Starostlivosť o suchú pokožku tela

Vietor, prechody medzi zimou a teplom, dlhý pobyt vo veľmi vykurovaných miestnostiach len znásobujú suchý pocit pokožky na tele. K tomu prispieva ešte mnoho iných faktorov ako je dlhé sprchovanie v horúce vode, nedostatočný príjem tekutín a samozrejme aj nesprávne zvolená kozmetika.

Musím povedať, že ja som dlhé roky žiaden problém so suchou pokožkou nemala. Myslím, že svoj podiel mala na tom aj celkom dobrá kvalita vody. No posledné roky, kedy už doma nebývam, tak si už viac vyberám, čím sa umyjem a hlavne čím sa potom natriem. 

Dnes Vám chcem teda ukázať výrobky vhodné práve na vyživenie suchej pokožky s ktorou sa, predpokladám, veľká časť z nás, stretáva hlavne teraz v zime.

Bioderma Atoderm Créme lavante

Tento výrobok mám spotrebovaný už dlhšie a konečne by sa patrilo o ňom aj napísať. Pozor nejedná sa o sprchový gél, ale sprchový krém, čo pripomína aj jeho konzistencia, ktorá je hustejšia a pení menej (je to aj vďaka tomu, že namiesto obvyklého Sodium Laureth Sulfate obsahuje šetrnejší Magnesium Laureth Sulfate). Napriek tomu však funguje ako klasický sprchový gél, a teda pokožku jemne vyčistí, avšak nezanechá vôbec mastnú. Pokožka nie je po sprchovaní napätá. Krém je parfémovaný úplne minimálne - nazvala by som to vôňou čistoty, je bez parabénov, bez obsahu vysušujúceho mydla. sprchovanie je veľmi príjemné, šetrné, pokožka ostáva menej vysušená ako po použití klasických drogériových sprchových gélov. 

Cena je však o niečo vyššia, za 200ml zaplatíte 240kč/9e. Preto nabudúce siahnem skôr po jeho 500ml verzii za 350kč/13e, čo je už oveľa prijateľnejšie.  Svojím zložením je krém vhodný aj pre tých najmenších, a teda batoľatá a vhodný je nielen na celé telo ale aj tvár. Vzhľadom na cenu, obsah a účinky by som mu dala v rámci mojej spokojnosti 75%.







Rovnako výborné na jemné očistenie suchej pokožky sú aj sprchové oleje o ktorých som písala nedávno. Tam je však trošku problém s tým, že vaňa ostáva mastná.

Pri používaní sprchového krému som po umytí používala:

Bioderma Atoderm PP Baume

Tento hydratačný balzam je vhodný pre veľmi suchú, oslabenú až atopickú pokožku. Balzam má akoby fluidovú konzistenciu, ktorá sa do pokožky veľmi rýchlo vpije, nezanechá pokožku mastnú, avšak skutočne pretrváva pocit hydratácie, a to nie hodinu alebo dve po natretí, ale skutočne celý deň! Najlepšie je natrieť sa večer po sprche a ráno sa prebúdzate s pocitom, že Vás niekto práve natrel, čo je úplne úžasné. Na pokožke je proste vytvorený akoby nemastný (hydrolipidický) film, ktorý udržuje pokožku hydratovanú a znižuje nutkanie škriabať pokožku - preto je vhodný aj pre atopikov. Tento film akoby obalí pokožku ochranným filmom, ktorý nedovolí, aby sa Vaša pokožka cítila suchá a nevyživená - tento samotný fakt mi však trochu prekáža po natretí práve na rukách - dlane a prsty - neviem prečo, ale každopádne je to na rukách zvláštny pocit.

Balzam nie je parfémovaný a rovnako neobsahuje parabény. Balenie je dostupné v 200ml  za 13eur alebo 500ml za cca 20e. Často býva práve akcia na 500ml 1+1. Balzam si za svoje účinky u mňa získal spokojnosť na 90%.




Ak Vás suchá pokožka trápi a chceli by ste si zaobstarať niečo práve z Biodermy, dávam do pozornosti krásnu vianočnú akciu - plagátiky som videla nalepené už na viacerých lekárňach, takže určite nájdete aj v svojej blízkosti partnerskú lekáreň Biodermy.





No a na záver, čo teda všetko okrem správnej kozmetickej starostlivosti o pokožku pomáha docieliť pocit hydratovanej pokožky?

Nezabúdať piť!
Vo vykúrených miestnostiach často vetrať.
Výborné je používať zvlhčovače vzduchu.
Sprchovať sa krátko a v nie horúcej vode - toto sa osobne dodržať nedokážem ani keby čo bolo:/ Správne teplota vody by mala byť okolo 35°C a samotná sprcha by mala trvať cca 5 minút, kúpeľ 15 min. 
Po sprche, či kúpaní pokožku uterákom "nedrhnúť" iba jemne pritláčať uterák o pokožku tela.

Bojujete aj Vy v zime so suchou pokožkou tela? Aký je stav tohto zápasu? Vyhrávate Vaša snaha o hydratáciu alebo suchá pokožka?






5 komentárov:

  1. Ja sprchovanie v horucej vode milujem, totalne horucej a zrejme sa toho tiez nedokazem vzdat. Aj za cenu suchej pokozky. Ale vies co, nejak to ani nepocitujem, ze by bola suchsia, pretoze sa natieram vzdy po kazdej sprche, tak sa to nejak dorovnava :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja sa ho nedokážem vzdať:/..ale zas narozdiel od teba rozdiel vidím....lebo som v tom krémovaní neni taká poctivá:))) Resp. keď si dám rýchlu sprchu, tak mi taký skutočne dobrý sprchový gél/krém ako napr. táto Bioderma stačí a nemusím sa krémovať a žijem a existujem bez problémov, no po takej dobre dlhej horúcej sprche sa môžem aj umývať aj neviem akými olejmi a pokožka je suchá a potrebujem dodatočnú výživu, a teda nejaké to mliečko, balzam, krém....

      Odstrániť
  2. Juuu ja teraz starostlivost v podobe mliecka zanedbavam tak dakujem za pripomenutie :) pekne sa zajtra ponatieram ajja biodermou

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja už akosi ani nemôžem zabúdať, lebo mi to moja pokožka pripomenie, že sa treba natrieť...teda záleží od toho čím sa umyjem....to už mám niekedy vytypované, že teraz som unavená, použijem "tento" sprcháč, aby som sa nemusela natrieť...alebo teraz mám čas použijem zas "tento" a potom sa natieriem "týmto" mliečkom:)))

      Odstrániť
  3. Toto telové mlieko nepoznám,ale vyzerá dosť dobre

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...