Podkladové bázy. Áno alebo nie?

Mám pocit, že zatiaľ čo ten náš blogerský svet píše denne jednu recenziu za druhou na všetky možné druhy podkladových báz, reálne stále dosť veľká skupina normálnych dievčat a žien úplne presne nevie, čo to tá podkladová báza je a na čo presne vlastne slúži. A vlastne nie je to len pocit, ale skôr moje osobné skúsenosti od kamarátiek, známych či rodiny.

A tak som sa rozhodla, že dnes, ešte pred zverejnením samotnej recenzii na podkladovú bázu pod očné tiene od značky Artdeco, pripomeniem a zhrniem všetky vlastnosti podkladových báz v jednom kratšom článku.

Podkladové bázy bývajú veľmi často priehľadnej či telovej farby. Konzistencia je buď čiastočne gélovitá alebo pripomína našľahaný krém. Na trhu môžete nájsť rôzne druhy podkladových báz. Medzi tie najpoužívanejšie a najznámejšie určite patria podkladové bázy pod očné tiene a bázy pod samotný make up.


Hlavnou úlohou podkladovej bázy je predĺžiť výdrž make upu, a teda aby sme po pár hodinách nemusela opravovať roztečený make up a obnovovať vrstvu tieňov. Na druhej strane sa nemusíte obávať, že odlíčenie by bolo nejak náročnejšie.

Podkladová báza pod make up

Podkladové bázy nenahrádzajú krém, ale aplikujú sa medzi nanesení krému a make upu. Medzi každou vrstvou (krém, podkladová báza, make up) by ste mali samozrejme chvíľku počkať minimálne tie 2-3 minútky, aby sa produkt mal čas vstrebať. 

Podkladové bázy pod make up majú okrem samotného predĺženia výdrže make upu za úlohu ešte pár vecí. Čiastočne vyhladiť a vyplniť vrásky a rovnako vyplniť a zjemniť rozšírené póry. Častokrát bázy sľubujú aj zmatnenie pleti alebo môžete natrafiť aj na také ktoré sú špeciálne určené na staršiu pleť.

Z mojich skúseností vyplýva, že takmer každá báza Vašu pleť dokáže dokonale vyhladiť, skutočne na chvíľu budete mať takú hladkú pleť ako málokedy predtým. Pri nanášaní si dávajte pozor, pretože produktu stačí naozaj máličko. Je skutočne pravda, že bázy dokážu aj krásne zakamuflovať rozšírené póry. Väčšina báz totiž obsahuje silikóny, ktoré všetky "priehlbinky" na pleti vyplnia, a tak je pleť na pohľad krajšia. Na druhej strane však u Vás môže vyvolať silikónová vrstva pocit, že pleť nedýcha a je na nej už priveľa vrstiev. Čo sa týka zmatňujúceho efektu, zatiaľ som nenašla takú, ktorá by ma o ňom úplne presvedčila.

Jednoznačne musím však súhlasiť, že s bázou proste vydrží make up (alebo aj BB či CC krém) dlhšie, stačí ho naniesť menej a rozotieranie ide ľahšie. I napriek tomu som si však nezvykla používať bázu pod make up denne, na svadby, plesy a občas keď mám čas tak aj na bežný deň je však báza stala takým mojím nepravidelným spoločníkom.

Medzi najobľúbenejšie podkladové bázy určite patria:

Zdroj



Zdroj



Podkladové bázy pod očné tiene

Ak vlastníte dobrú podkladovú bázu pod očné tiene, tak zabraňuje tomu, aby sa Vám tiene zlievali do liniek, predlžuje farebnú intenzitu tieňov, zároveň aj samotnú pigmentáciu tieňov zvýrazňuje. Rovnako ako pri báze pod make up platí,  že na jedno použitie je potrebné skutočná trošička prípravku. Podkladové bázy pod očné tiene sú balené rôzne - v kelímkoch, v tubách, ktoré sa vytláčajú, v tyčinkách pripomínajúcich očný tieň.

Podkladová báza pod očné tiene je skutočne vec, ktorú by mala vlastniť každá žena používajúca očné tiene. Aj tie najlacnejšie a najhoršie tiene na svete budú s ňou aspoň ako tak držať a budú mať tisíckrát lepšiu pigmentáciu ako bez nej. S dobrou bázou  aspoň trošku schopnými tieňmi vydržia Vaše očká krásne namaľované hoc aj do rána a navyše ich nepoškodí ani pretretie rukou.

