"Take away"

Krásny deň dámy!

Dnes by som Vám chcela ukázať dve veľmi šikovné vecičky, ktoré mi robia spoločnosť denne a nesú myslím celkom peknú myšlienku.

Prvým pomocníkom je fľaša BOBBLE. Kedysi som Vám ju už ukazovala na facebooku.  O "filozofii" týchto fliaš som vedela už dávno, avšak investovať cca 10 eur do prázdnej fľaše - to chvíľu človek rozmýšľa, až mi nakoniec pri rozhodovaní pomohlo, že sme po Vianociach natrafili na tieto fľaše v peknej akcii.  Kúpila som si rovno dve veľkosti - malú (385 ml) a veľkú (500ml) a odvtedy ich mám takmer stále pri sebe.




Načo ale takúto fľašu kupovať? Fľaše Booble majú uhlíkový filter, ktorý má kladne nabitý elektrický náboj, čo mu umožňuje sa seba viazať chemikálie. Zároveň takto vyčistená voda aj o niečo lepšie chutí. Filter by ste mali vymeniť po približne 150 litroch vody, čo je 300 naplnení fľaše. Fľaša je z pružného recyklovateľného PET materiálu (schválené FDA), neobsahuje BPA, ftaláty ani PVC, môžete ju mať kedykoľvek pri sebe a dopĺňať kdekoľvek počas dňa. Balenie je praktické, voda Vám v kabelke nevytečie. Ak by som Vám mala poradiť určite odporúčam skôr politrovú verziu, ktorá tým že je väčšia sa oveľa lepšie stláča, je akási pružnejšia a na jedno stlačenie vytlačíte oveľa viac vody.

Čo je však ale podstatné, práve tým, že budete mať bobble denne pri sebe, budete predchádzať kupovaniu klasických vôd v plastových fľašiach, a teda vyprodukujete menej odpadu - odpadu, ktorý nie je prírode prirodzený a ktorý sa rozkladá v prírode neuveriteľne dlho! Ak máte rady (vždy predpokladám, že blog čítajú len ženy) vodu bez bubliniek,tak nie je veľmi o čom premýšľať. Ak Vás myšlienka zaujala, tak Vám určite povedia viac aj nasledujúci text TU. Ceny sa pohybujú približne okolo desiatich eur.

Druhým pomocníkom je asi už každému známy pohár na kávu KeepCup. Klasické doteraz známe KeepCups boli vyrábané z plastu v plastu a silikónu. A hoci opätovne myšlienka ich používania bola pekná a poháriky celosvetovo veľmi obľúbené, ja osobne si kávu vychutnám najlepšie zo skla, takže tákéto balenie ma veľmi nelákalo. Avšak ani to už odteraz nebude problém. Výrobcovia KeepCups prišli na svet s novou kolekciou KeepCups Brew, a teda sklenenou verziou. Ja som svoj KeepCup Brew dostala na otestovanie od mabets.sk, kde KeepCup môžete kúpiť a zároveň ponúkajú zľavu držiteľom ISICu. Tak si ho poďme predstaviť.

KeepCup Brew je vyrobený zo špeciálneho skla, ktoré síce nie je nerozbitné, ale je veľmi odolné. Silikónový prstenec Vám zároveň umožní bez problémov držať KeepCup v ruke aj  keď je plný horúcej kávy. Uzáver je z plastu, skladá sa z dvoch častí, ktoré sa dajú krásne rozdeliť a umyť - čo mi častokrát vadilo práve pri termohrnčekoch, že sa niektoré časti nedali dostatočne umyť. Uzáver vždy pekne "docvakne" na sklo a môžete si byť istý, že sa Vám nič nevyleje. KeepCup by ste však mali udržiavať v zvislej polohe. Nefunguje ako termohrnček, no pomôže udržať kávu teplejšiu približne o pol hodinu dlhšie.

Hlavné posolstvo KeepCups tkvie opätovne v tom, aby sme produkovali čo najmenej odpadu, ušetrili čo najviac energie, ktorá sa pri výrobe "take away pohárov" spotrebuje. Veľkosti jednotlivých KeepCups sú presne  navrhnuté podľa veľkosti nápojov, ktoré Vám pripravujú profesionálny baristi v kaviarni. Takže bez problémov môžete zobrať KeepCup do kaviarne a nechať si doň pripraviť Váš obľúbený typ kávy.

