DIY: domáci telový peeling

Krásny deň!

Nájsť skutočne dobrý telový peeling, nie je úplne jednoduché a aj ja sama mám len veľmi málo "hotových" obľúbencov. Preto tu dnes mám pre Vás niekoľko peelingovacích "receptov" na telo, ktoré si ľahko a rýchlo pripravíte u Vás doma a určite stoja zato!

Prečo peeling používať?

Peelingom sa predovšetkým zbavujeme odumretých buniek na tvári alebo na tele a vrchná vrstva sa krásne obnovuje. Následne použité produkty sa do vypeelingovanej pokožky lepšie vstrebávajú a účinkujú. Pokožka ostáva prekrvená, volnejšie dýcha a pri peelingoch, ktoré si predstavíme dnes ostáva aj krásne vyživená!!!

Ako peeling používať?

Malé množstvo peelingu nanášame na navlhčenú pokožku krúživými pohybmi - masírujeme cca 2 minúty, čím prekrvujeme pokožku. Peeling robíme 1-2krát týždenne. 

Med a zrnková káva

Najjemnejší zo všetkých dnes spomenutých peelingov, ktorý sa dá bez problémov použiť i na tvár. Miešame približne v pomere 2 lyžičky medu, 1 lyžička mletej zrnkovej kávy (môžete použiť už "použitú" kávu, a teda kávovú usadeninu). Kofeín nájdete vo viacerých anticelulitídových produktoch, tak prečo neskúsiť bojovať proti "pomarančovej kôre" aj takto podomácky.





Cukor a kokosový olej

Jednoznačne najvoňavejší, najsladší a najmňamkovejší zo spomínaných peelingov! Cukor môže byť ako hnedý, tak i biela klasika. Opätovne iba zmiešame a nanášame krúživými pohybmi.

Hrubozrnná soľ, olivový olej a esenciálny olej


Lacný, ale účinný. Pokojne stačí zmiešať iba olivový olej a soľ, esenciálny olej je iba výborný doplnok, vďaka ktorému bude peelingovanie ešte príjemnejšie. Ak budete používať esenciálny olej, odporúčam urobiť si peeling a ľahnúť do horúcej vane. Oleje z ktorých ste vyrábali peeling Vám krásne vyživia telo, v horúcom prostredí sa vôňa esenciálneho oleja zintenzivní a Vy si dokonale oddýchnete. Do reality Vás preberie až samotný fakt, že po takomto kúpeli nesmiete zabudnúť dobre očistiť vaňu;)

Zrnková káva a biely jogurt


Pokiaľ nechcete oplachovať vaňu po použití rôznych olejov, zamente ich za biely jogurt. 

Zrnková káva a telové mlieko do sprchy

Klasický a najjednoduchšie vytvorený peeling je zmiešanie sprchového gélu s mletou zrnkovou kávou.  Ak však chcete použiť na pokožku niečo výživnejšie vymeňte sprchový gél za telové mlieko do sprchy. Keď spojím Nivea kakaové telové mlieko do sprchy s kávou vznikne pochúťka lahodná nielen pre hladkú pokožku, ale i na podráždenie čuchových buniek a telo ostáva hladké, ale i vyživené.

Všetky olejové verzie peelingov môžete samozrejme ľubovoľne nahrádzať inými olejmi. Kokosáč a olivový olej je však zrejme najbežnejšie dostupný v domácnosti.  Podľa informácií ktoré som si naštudovala je možné tieto olejovité peelingy vytvárať aj vo väčších množstvách a skladovať približne mesiac na tmavom a chladnom mieste. Priznám sa, že ja som si zatiaľ vždy robila iba čerstvé.

No a keď sme už pri peelingoch, nemusíte ich vždy použiť iba na celé telo. Ak peeling doprajete hocikedy počas dňa Vašim rukám, určite nebudú protestovať:))

Peelingujte poctivo? Aké sú Vaše recepty na domáce peelingy, alebo dávate prednosť tým kupovaným?



33 komentárov:

  1. Med a káva vypadá opravdu dobře, ale jsem docela strašpytel:D a bála bych se aby mi to na mé přecitlivělé pleti něco neudělalo :D:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)) Caroline, aj moja pleť je dosť citlivá a pokiaľ si zvyknutá používať klasický peeling na tvár a nie si alergická na med, tak by sa ti nemalo nič stať:)) Kávové zrnká sú približne rovnako veľké ako čiastočky v hocakom inom peelingu a kvalitný domáci med, tiež neublíži:)

      Odstrániť
  2. Ja si miešam soľ s mliekom a používam to na tvár - pleť je ako detská riťka :) skúsim aj med s kávou vyzerá to fajn :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja peelingujem všetkým možným..:) Od kupovaných až po domáce, ale uprednostňujem olejové, som totiž lajdáčka na krémovanie..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. med a kávu používam už roky....ale k tým olejovým som sa dostala až nejak, som vyskúšala prvý olejový peeling od Kivii, potom od Mineral beauty system...a potom som až pomaličky začala skúšať si ich robiť aj doma sama...a práve preto, že tá pokožka ostane vyživená a hebká ich milujem!