P.b. pod očné tiene často obsahujú trblietky, ktorým je podľa môjho názoru sa lepšie vyhnúť. Matné podkladové bázy sú totiž oveľa univerzálnejšie a využijete ich pri každom jednom líčení. 

Podkladové bázy pod očné tiene hľadajte v parfumériách (Artdeco, Gosh), v drogériách (Dermacol), v katalógoch (Avon) alebo samozrejme v eshopoch (Urban Decay). Medzi tie najobľúbenejšie alebo skôr najspomínanejšie patria napríklad:


Zdroj

zdroj

zdroj


A snáď najznámejšou, ale i pomerne drahou bázou pod očné tiene je báza od Urban Decay, ktorá existuje v 4 variantách. Ja verziu Greed nájdete aj recenziu u mňa na blogu.

zdroj
Už zriedkavejšie sa stretneme aj so špeciálnymi druhmi báz, ako je napríklad báza pod rúž alebo báza pod očný make up (nie pod tiene ale na očné okolie)- oboje od Gosh.

Hoc som dnešným článkom síce nepriniesla veľa nových informácií pre kozmetické fanúšičky a milovníčky kozmetického sveta, no verím, že tento krátky článok snáď niekedy v budúcnosti pomôže nejakým náhodným návštevníkom môjho blogu a že som zhrnula všetko, čo  by Vás snáď mohlo ohľadom báz zaujímať. A v budúcom článku už nájdete recenziu a podkladovú bázu od značky Artdeco.

Ak ste dočítali budem rada, ak prihodíte Vaše tipy na podkladové bázy, som zvedavá, či ich používate denne a ktoré sú Vaše najobľúbenejšie:) 








32 komentárov:

  1. Na bázi pod make-up jsem si nezvykla. Tunepoužívám, ale nevylučuju, že někdy nějakou nevyzkouším nebo právě pro nějaké větší příležitosti i nepořídím. Bázi pod oční stíny používám denně, to je pro mě nutnost. Stálicí je kelímková artdeco. Zkoušela jsem i Dermacol, co se táče účinků, nemám ni co vytknout, neměla jsem ráda doslova super hladký a super kluzký (silikonový) film. Momentálně ještě používám v tubě od Elizabeth Arden a ta je taky skvělá. Krémově pastovitá, pěkná neutrální a trochu rozjasňující barva a stíny na ni drží výborně. A staší ji špendlíková hlavička a rozetře se na celé víčko.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Artdeco som teraz po dobrej skúsenosti zakúpila aj sestre. FAkt cena a výkon sú vo veľmi dobrom pomere. Tú od EA nepoznám, idem si ju vygoogliť, nech viem o čom je reč:))

      Odstrániť
  2. Báze nepoužívám žádné, pro mě osobně to je zbytečnost. Sice doma mám, ale jen se mi tu válej.
    Giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nevyužiješ ani tie pod očné tiene? Podľa mňa je fakt báza pod očné tiene výborný vynález....a teda hlavne funčný....

      Odstrániť
    2. Ne, použila jsem ji snad 2x za celý svůj život :D

      Odstrániť
  3. No, je to komplikovane :) Co sa tyka tych pod make up, na jednej strane mam na nich rada, ze make up sa vyrazne lepsie aplikuje a vacsinou aj lepsie vyzera na tvari, ale nie je to zadarmo, 90% make up primerov, ktore som doteray skusala, mi prilis mastilo T zonu, dokonca ja take, ktore maju byt oficialne zmatnujuce. A potom tie silikony...v niektorych bazach su uplne neznesitelne, totalny pocit masky na tvari...momentalne som asi najspokojnejsia s bazou E.Lauder.
    Co sa tyka podkladovych baz pod ocne tiene, tam bez debaty - krasne predlzuju vydrz ocnych tienov, myslim, ze ich velmi coenuju hlavne zeny s mastnejsim vieckom, co som aj ja. Donedavna bola mojou najoblubenejsou baza od Avonu, ale teraz mam noveho favorita, coskoro bude recenzia na blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno áno to je presne ono....občas je to akoby pocit silikónovej masky. A aj moja skúsenosť je rovnaká, že pleť neostala ani po jednej báze úplne matná bez lesku...ale skôr mám pocit, že sa lesknem viac...ale zas lesk nelesk, make up drží dobre....na nového favorita sa veľmi teším, tak ako na každý tvoj článok.