Ja popravde take away kávy nekupujem každý ani každý druhý deň, no KeepCup zbožňujem z čisto sebeckých dôvodov:D Idem na prechádzku môžem si zobrať so sebou kávičku do ruky, idem ráno do školy nestíham si urobiť kávu, rýchlo ju zalejem do KeepCup a bežím z domu, cestujeme domov na Slovensko, zaleje kávičku a beriem ju so sebou do auta...atď. Proste prináša mi pohodlie s kávou vždy po ruke - ktorú každý kávičkár potrebuje:) Ak si opätovne chcete prečítať o KeepCups viac informácií, nech sa páči nájdete ich TU. Cena sa začína niekde na dvadsiatich eurách. Dostupné sú viaceré farebné verzie a dokonca aj úžasná sklenená verzia, ktorá má prstenec nie zo silikónu, ale z korku. Jeden KeepCup by mal vydržať minimálne 1000 káv.




Musím povedať, že tak som si zvykla na Bobble a KeepCup, že ich používam nielen keď idem von, ale občas dokonca aj doma. Tým, že mám Bobble pred sebou jednoduchšie sa mi dodržuje pitný režim a vďaka KeepCup mi vydrží káva dlhšie horúca a nehrozí vyliatie po stole, lebo na to som ja expert!:)))

Poznáte KeepCups a Bobble? Vlastníte niektorú z ich verzií? Ako sa Vám pozdáva ich myšlienka?






13 komentárov:

  1. Já o Bobble četla, že nakonec zjistili, že to vůbec prospěšné není =/ Nevím, co je na tom pravdy...hrnečky očumuju už pěkně dlouho, ale v plastové verzi =D mě na tom štve, že když to brátíš, tak ti to vyteče =( Asi zvolím hrnek z Pyloness...jinak Bobble měli u nás teďka v Lidlu a vypadal to jako originál...já to nějak extra nezkoumala...


    Loveliness By Tess

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ono sa dá určite kúpiť hocaký termohrnček, prípadne niečo iné, no ja som nadšená hlavne z toho, že to je sklo, keď chcem môžem si dať uzáver dole a piť tak...proste ten pocit sklenenej veci je pre mňa dôležitý...pretože aj predtým, keď som mala už nespočetné množstvo všelijakých termohrnčekov,tak ten plast akoby napáchne tou kávou a to mi strašne vadilo...mala som pocit, že to nie je dokonale čisté:)) Čo sa týka to obrátenia, tak na pár sekúnd to nevadí, keď je hrnček v úplne prevrátený, avšak po chvíľke to začne kvapkať práve zo stredu toho uzáveru.

      Odstrániť
    2. a čo sa týka tej bobble, tak ja som si to nejak špeciálne nezisťovala,ale priateľ o tom dosť čítal, keďže si ju v tej akcii kúpil aj on a nedočítal sa nič negatívneho, iba samé pozitíva,takže sme ho potom pokúpili aj domov rodine....ak náhodou máš odkaz na ten článok, tak hoď link, budem zvedavá..

      Odstrániť
  2. KeepCup jsem chtěla, ale odradilo mě, že se nedá zavřít, škoda, jinak je to docela stylová věc. A bobble jsem slyšela, že se filtr (který není zrovna zadarmo) musí měnit co 2 měsíce, ale pokud je to jak říkáš ty - 300 naplnění, což by byl pro mě skoro rok (jednou denně ráno do školy) tak to už by za to stálo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Filter stojí skutočne len o niečo menej ako celá samotná fľaša....a malo by to byť isto 300naplnení, pretože aj mňa to veľmi zaujímalo ako to teda je, keďže ani ja za 2 mesiace nevypijem 150litrov vody z Booble, tak som si čítala viacero diskusií, aj presne toto isté pýtali zákazníci dodávateľov a vyplynulo z toho, že to je 300 naplnení fľaše. Navyše aj reklamné video k Booble uvádza, že životnosť je 300 naplnení fľaše a nie dva mesiace.

      Odstrániť
  3. Nepoznám ani jedno, ani druhé a vlastne by ma ani nenapadlo niečo také kupovať:) Nepostrádam. V práci, kde som od rána do večera pijem z bežných hrnčekov a pohárov, ako aj doma a doteraz som si nezvykla nosiť tekutiny v kabelke, lebo by som aj tak nič počas cesty domov nepila, pokiaľ nejdem na nejaký výlet, len to väčšinou beriem bežnú literapolku minerálky. Inak je to fajn, hlavne z hľadiska odpadu a keďže má fľaša filter, bez obáv sa dá piť aj tá z vodovodu...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj my pijeme vodu z kohútiku:) bez problémov a stále...len len som si postupne už nejak zvykla mať na stole práve bobble fľašu a piť z nej...a akosi menej tam cítiť ten chlór...pokiaľ je to však ako píšeš ty, tak to človek nepostráda...ja som zas niekedy pracovno-študijne celý deň doma a inokedy zas celé dni behám alebo sedím na takých miestach, kde komfort svojej vlastnej šálky a pohára nemám:)...ale zas priateľ má svoju bobble iba v práci a pije tam z nej.

