre, ktoré nebudeme si klamať proste nepotešia. Musím si zaklopať, ale mám pocit, že na slovenských blogoch sú zatiaľ v oveľa menšom zastúpení ako na českých stránkach. No tým, že mňa sa vždy dotkne všetko osobne, tak ako blogerky sa ma dotýkajú aj negatívne veci, ktoré nenájdem na svojom, ale na iných blogoch. Teraz nemám vôbec na mysli nejakú konštruktívnu kritiku, ktorá sa aspoň týka témy o ktorej píšete, no niekdy sú tie negatívne komentáre úplne od veci a asi je potrebné si takých komentárov nevšímať. A už tobôž nie všímať si ich na iných stránkach - dúfam, že ja som už dostatočne poučená, že mám tráviť svoj čas inak ako zamýšľaním sa nad takýmito hlúposťami:))

4. Objektivita - kým chodí na Váš blog zopár čitateľov, tak ide vždy to písanie rýchlejšie. Napíšete článok, niekto to okomentuje, Vy sa potešíte názoru, koniec.  Keď návštevy a komentáre pribúdajú a objavujú sa v nich spojenia tipu: díky za tip na nákup, toto musím vyskúšať a pod. tak si začínate uvedomovať že Váš skromný názor môže ľudí predsa len presvedčiť k spôsobu ako utratia svoje peniaze. Preto človek pociťuje čoraz väčšiu zodpovednosť a aj napriek subjektívnemu vnímaniu sa snaží odprezentovať produkt objektívne, aby nezabudol na žiadne pozitívum, či negatívum, ktoré by mohlo čitateľa zaujímať a ovplyvniť jeho rozhodnutie. A verte, že pri niektorých produktoch je to extra zložité.

5. Začnete byť extra vyberavá - kým som neblogovala, tak som mala doma komplet telovú a pleťovú kozmetiku od Biodermy, ktorú som milovala a dekoratívku som mala zas prevažne od značky Max Factor. Viac som ku šťastiu nepotrebovala:) Dnes by som sa už asi do týchto koľají nevedela vrátiť, viac ma zaujíma, čo nájdem v zložení, či platím za niečo, čo mi skutočne potrebujem a mať doma jednu paletku tieňov a jednu lícenku by mi už asi nestačilo:D

Samozrejme tých pozitív a negatív by mohlo byť pokojne viac. Toto sú tie moje, ktoré ma za posledné týždne napadli a ktoré som si zapísala. Ak sa prenesiete cez tých pár negatív a pokiaľ máte voľný čas a nejaký koníček o ktorom by ste chceli písať, tak blogovanie určite skúste! A len vopred upozorňujem - blogovanie je vysoko návykové:)) Keď s tým raz začnete, máte nejakú odozvu od čitateľov, ktorí Vám denne zanechávajú skvelé komentáre, venujú Vášmu blogu svoj cenný čas, tak s blogovaním neskončíte len tak zo dňa na deň. Zároveň aj Vy si veľmi rýchlo navyknete na iné blogy, ktoré sledujte denne s chuťou, odkiaľ čerpáte inšpiráciu a ktorých čítanie už tak nejak automaticky patrí k rannej alebo poobednej kávičke;)


29 komentárov:

  1. Opravdu moc super článek, myslím, že jsi to shrnula všechno naprosto perfektně a sama bych to lépe nenapsala :)

    GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  2. uff, ten čas, veru ten čas... Najradšej by som šupla na blog nový post každý deň, ale jednoducho to nejde. Chodím do práce, popri tom občasne píšem do istého časáku, k tomu môj zverinec, rekonštrukcia bytu... No nestíham jednoducho!!! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak, tak ten čas. Z niečoho žiť treba:) Nápadov kopec, ale času an realizáciu málo...