      Odstrániť
  4. u mna..ano, ale prilezitostne, nie kazdy den.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Článok podľa mňa veľmi užitočný, aj keď o bázach už nejaký ten piatok viem a aj ich aktívne používam (minimálne tú pod tiene). Niekomu, kto začína sa to určite bude hodiť a takéto články mám ja osobne naozaj rada :)
    Normálne si ma práve inšpirovala k tomu, aby som sa dvihla a šla si dokúpiť bázu pod mejkap, lebo pri tej sa nikdy neviem rozhodnúť či ju fakt potrebujem alebo nie. Ale skúšala som sestrinu Catrice, tak dávnejšie, páčila sa mi, a keď už ju vidím aj u teba tak prečo si ju nekúpiť :D A pod očné tiene chcem vyskúšať tú od Dermacolu, ale počkám si na Artdeco :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No je to fakt také individuálne, niekto skutočne bázy používa na tvár denne, niekto vôbec a niekto ako ja, že z času na čas:) Ale keď si ju skúšla a páčila sa ti, tak potom prečo nie, minimálne fakt na špeci dni, kedy je treba, aby make up držal dobre. Ja by som ju nemohla mať každý deň, kvôli tomu pocitu, že na tvári mám toho už veľa, že ju cítim na tvári. Veľmi sa teším tvojmu komentu. Článok ma napadol,keď som sa bavila so sestrou, ktorá je síce milovníčka kozmetiky, dokáže sa krásne líčiť, má peknú hŕbu kozmetiky, ale bázu žiadnu a len sa divila, keď som jej spustila o podkladoch "prednášku":)))

      Odstrániť
  6. Já ještě žádnou bázi nemám ani pod stíny ani make-up. Ale vzhledem k tomu, že mi na pletí nechce nic držet a o očích ani nemluvím, tak bych si chtěla nějakou pořídit :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že aj z ostatných komentov, ktoré to len potvrdzujú je naozaj dobrá báza pod očné tiene iba pomôckou v dennom líčení. Inak pokiaľ som nemala bázu pod očné tieniky, používala som na očné viečko aspoň očný krém, ktorý tieň akoby lepšie zafixoval a prichytil alebo lepšia pigmentácia sa dá docieliť a aj používaním očných tieňov namokro.

      Odstrániť
  7. Teraz som si objednala prvú bázu pod makeup, pod očné tiene mám tu od Avonu a vyhovuje mi! :) A super zhrnutie! :) Erika's Life

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Avoňácka je veru dosť chválená a a je super, že je fakt dostupná každému, aj cenovo a zároveň tie katalógy má snáď každý aspoň občas doma....alebo aspoň nejakú kolegynku Avon Lady:)

      Odstrániť
  8. Bázy pod MU som skúsila všelijaké, ale už ich absolútne nepoužívam, vadí mi ten pocit "sáčku" na tvári. Naposledy som mala cca pred rokom na kamoškinej svadbe :) Perfektnú službu mi robí hyaluronové sérum, to je tá najlepšia báza, bez sillikónov a bio :)) Čo sa týka bázy pod očné tiene, tak to už je o inom, hoci tiene si nedávam každý deň. Artdeco bázu ale úplne neznášam :D Podľa mňa najlepšia je Too Faced Shadow Insurance, UD PP je ďaleko za.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som zas mala dosť dlhé obdobie, kedy som každučké ráno používala pod make up na T zónu Bioderma Pore refiner krém, nie je síce ani bio a myslím, že ani bez silikónov:)), ale pleť nádherne zmatnil a make up mi vydržal dlhšie a pleť sa neleskla. Som prekvapená, že Artdeco vyslovene neznášaš, teda jasné chápem, každý máme iné preferencie atď, ale keďže ju fakt nemáš rada, tak ma to celkom zaujíma, že čím je to konkrétne spôsobené. Lebo mne pekne drží tiene, nerozmazávajú sa a držia na mieste ani keď chytím oko, stačí jej trošku,cena je úplne v pohode, možno by mohla mať akurát iné balenie. Nabudúce budem teda myslieť na tú od Too Faced, ďakujem za tip:)

