Patchwork-ové vianočné gule - postup

Krásny deň!

Tento príspevok mám nafotený už dlhú dobu a teraz, keď prišiel december a ja som ho konečne chcela zverejniť trvalo mi doslova hodiny fotky nájsť! Každopádne, skúšali ste už patchworkové gule? Ak nie, dnes si predstavíme krátky postup a verím, že Vás na výrobu nalákam, pretože vidieť na stromčeku niečo ligotavé, čo ste si vyrobili sami, podľa mňa poteší predsa len o niečo viac ako kupované ozdôbky.








Čo budete potrebovať?

Polystyrenové gule

Polystyrénové gule som kúpila v nejakom výpredaji v Kauflande ešte v lete. Zoženiete ich však aj v rôznych eshopoch, či obchodoch s domácimi potrebami alebo v papierníctvach.
Stužky
Stužky zoženiete samozrejme v galantérke. Oveľa krajší výber - taký vianočný je však napríklad v Rossmanovi alebo v DMku. Potrebujete aspoň dve rôzne na výrobu gule (záleží od veľkosti gule) a potom jednu užšiu na okraj.
Špendlíky
Tu počítajte s tým, že na jednu guľu miniete aj 100 špendlíkov, takže sa treba dobre zásobiť. Čítala som, že existujú aj také menšie(polovičné) špendlíčky, vďaka čomu sa špendlíky lepšie zatláčajú - nepodarilo sa mi ich však zohnať.
Nožnice
Malé pravítko
To je skôr taký menej potrebný doplnok. Ja som ním zatláčala niektoré špendlíčky, ktoré sa mi nedali zasunúť do gule a potom som si odmeriavala ním vzdialenosť od stredu, aby som vytvorila pravidelný vzor.

Postup:

1. Každá guľa sa skladá akoby z dvoch polovíc a na tomto spoji vždy začínam.



2. Stužky si môžete dopredu namerať a nastrihať. Ja som vždy strihala len odoka, čiže preto nie sú obe strany rovnako dlhé. Všetko však zostane skryté, takže je to len na Vás, či sa Vám chce dopredu strihať.



Dôležitá informácia je, že špendlík nezapichujete do okraja stuhy, ale tesne pod okraj, aby nebolo špendlík vidieť, keď sa stuha pozohýba.






Keď máme prvý "okruh" hotový, začneme s ďalšou farbou. Tu som požívala pravítko a vždy si radšej primerala, či cíp červenej stužky je vždy rovnako vzdialený od stredu.




Postupujeme rovnako, tu si však treba dať pozor, aby 4 červené trojuholníky boli hore a 4 dole, aby bol vzor symetrický. Takže to vlastne striedate. Lepšie je to vidieť na samotnej fotke hotovej gule.





Keď je guľa hotová, stačí ju dookola obviazať tenšou stužkou.



Tenká stužka schová všetko, čo nechceme, aby bolo vidieť.





Gule samozrejme nie sú dokonalé a úplne symetrické, veď s tým len začínam, ale už teraz vidím, že napríklad táto piata je krajšia ako bola úplne prvá, takže je to aspoň trošku taká motivácia, že to ide, keď sa chce. Čím budú gule väčšie, tým viac sa môžete vyblázniť na vzoroch. Ja Vám želám pri výrobe gúľ kopu zábavy! Určite potom napíšte či Vás takéto vianočné gule oslovili a či ich doma vyrábate:)

Vianočné ozdôbky z pomarančových šupiek nájdete TU.



9 komentárov:

  1. Tieto ozdoby poznám a musím povedať, že je to veľmi pekné. Maminina kamarátka ich už niekoľko rokov vyrába a máme od nej gule rôznych veľkostí a motívov. Ako vianočná ozdoba je to krásne a kto je manuálne zručný, tak to určite stojí za vyskúšanie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ich odkukala od priatelovej maminy,strasne sa mi na stromceku pacili,tak sa tesim,ze tento rok budu uz aj moje tak visiet:)

      Odstrániť
  2. Krása, ale mňa by asi piclo keby som sa s tým mala piplať :D Nikdy som nebola dobrá na detaily a presnú prácu, rada robím veci rýchlo a improvizujem :) Ešteže máme to Sashe ;)
    Nikavero

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale kdeze ver ze by si to zvladla s prehladom...alebo si potom typ zeny ako moja mamina pre ktoru je aj prisivanie gombiku strasne zdlhave a radsej o to poprosi mna:)))

      Odstrániť
    2. inak na sashe som ich aj ja kukala a niektore su teda naozaj uzasne...hotove majstrovske diela

      Odstrániť
  3. Eli, je to veľmi veľmi pekné! No neviem, či nevyskúšam, vyzerá to naozaj úžasne, si šikovnica!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vyskusaj urcite, nie je to nic zlozite len treba vzdy primeriavat vsetko a kontrolovat ci vsetko sedi..aby to bolo pravidelne a potom sa clovek uz tesi,ze nieco vyrobil sam

      Odstrániť
  4. krásna, vždy som as to chcela naučiť :-) Asi aj vyskúšam.
    http://catherinestyl.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Sikovna :) Ja na domace tvorenicko vobec nie som a vyzdobu robim uplne mini, ale v nejakej vacsej miestnosti na velkom stromceku by boli taketo vyrazne ozdoby dokonale:)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...