      Odstrániť
  3. Veľmi pekný článok Eli a je to presne takto. Aj u mňa trvá jeden článok približne 3 hodiny. Máš pravdu aj v tom, že na Slovensku je to s negatívnymi komentmi ešte celkom znesiteľné. Napríklad v Česku už prebehlo aj zopár nenávistných vojen medzi blogerkami navzájom a mne je to tiež vždy veľmi ľúto. Veď blogerky môžu byť aj kamošky, nemusia si závidieť, ani sa nenávidieť, však? :-) No a o tom, o koľkých nových produktov, ktoré si nutne potom musím ísť kúpiť, sa dozviem z iných blogov, mi ani nehovor :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Julianka komentáre od ľudí ako si ty sú práve tie veci pre ktoré človeka baví písať články a potom sa dúfať, že snáď sa nejaký taký komentár objaví. Čo sa týka tých negatívnych všeliakých komentárov, tak ja som bola spočiatku strašne hlúpa a ako som sa snažila blog tvoriť čo najlepšie. tak som čítala také všeliaké diskusie o blogerkách, články o tom ako je správne a ako je nesprávne blogovať a bla bla...všetko som si hneď pripúšťala akoby to niekto písal mne...toľko zbytočného času mi to zožralo!!! Potom som urobila jeden veľký škrt, vymazala som zo svojho zoznamu všetky blogy, ktoré neprinášali môjmu životu nič pozitívne, prestala som sledovať fb skupinu blogerské priznania(či také čosi- neviem či poznáš, ale bolo to tam šialené) a prestala som čítať diskusie pod článkami na veľkých českých blogoch a voilá je mi lepšie a blogovanie je hneď úplne parádne:))) No a s tými produktami, keby som to stíhala aspoň spotrebovať, tak by mi nebolo ľúto kupovať ďalšie veci....Už mám od teba chúťky na Korres urobené...aspoň, že ten balzam na pery mám, teraz mám aj fajn prírodný šampónik, i keď od inej zančky, tak už ma láka len ten sprcháčik:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to by nebyli češi kdyby si nezáviděli a nepsali hnusné komentáře ;) Nevím, čeho chtějí docílit...na můj blog se po třech měsících taky uchýlil jeden takový anonymní idiot (ještě slušně řečené) a cokoliv jsem napsala, tak zkritizoval a kolikrát nepsal ani k tématu... a prosím pěkně už po 3 měsících blogování jsem musela zablokovat anonymní komentáře! Hezké, že? Závist a krutost ať vládnou světu (česku) fakt jo...když s někým nesouhlasím a jeho blog a názory se mi nelíbí, tak tam sakra nelezu! ale oni si takhle asi musí léčit méněcennosti a nějaké komplexy nebo fakt nevím, proč to dělají...

      Odstrániť
    2. Je to sprosté a najlepšie je, keď z toho komentára jasne vyplýva, že nielen že dotyčná nečítala ten článok, ona ani nemá poňatia o mojom blogu. Ako jedna, čo písala výlevy, že keby som mala deti, nemala by som čas sa vykrúcať pred zrkadlom celé dni a robiť si male-up a nechty. Akoby som ja deti nemala! Ale to viem len ten, kto ten blog číta :-)

      Odstrániť
    3. No odpadnem....keď nič iné, aspoň ma výborne pobavila a dúfam, že aj teba....a presne ako píšeš aj ja som mala zatiaľ jeden taký odveci komentár a keď som tam napísala normálnu odpoveď ako to v skutočnosti je, tak som sa už reakcie nedočkala:))

      Odstrániť
    4. tak to už je mega hardcore =D jenže já mám ten problém, že neudržím uzdu a jsem sarkastická a hodně často sprostá =D je to o nervy prostě...

      Odstrániť
  5. Myslím, že si veľmi objektívne napísala plusy aj mínusy.
    Len som si nie úplne istá tým, či je "Objektivita" správne zaradená medzi negatívami :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si aj myslela, že som tú objektivitu asi zle popísala:)) MYslela som to tak, že hoc sa ako blogerka snažím popísať všetky tie pozitíva a negatíva, tak ono nie vždy to vyjde....ako napr. pri telovom mlieku do sprchy od Nivea- to tmavomodré mne osobne nesadlo a aj tak ste mi mnohé písali, že veď je super, naopak mne osobne sa zdalo byť práve super to kakaové a výherkyni, ktorá ho získala v giveaway sa nepáčilo...nehodnotila ho rovnako ako ja....a preto ten výsledný efekt - či skôr môj pocit, keď niečo síce chcem popísať objektívne, no nepopíšem.....resp. výrobok na vás pôsobí inak ako na mňa, tak je de facto pre mňa negatívnym výsledkom.....negatívom toho blogovania, že tá moja recenzia je vlastne niekomu úplne nanič....lebo si napr. výrobok kúpil a jeho pocity z neho sú iné....

      Odstrániť
    2. Je mi jasné, čo si tým chcela povedať :).
      Vždy je tá objektivita blogerky čisto subjektívna záležitosť vyplývajúca z jej skúseností ovplyvnená napr. kavlitou pleti, osobnými preferennciami a pod.. V konečnom dôsledku sa aj tak musíme spoľahnúť na svoju hlavu a inštinkt a metódu pokus - omyl :(.