      Odstrániť
    2. Mne sa rokmi dosť zmenila pleť, teraz je skôr suchšia, takže silikónové bázy mi už robia šupiny, preto som sa ich vzdala. Ale jasne, každej pleti vyhovuje niečo iné. Čo sa Artdeca týka, značka je jedna z mojich naj z dekoratívky, užila som si s ňou naozaj krásne časy :) Ale bázu som proste nikdy nepochopila, ťažko sa mi s ňou pracuje, treba ju dobre rozotrieť, po čase vyschne a žmolkuje a s niektorými tieňmi, napr. s paletkovými Diorkami sa vyslovene nemá rada - po pár hodinách sa vyzrážajú do máp, čo napr. na svadobnom alebo plesovom líčení vyzerá dosť zle. Zloženie tiež nie je žiadna výhra, navyše obsahuje parabény, čo ja už takmer vôbec netolerujem. Samozrejme, toto je môj názor a pokiaľ ty si s ňou spokojná, tak nie je čo riešiť :)

      Odstrániť
    3. ďakujem krásne za odpoveď. Ja som bola len zvedavá a aj som si myslela, že kľudne to môže byť aj v zložení. Mne sa páči tá konzistecia, ale je pravda, že balenie mohlo byť lepšie, praktickejšie. Uvidím ako to bude s tým vysychaním, ja ju mám zatiaľ len dva mesiace cca, takže toto neviem posúdiť. Zatiaľ mi na nej nalepšie držali tiene Mary Kay a najnovšie i Artdeco, čo je asi pochopiteľné:)))

      Odstrániť
  9. Báza ako taká je veľmi užitočný pomocník a super vynález. Mám dosť mastné očné viečka a bez bázy by mi nevydržal na očiach asi žiadny tieň. Momentálne používam tú od AVON-u a som spokojná. Už som, ale na jej konci a uvažujem, že ďalšou voľbou bude pre mňa Artdeco. Mám aj tú od GOSH, ale tá ma bohužiaľ sklamala. Nevidím žiadny rozdiel v tom keď ju použijem a keď nie. Asi je na moje mastnejšie viečka prislabá :( Čo sa týka báze pod make- up, príp. BB, CC..., tak som používala tú staršiu verziu od Rimmel-u a momentálne mám Dermacol. Myslím si, že mať doma tieto prípravky je veľké plus.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tie moje viečka sú celkom v pohode, keď mám dobrý tieň, tak nemusí byť ani báza pod očné tiene, ale zas intezita sa samozrejme stráca rýchlejšie, prípadne si jedno oko utriem rukou - ani o tom neviem a druhé je pekne namaľované až do večera....:))

      Odstrániť
  10. Podkladové báze považuju za takové super holčičí hýčkání...sice se bez ní člověk obejde, ale je skvělé se s ní trošku rozmazlit. Mám jednu lehoučkou vyhlazovací od Maybelline a některým z Tvých tipů určitě neodolám. Zkusit se má všechno ;-).
    Vivi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No tí obchodníci veru dobre vedia, že my ženy sa rady hýčkame a rozmaznávame, tak majú pre koho vymýšľať stále nové a nové produkty:))

      Odstrániť
  11. Používam aj podkladovú bázu pod make-up aj pod očné tiene :D Ako píšeš aj ty, mám to podobne.... na bežný deň si nie vždy podkladovú bázu pod make-up dám, pri očných tieňoch je to už rutina... Pod očné tiene používam bázu od Zoeva, som s ňou veľmi spokojná, skúšala som už viac báz a táto nie je ani taká drahá a vydrží mi s ňou líčenie celú noc (samozrejme používam aj kvalitnejšie tiene) a mám ju už viac ako rok a minula som možno polovicu. Ako bázu pod samotný make-up som si obľúbila najviac asi L´oréal Studio Secrets Professional ... pri nej mi vydrží omietka naozaj celý deň... len je dosť drahý na to že je to malé balenie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na tú L´oréal - ku som veru čítala pekné recenzie a aj keď som videla pleť s ňou a bez bol to rozdiel, viem, že je maličká, myslím len 15ml, ale zas keď ju človek nepoužíva každý deň a stačí jej len troška, tak sa to dá:)