      Odstrániť
  4. Mně se to nelíbí :) Nevím, co je na tom ekologickýho, že vyrobí další flašky, svět je tak plnej zbytečných věcí. Já nosím vodu v kabelce v láhvi od malý Poděbradky, kterou jsem si kdysi dávno koupila. A úplně mi to stačí. Těm filtrům stejně nevěřím, navíc my máme pitnou vodu z kohoutku dobrou a kvalitní. Kdysi jsem domů koupila konvice s filtrem Brita a pak stejně zas někde psali, že je to spíš škodlivé. U těch lahví to bude to samé, efekt buď žádný nebo ještě uškodí - to je můj názor :) Kafe mi nechutná ani z termosky ani z jiné nádoby, kam by se uzavřelo, neumím si představit, že bych šla na procházku nebo třeba na nákup a v ruce si nesla kafe (nemluvě o tom, že ho vypiju rychle a pak akorát bude hrnek zabírat místo v kabelce), navíc je kafe močopudné a já nesnáším cizí a veřejné záchody. Prostě si radši kafe vychutnám v klidu, když si sednu. Pokud jedu autem na delší cestu, zas si raději dám čerstvé někde u mekáče. Káva zavřená v nějaké nádobě prostě už nikdy není tak dobrá, jako čerstvá. Takže vím, že kdybych si tyto výrobky koupila, po prvotním nadšení bych je stejně přestala používat a válely by se někde v šupleti s dalšími láhvemi, termohrnkami a termoskami "do posilovny", "do auta", "do školy"... Nejsem nejmladší, ale tyhle výrobky mi dneska už přijdou jen jak další tahání peněz z lidí. Něco, co není vůbec potřeba a není to zrovna levné, ale bůhví kolik kusů se jich vyrobí. Je to jen módní trend, jako byly Tupperware apod. - bez těch taky před pár lety nemohl nikdo být. A tak vím, že nebyly pak ani využité a že to z nich už tak nechutnalo. :) Mám je někde v šuplíku.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Radka ja určite ďakujem za názor, mne oba produkty vyhovujú, takže preto som sa článok napísala. Čo sa týka Bobble, tak myslím, že tam je ten proste kvalitnejší a vydrží dlhšie...ono asi tiež nie je úplne najlepšie piť vodu, ktorá je uzavretá niekoľko mesiacov v lacnom plaste...takže tak ako pre mňa aj pre teba je lepšie načapovať si ju čerstvú do fľaše z kohútiku. Vy máte dobrú vodu, čo je super...aj my ju máme super doma na Slovensku, no tu keď ju načapujem do pohára tak má najskôr mliečnu farbu:) a rovnako to bolo aj v Nitre, kde som študovala...takže tam potom aj človek cíti mierny rozdiel v tej chuti...vyhovuje mi balenie...jednu a tú istú fľašu mám už od januára, a zatiaľ som si pollitrovú minerálku nekúpila, mala som ju aj na výletoch,kde bola pre nás praktická....a myslím, že tá moja prvotná investícia vôbec nebola na škodu...aj keď budem dokupovať filtre tak ma vyjdu asi toľko, čo 10pollitroviek minerálky....čo sa týka KeepCup, tak ja si rada dám kávu aj mimo domova, zoberiem si ju do parku, do knižnice, do školy...takže myslím, že ľudom ako som ja, môže byť táto vec užitočná....

      Odstrániť
    2. čiže ako píše Bashi, pokiaľ to človek nepotrebuje tak je to zbytočné....ale pokiaľ tie veci denne využívam,tak je to podľa mňa super!

      Odstrániť
  5. tieto fľaše som už zazrela stym uhlikom ale neviem ako by som zistila že to už nefunguje po tych 300 použitiach asi by som kašlala nato už:))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Keep cup už mám doma aj ja , ale po tejto flaši zatiaľ len pokukujem, ale celkom sa mi páči :)

    dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Keďže kávu nepijem, druhý výrobok je pre mňa pasé :).
    Čo sa týka fľaše, pokiaľ som doma alebo v práci pri stole, pijem z pohára čistú vodu z vodovodu. Len von si beriem fľašu a na to mi stačí úplne obyčajná :). Nejak ma to veľmi neoslovilo.
    Moje deti majú svoje "jupíkovské, kubíkovské" a iné fľaše, ktoré stále niekde zabúdajú, zahadzujú, strácajú alebo si vymenia omylom s inými deťmi, takže im do tohto investovať nebudem, aj keď uznávam, že to nie je veľmi ekologické. Ale pokiaľ to budem kupovať ja a oni niekde večne strácať, nehrozí :).

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...