      Odstrániť
  4. Skvělé tipy!:) Určitě vyzkouším:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já používám už namixovaný peeling od Freemana, zrníčkovou kávu doma nemáme, jen rozpustnou :D Ale kokosák s cukrem, hmm

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám mletú iba práve na peelingy, tiež ju nikto nepije:))

      Odstrániť
  6. Haha, já na tohle vůbec nejsem, ale vypadáš vtipně na fotce:)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak nech máte aspoň jeden očitý dôkaz, že Vám tu nebalamutím hlavy a peelingy skutočne používam:)))a ten s medom je jediný, ktorý používam aj na tvár a časti tela som vám tu fotiť nechcela:D

      Odstrániť
  7. Odpovede
    1. :D....budem rada, ak sa ti niektorí osvedčí,tak ako mne:)

      Odstrániť
  8. To budu muset zkusit, super nápad a hlavně přírodní suroviny :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A hlavne veci, ktoré máme snáď každý doma, takže je to rýchle a jednoduché:)

      Odstrániť
  9. Ahoj El:-) na ruce mám ráda olivový olej s třtinovým cukrem. Káva s olejem musí být super voňavá, na tu ale musím dávat bacha, začínám mít problém s rozšířenými žilkami, takže kávu moc nepoukouším.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je pravda, že aj ja mám mierne žilky, hlavne pri nose, no moje extra početné čierne bodky sú viditeľnejšie, takže peelingujem o106:)

      Odstrániť
  10. Nějak ten peeling neprožívám, ale koupila jsem si teď peeling na obličej od značky bourjois a to je božstvo, ta vůně mě naprosto nakopne, až se musím držet zpátky, abych si nevydřela ksicht do masa každý den =D

    Loveliness By Tess

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to som ani netušila, že Bourjois mám aj peeling na tvár...budem ho musieť niekedy obzrieť....

      Odstrániť
  11. Sa priznám, že som dosť lenivá a mám príliš málo času na to, aby som riešila nejakú kozmetickú "alchýmiu" :)... aj keď je to určite škoda a tie peelingové tipy vyzerajú dobre. Na telo zbožňujem tiež olejové peelingy /MBS napr./ a na tvár momentálne Bioderma...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) MBS je úžasný:) ten máme rovnaký, viem z tvojho blogu a ktorý máš presne od Biodermy? Ja som zatiaľ od nich neskúšala ani jeden, ale rada by som, tak ench sa inšpirujem....

      Odstrániť
    2. Hydrabio. Ani neviem, či majú nejaký iný, možno v Sebium rade, ale tá ide mimo mňa... Tento peeling je naozaj skvelý a NAOZAJ mám po ňom pleť hydratovanú a nie vysušenú ako po väčšine NEolejových peelingov...
      recenzia tu:
      http://www.saveonbeautyblog.blogspot.sk/2013/12/bioderma-hydrabio-peelingovy-krem-75-ml.html

      Odstrániť
    3. Myslím , že majú ...presne ako hovoríš z rady sébium...hydrabio radu mám veľmi rada, takže ďakujem...

      Odstrániť
  12. ako tak pozeram domace pilingy začinaju byť velmi oblubene a s kavou to može byt super:))

    OdpovedaťOdstrániť
  13. ako tak pozeram domace pilingy začinaju byť velmi oblubene a s kavou to može byt super:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten med a káva používa už roky, myslím, že som ho na blogu už raz aj spomínala, no povedala som si, že by nebolo zlé to takto všetko zjednotiť do jedného článku...a ako vidím, dobre som urobila:)....ani sa nečudujem, že začínajú byť čoraz populárnejšie, je to totiž skutočne veľmi jednoduché a účinné:)

      Odstrániť
  14. ďakujem Natálka za pozvanie....som rada, že sa nápad zapáčil!

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Vypadá to strašně dobře, ale na obličej bych nic takového dát nemohla (hned by se mi rozjelo akné z podráždění) a na tělo nějak nemám důvod. Asi jsem prostě peelingům nepřišla na chuť.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...