Pečieme, nakupujeme, tak nezabúdajme aj oddychovať

Pečieme, upratujeme, dekorujeme, vymýšľame a nakupujeme darčeky - robíme všetko preto, aby sme my a naša rodina prežili sviatky čo v najlepšej nálade a čo najpríjemnejšom prostredí.  A to všetko robíme samozrejme s láskou, bez tej by to predsa nešlo. Koláče sa dajú totiž aj kúpiť a darčeky netreba vymýšľať a môžeme v supermarkete schmatnúť prvé darčekové balenie, čo nám brnkne do nosa. No to nechceme. A preto každý večer adventu si takmer každá žena ľahne do postele ešte o čosi unavenejšia a vyčerpanejšia než obvykle, i tak však dobre naladená, tešiac sa na blížiace sa sviatky.




O čosi unavenejšia som si ľahla do postele včera aj ja. Avšak s dobrým pocitom. Poprvýkrát som totiž s kamarátkou vyskúšala pripraviť vaječný likér - aby sme samozrejme netrochárčili, uvarili sme dve varianty, nech máme čo porovnávať. Zo zvyšných bielkov som piekla kokosové pusinky - no dobre, prvá várka by sa dala nazvať kokosovými plackami a našťastie tá druhá várka už dopadla lepšie:))

Poobede som sa vrhla do pečenia medovníčkov, a to Vám teda poviem, že horšie cesto som nikdy nemala. Chuťovo sú výborné, avšak sú tvrdé ako skala, a tak preklínam Kamilu Magálovú podľa ktorej vraj tento recept je. (No dobre, chyba asi nebude v Kamile, ale vo mne, keďže všetci ten recept chválili a všetci ich vraj mali mäkké hneď od začiatku - nevadí skúsim dať medzi ne jabĺčko a snáď zmäknú;)).

Večer sme napokon vybehli ešte kúpiť stojan na stromček. Keď sme však prišli domov, tak som sa zrazu cítila až príliš unavená, a tak držiac sa hesla v nadpise tohto článku, som zavelila priateľovi, že večeru má urobiť on (nechcela som nič zložité -iba chlebík vo vajíčku) a ja som išla do vane. Tú som naplnila horúcou vodou a lahodne voňajúcou penou z Fann parfumérie. Sladučká vôňa mandlí v cukre je ako stvorená na zimné večery, pokojne by sa mohla premenovať na vianočnú penu. Krásne pení, nevysušuje pokožku a robí Vám iba radosť.



Omámená sladkou vôňou, ktorá mi pripomína zimné obdobie v Prahe pred pár rokmi, kedy som si takmer denne kupovala madle v cukre, som vybehla von z kúpeľne, zjedla večeru, natrela nôžky mätovým gélom od Ryoru, ktorý krásne zregeneruje unavené nožky, chladí a po chvíli zahrieva - prekrví končatiny a popri tom všetkom úžasne vonia. Ešteže som si ho našla už kedysi dávnejšie v Ladyboxe, inak by som po ňom len tak sama nesiahla.

No a na záver dňa sme už len zapli Simpsonovcov a ja som si uchlipkávala z vaječného likéru:)

A tak nezabúdajte oddychovať ani Vy! Je jedno, či bude na stole 5 alebo 10 druhov koláčov a to kedy sa naposledy prali záclony tiež nikto nezistí. To či však máte alebo nemáte úsmev na tvári, si všimne hneď každý!

Krásne Vianoce!


11 komentárov:

  1. Ja posledny mesiac chodim vycerpana akurat tak z prace, koniec roka je vzdy a asi vsade hekticky. Inak sa vobec nestresujem ani s upratovanim, pecenim ani nakupom darcekov a popravde nikdy nechapem ten zhon v obchodoch a podobne. Mozno ked budem mat vlastnu rodinu a male deti! Uvidime. Zajtra v klude kupim jeden darcek, ktory mam v plane a cez vikend v klude upeciem nejake pernicky, oblubene brownies a nejaky ten zakusok. Upraceme byt a mozeme sviatkovat :) Okna zasadne v zime neumyvam a zaclony nemame a nikdy ich ani mat nechceme :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak zamestnané maminy to musia mať naozaj ťažké a možno vtedy príde ten zlom, kedy sú ženy potom viac vystresované...Ja sa snažím vždy darčeky nakúpiť o dosť dopredu, aby som sa vyhla tým tlačeniciam v obchodoch a potom už to čo stihnem to stihnem a tak by to podľa mňa malo ideálne byť, Užívať si obdobie adventu aj skôr ako 24., 25.,26...No mám v okolí práve aj tie žienky, ktoré nestíhajú a stresujú, a to je podľa mňa zbytočné...

      Odstrániť
  2. Noooo s tými medovníčkami mám tento rok úplne takú istú skúsenosť. Ja som, ale piekla medovníčky od Emy Tekelyovej z knihy "sladkosti, od kt. sa nepriberá" a to len rpeto, že tam napísala " toto sú medovníčky, ktoré nikdy nestvrdnú" .. hneď na druhý deň ráno po upečení som si na nich skoro zuby polámala ... ale na 100% odporúčam rozkrojené jabĺčko a zavrieť do misky, to jediné ich zachránilo a konečne po týždni sú mäkučké :))


    Pozývam ťa na moju GIVEAWAY dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ved uz presne oddychuju zakryte s jablckom,akoze ak zmaknu bude fajn,ak nie spapame ich aj tak,ved uz dnes som ich par popapala..ale len z principu to cloveka trosku nahneva:)

      Odstrániť
  3. Škola, práce, dárky, Vánoce... už abych si na den sedla, lehla a vypla. I když Vánoce miluju, tentokrát nějak extra nestíhám teda :-) A pěna vypadá dobře, vůni mandlí miluji <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pena je skvela uz dlhsie si vravim.,ze musim dominat nejake mliecka a sprchace a kupit si v tejto voni celu sadu

      Odstrániť
  4. Já o Vánocích nejsem ve stresu, všechno beru s nadhledem, jinak bych se zbláznila :D Teď jsem si vzpoměla, že jsem si vzala na brigádu cukroví :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. takze okrem domaceho pecenia este aj brigadne pecenie?a tak peniazky treba....ja som poslednych 5 rokov tiez vzdy brigadovala cele predvianocne obdobie,vzdy este aj 23.

      Odstrániť
  5. Ja som na tom podobne Eli, unavena, ale dobre naladena a tesim sa na Vianoce. Prave som domiesila cesto na stvrty druh kolacikov, linecne kolieska a o chvilu sa do toho pustim. Tieto su nase a celeho nasho okolia najoblubenejsie, takze vzdy musim piect 3 davky, co je asi 200 ks :-D Takze dnes asi skoncim tiez vo vani s bolavym chrbtom. Hlavne, ze mala bude spokojna, ze si moze tiez vykrajovat a citit sa ako velka kucharka :-) No a zajtra este dalsie dva druhy kolacov a potom uz len upratovanie a po utorkovom celodennom vareni konecne oddych a rozpravky a naberanie kg.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak nech si to s malinkou krasne uzijete,prkne cela rodinka a ty nezabudni oddychovat;)

      Odstrániť
    2. Dakujeme krasne, aj vam prajeme krasne sviatky a vela prijemnych chvil spolu a taktiez oddych po celom roku! Neboj, pravdaze aj oddychujem, len ako typicka manzelka a mamka chcem, aby bolo vsetko tip top a aby sme tie Vianoce mali krasne a so vsetkym, co k tomu patri :-)

      Odstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...