Prvý pokus o quiche!

Krásne nedeľné ráno!

Keďže občasne pridám na blog aj články nie priamo týkajúce sa kozmetiky, nedá sa mi dnes nepodeliť sa s Vami o receptík, ktorý som  vyskúšala len tento štvrtok, avšak zapáčil a hlavne zachutil nám natoľko, že ho začnem robiť určite pravidelne.






Jedná sa typ francúzskeho slaného koláču, na ktorý mi celkom pravidelne robila chúťky Margaretka a práve na jej blogu nájdete aj hneď niekoľko verzií tohto koláča. Od nej som odkukala aj recept na cesto, no a náplň je už celkom na Vašich chúťkach a preferenciách. Ja som mala doma brokolicu a baby špenát, takže som využila tie.

Suroviny na cesto:

250g hladkej múky
100g klasického masla
1 celé vajce 
3-5 lyžíc vody
trošku soli

Suroviny na náplň:

1 šľahačková smotana
200g baby špenátu
300g-400g brokolice
cca 2 celé vajíčka (my sme mali doma iba prepeličie, takže sme dali 8 prepeličích)
bylinková soľ
200g eidamu

Pomôcky na pečenie:

kruhová forma na pečenie
papier na pečenie
suchá fazuľa na zaťaženie cesta pri predpekaní

Z uvedených surovín som si vymiesila cestíčko, ktoré treba dať na polhodinku odležať do chladničky. Keď si cestíčko oddýchne, rozvaľkáme ho do kruhového tvaru a uložíme do kruhovej formy na pečenie (naspodok som dala papier na pečenie). Druhý kruh z papiera na pečenie položíme na cesto a nasypeme naň obyčajnú suché fazuľové struky(na zaťaženie cesta) a dáme piecť na 180°C na 20 minút.

Počas toho som si do polomäkka sparila brokolicu. Keď je cesto prepečené, odstránime fazuľu, papier na pečenie a začneme ukladať ľubovoľnú náplň. Ja som teda poukladala brokolicu a sparený špenát (iba ho prelejete vriacou vodou).



 Zaliala som to zmesou zo smotany a vajec a bylinkovej soli.




A posypala syrom. Dajte si pozor, aby syr prikryl pekne všetku brokolicu i špenát, to čo ostane vytŕčať zbytočne vyschne.




Dáme piecť na 40min. na 180°C.



A hotovo.



Ako som písala v úvode, možností na náplň je veľmi veľa. Inšpirovať sa môžete na stránkach Apetita alebo priamo u Margaretky, ktorej za inšpiráciu patrí veľká vďaka!


Robievate quiche? Veľmi rada privítam Vaše obľúbené tipy na chutné verzie tohto koláčika:)


16 komentárov:

  1. Mňam! vypadá to úžasně a ani né tak složitě jako jsem si celou dobu myslela. Určitě to budu muset zkusit, akorát si trošku přizpůsobím náplň :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono hlavne to super chutilo...aspoň teda nám....a hlavne, fakt, že si tam dá človek v podstate "hocčo", čo má doma v chladničke...takže určite skús....a prípadne daj vedieť, akú chutnú kombináciu si vymyslela;)

      Odstrániť
  2. Vyzerá to super! :) Určite vyskúšam, strašnú chuť si mi spravila teda.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)))a to keby si nakukla k Margaretke, tak to človeku aj slinka začne tiecť:)))))

      Odstrániť
  3. Mňam :) My quiche děláme hrozně často, ať už z domácího těsta (obvykle tam Francouzi dávají jen máslo, mouku, sůl a vodu, bez vajíčka) nebo z listovýho (to dělá Francouz, protože je línej klohnit těsto sám :). Výborný je s tuňákem, smetanou a protlakem nebo plátky rajčat na hořčici potřeným těstem s provensálskými bylinkami. Nebo s chřestem a kozím sýrem, to je něco. Nebo je dokonalý pečený na ruby (těsto nahoře, náplň dole) se spoustou na sádle osmahlý cibulky (jako když se dělá na cibulačku) a roquefortem. Anebo klasický lotrinský s vajíčkem, smetanou, slaninou a cibulí :)) Tenhle špenátový zkusím moc ráda, jen vynechám brokolici, protože s tou mám jaksi problém po chuťové i čichové stránce :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oooo ďakuje krásne za tipy...jedine o lotrinskom som čítala a chystám sa naň a potom sa samozrejme nechám inšpirovať aj tvojimi výbornými radami. No tí chlapi sú občas lenivejší...u nás nehrozí, že by ho robila moja polovička...a mne to cestičko v kombinácii s náplňou veľmi chutilo, takže by som ho neoželela:)

      Odstrániť
  4. Vypadá to skvěle!!! já takhle miluju pravou španělskou tortillu - tortilla není to do čeho Vám zabalí twistra....Je to něco podobného jako tenhle slaný koláč, ale z brambor =)

    Loveliness By Tess

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Brokolicový quiche mám veľmi rada, ale väčšinou mi ho robí priateľ (bez námahy to chutí ešte lepšie :D )

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Toto som už párkrát na interente po blogoch videla a vždy ma to lákalo, niekedy sa do toho určite dokopem:D:)
    prídi sa pozrieť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krásne sa podaril Eli! Vyzerá ako obrázok z kuchárskej knihy. Aj my ich máme radi, je to skvelý obed, alebo večera.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Julianka moja dakujem krasne za pochvalu! Mali sme z neho spolu so zelenym spenatovym smoothie mali super veceru:)

      Odstrániť
  8. Toto budem musieť už aj ja skúsiť. Už som ho videla na viacerých blogoch a vždy si len povzdychnem, že by som si dala! :) Vyzerá supiš.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite skús!!! Akurát sme sa vrátili z Lidlu a sme sa s priateľom smiali, lebo tam mali aj chladenú verziu lotrinského quiche, ktorú zrejme stačí len dopiecť...tu v Brne je tam totiž práve francúzsky týždeň:))

      Odstrániť
  9. Veľmi podobnú verziu nedávno dávali v telke u Magálovej a hneď som si povedala, že to musím vyskúšať! Špenát a syr je neskutočná kombinácia a ešte v zapečenej verzii mňaam! Len budem musieť nahradiť klasickú múku bezlepkovou, tak dúfam, že to nestratí svoje čaro ...

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...