      Odstrániť
  6. Brouku skvěle napsané! Absolutně souhlasím! Jsem typ člověka, který něco začne a zachvíli ho to přestane bavit a sekne stím...jenže s blogem se nedá seknout...za a) je to zavislost a za b) nedokázala bych se na všechny ty čtenáře vykašlat...snad poprvé dělám něco z čeho nechci utéct a hlavně nemám jak z toho utéct =) Jinak objektivita platí...od nedávna mi píšou čtenářky, že si koupily to a ono, to co jsem vychválila v recenzi...já su šťastná, že jsem je inspirovala, ale pak se modlím aby jim to sedlo jinak mě ukamenují =D Poslední dobou si dávám fakt sakramenstky záležet, co píšu a jak to vyzní, abych náhodou něco nepřechválila nebo něco zbytečně nezkritizovala... je to boj, ale skvělý boj a blogování je teď už můj život....

    Loveliness By Tess

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Presne, presne, niekto napíše: "pre toto pobežím zajtra do drogérie" a mne sa už len pretočia oči, že tak snáď to sadne rovnako ako mne....a som potom a veľmi rada aj práve keď mi prídu komenty typu, išla som, kúpila som vďaka tebe a je to super...alebo rozmýšľala som nad tým a teším sa, že si ma upozornila na to, že to nie je až tak super....atď...ono to totiž nikdy nebude nič pôsobiť na každého rovnako...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. přesně tak! taky si vždycky pak oddechnu když to vyjde =D

      Odstrániť
  8. aj tento článok musel zabrať dosť času a to si mi čitatelia vážime :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ale to tu už môžeme skĺznuť do filozofických debát, čo je to vlastne objektivita a či vôbec existuje :) Pretože sa my, blogerky, môžeme snažiť popísať vecičku akokoľvek "objektívne", t.j. so všetkými plusmi a mínusmi, ktoré sme na výrobku našli, ale VŽDY to bude len náš subjektívny názor :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ale to tu už môžeme skĺznuť do filozofických debát, čo je to vlastne objektivita a či vôbec existuje :) Pretože sa my, blogerky, môžeme snažiť popísať vecičku akokoľvek "objektívne", t.j. so všetkými plusmi a mínusmi, ktoré sme na výrobku našli, ale VŽDY to bude len náš subjektívny názor :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Akože dvakrát som to tu nemala v pláne napísať! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, že bude vždy subjektívny, preto je prakticky každý pokus o vytvorenie objektívnej recenzie už vopred neúspešný a preto tento bod patrí medzi negatíva...pre mňa osobne....lebo sa mi ho nikdy tú objektívnu recenziu nepodarí napísať:)))

      Odstrániť
  12. Moc krásně jsi to zhodnotila Eli, myslím, že každá blogerka by s Tebou souhlasila, já každopádně určitě .-D....je to trefné!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem milá EMi za koment! Len som mala pocit, že keď na to občasne dostávam dotazy, tak to bude možno fajn spísať...a som rada, že to vnímame podobne:)

      Odstrániť
  13. Pekný článoček, super mega pravdivý ;) Na svojom blogu mám zatiaľ len málo pravidelných čitateľov, no vždy sa veľmi poteším, keď mi niekto posty okomentuje a vidím, že to má nejaký zmysel - stráááášne dobrý pocit ;)
    Pozývam ťa do mojej giveawayň
    http://bynicka.blogspot.sk/2014/06/giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je je...ja čakám, že teraz na leto to bude bieda s komentármi, ekď je vonku, tak krásne....ale treba si radšej počasíčka užívať...:)))

      Odstrániť
  14. krásně sepsané :) já jsem díky blogu poznala zajímavé lidi, dostala jsem se i k několika spolupracem a hlavně mám koníčka, strašně mě to baví... ale s tím souvisí ten čas, hlavně teď přes léto ho prostě skoro nemám a mám strašné výčitky svědomí, že teď nebloguju, nemám čas ani moc sledovat ostatní, fotit, nic... holt teď budu mít takový volnější režim :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. výčitky treba hodiť za hlavu, nedá sa vždy stihnúť všetko....a keď človek musí platiť účty, či robiť skúšky v škole, tak blog musí ísť chceme/nechcene bokom

    OdpovedaťOdstrániť
  16. napisala si to vystizne a niektore z veci som aj ja popisovala v podobnom clanku
    TU.. je to pekny konickek, vela som sa vdaka blogu naucila a zdokonalila.. neviem si predstavit, ze by som tocila videa, kolko to musi zabrat casu.. ja som to pocitala a mne clanok trva aj 3, 4 ale aj 5 hodin..zalezi, ze aky..ked pri nejakom velmi zlozitom make-upe stravim aj hodinu..:-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...