      Odstrániť
    2. Jasné, stačí jej málo ale aj tak sa míňa rýchlejšie ako by som chcela.... póry prekrýva skvele a podľa mňa pri nej platí aj zmatnenie pokožky. Odporúčam ju aspoň vyskúšať, človek si ju zamiluje :)

      Odstrániť
  12. Já jsem si zvykla používat podkladové báze při každém líčení, a to jak pod make-up (BB krém), tak i pod oční stíny. Nejraději mám ty do dermacolu, opravdu stačí malá kapička a líčení vydrží celý den. Ale svoji funkci dobře splní třeba i báze pod oční stíny (primer) od e.l.f., kterou jsem koupila v akci za 27 Kč. :)
    Jinak pěkný článek.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Bázu pod tiene používam vždy a to od Artdeco, alebo od Pupy. Bázu pod make-up zriedkavejšie, väčšinou z nedostatku času, vyslovene si na nej dávam záležať, len keď viem, že ma čaká extra dlhý, náročný deň. V lete ju ani nepotrebujem, lebo som minulé leto objavila super produkt a to BB cream od Pupy, ktorý už v sebe zahŕňa aj podkladovú bázu :-) Pod make-up som si tiež obľúbila bázu od Pupy. Raz, keď budem milionárka, kúpim si znova bázu od Guerlain :-) Pekný článok, tiež som už o tejto problematike písala, ale to asi takmer každá blogerka. Vždy sa dá dozvedieť niečo nové.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa najskôr zdali byť také články zbytočné, ale pokiaľ má blog čítať aj niekto, pre koho je kozmetika skôr okrajová záležitosť, tak je to fajn, keď sa tu aj takéto veci objavia:) A inak aj ja mám už dlho MF Facefinity, ktorý akože tiež obsahuje aj bázu aj korektor aj make up v jednom...ale skôr by som len povedala, že je to len dobrý make up so zbytočnými obkecmi:)))

      Odstrániť
    2. Mne zasa chodilo mnozstvo otazok o bazach a ten clanok o nich je jeden z najcitanejsich uz skoro rok. Takze som nakoniec urobila este jeden o tom, ako sa pouzivaju, ake druhy pozname, coho sa vyvarovat atd

      Odstrániť
  14. Mám takový dotaz, dneska se mi stalo /už po několikáté/, že jsem si dala make-up a pak mi došlo, že jsem zapomněla dát bázi. A protože jsem si na ni už zvykla (tedy na to, že mám pak pleť hebkou, nejsou vidět ty rozšířené póry a zmírní vrásky), tak jsem si ji prostě nanesla přes make-up. A zajímalo by mě, jestli i takto to má smysl, jestli se dostane, kam má. Jako na pohled to vypadá, že to účel splnilo. Teď po 6 hodinách mám pořád pleť hebkou, make-up i tvářenká krásně drží (ta tvářenka snad líp, než když dávám bázi pod make-up). Ale kde se ptát, jestli se tedy může báze dávat i na make-up????? :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No tak tu si myslím, že čiastočne skutočne aj zmysel splniť môže, a to presne ako hovoríš, že i cez make up sa proste sa proste dostane do pórov a akoby ich zatmelí, tým sú menej viditeľné, pleť je, presne ako píšeš, hebká a tým, že je báza až na make upe - tak proste sa dostáva do priameho kontaktu s tou lícenkou, a teda i lícenka môže držať lepšie ako inokedy. Otázne je ako je to potom so samotnou výdržou make upu- takže to si už potom môžeš vypozorovať sama na sebe, či aj s bázou na make upe drží make up dobre alebo nie:) Častokrát si dievčatá dávajú dokonca iba samotnú bázu, bez make upu, pretože im stačí, aby im báza zjemnila vrásky a vyplnila póry. Mne je napríklad strašne príjemné ako sa make up dobre po báze rozotiera na pleť, takže toto by mi napríklad chýbalo....ale taktiež to, že keď používam najskôr bázu, tak póry sú vyplnené bázou, a tým ani make up tak nezalieza do pórov....takže si myslím, že klasické používanie báze má viac výhod, ale keď už človek zabudne a vyhovuje ti to, tak nevidím dôvod prečo niekedy nepoužiť i vlastné zlepšováky:)

      Odstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...