Moje Vianoce

Áááá už je to tu, už len pár dní a vianocujeme:) Tešíte sa, či stresujete? Ja mám darčeky už takmer všetky dobalené, vianočnú výzdobu rozostavenú po byte, sviečky pálim o106, už len popíjam čajík s medom, z okna sa na mňa díva zavesený vianočný zvonček a gúglim receptíky na vianočné pochúťky, ktoré budem piecť tento rok úplne sama. No a keďže ja priveľmi nemusím klasické vianočné suché pečivo(okrem perníčkov), tak musím hľadať niečo inovatívnejšie a lahodiace oku i chuťovým pohárikom. Avšak dobrých kucháriek, a teda receptíkov je dosť a mne sa len pri čítaní receptov zbiehajú slinky:))

Takto vianočne naladená Vám dnes ponúkam pár bodov, ktoré charakterizujú moje Vianoce, spomienky na tieto krásne sviatky a k tomu pár fotografií buď z tohtoročných príprav na prichádzajúce sviatky či fotografie z minulých rokov. Kto má čas a chuť, tomu prajem príjemné čítanie:)




1. Vianočnú výzdobu milujem v teplých farbách - červená a zlatá, to proste musí byť.  V týchto tónoch potom vždy ladím farbu vianočných ozdôb na stromček, baliacich papierov i môjho oblečenia a doplnkov. Strieborná, fialová, modrá, to je na mňa moc chladné, ale samozrejme nikomu to neberiem, každému sa páči niečo iné:) 



2. Na Štedrý večer !musíme! pozerať Popolušku, bez toho proste Vianoce nie sú. Jeden rok sme túto klasiku pozerali dokonca 3krát počas jedného dňa :D 

3. Najkrajší vianočný darček bol určite walkman, ktorý som ako dieťa strašne chcela a nemohla som uveriť, že som ho skutočne dostala, to bol pre mňa úplný zázrak.

Minuloročné perníčky a moje prvé zdobenie v živote:)


4. Nikdy som neverila na Ježiška či Santu. Moje sesternice mi totiž ako úplne maličkej prezradili, že darčeky dávajú rodičia.

5. Za najlepšie zabalený darček považujem fotoaparát - kompakt, ktorý som dostala od priateľa. Foták bol totiž uložený vo veľmi hrubom a veľkom diári, kde priateľ vyrezal cez cez každú jednu stranu obdĺžnik, tak aby bolo možné do diáru o veľkosti knihy foťák schovať a zároveň keď bol diár iba položený na stole vyzeral ako úplne obyčajný diár. A tým pádom, ja som strhla papier, uvidela som škaredý, veľký  a navyše ťažký diár, otvorila som ho, pozrela na pár predných strán - tie boli neporušené a diár som odložila. A až po niekoľkých hodinách, keď som diár chytila znovu do rúk a prelistovala ho, tentokrát celý, uvidela som zrazu, že darčekom je fotoaparát a nie diár, ktorý, ako som si vôbec nevšimla, bol z minulého roku.

Takto veľmi sa dokážem tešiť, keď nájdem pod stromčekom okuliare na lyžovanie:))

6. Každý rok nás mama vyženie na chodbu, kde musíme vyzerať von z okna, či už "ide" Ježiško a až keď mama dá darčeky pod stromček, tak zazvoní na zvonček a môžeme ísť späť ku stromčeku rozbaľovať nádielku.

7. Čo sa týka kozmetického sveta, každý rok si v pod stromčekom nájdem niečo z Nivei:))) Mama je totiž milovníčka Niveiky a takmer nič iné z telovej kozmetiky nepoužíva.

8. Počas Štedrého dňa nikdy nedržím pôst, ale vždy sa príšerne prejedám!!!

9. Darčeky pre celú rodinu takmer do jedného balím ja. Zbožňujem balenie a vyžívam sa v ňom. Už ako dieťa som túžila nájsť pod stromčekom iba samé balíčky, ktoré by boli všetky s menovkami, previazané mašľami, v krabiciach. A vyzerá to, že tento rok sa mi to konečne aj podarí. Od septembra som odkladala  krabice z eshopov, aby bolo do čoho baliť, nakúpila som menovky, nálepky, mám mašle, papier takže mám všetko a veľmi sa z toho teším. Aj keď sú to malichernosti, bol to proste vždy môj sen.

Za mňa najkrajšie a najlepšie vianočné trhy boli práve v Drážďanoch. Bola som tam so skvelými ľuďmi, jedla som FANTASTICKÉ pochúťky a zohriala sa dobrým punčom z krásnych šálok.

10. Štedrý deň by nebol Štedrým dňom bez domáceho chleba - osúchu, ktorý mamina vždy pečie a míňa sa rýchlejšie ako vianočné koláče, na raňajky s maslom, počas dňa sám, ku kapustnici, proste stále!

11. Nepamätám si, že by som zažila niekedy Vianoce bez snehu. Štedrý večer sme zatiaľ vždy trávili v oblasti, kde je snehu vždy požehnane. Tento rok to však asi bude inak a ja sa bojím, že budem biele Vianoce musieť oželieť.


12. Jeden rok sme vyhadzovali stromček až v apríli:))) Nie, nie sme úplne blázniví, len sme Vianoce trávili na chate, no a akosi sme si chceli nechať stromček dlhšie a potom sme pár mesiacov na chatu neprišli, takže sme nakoniec stromček dávali preč až tesne pred Veľkou nocou- teda už nie ani stromček, ale iba kostru, všetko ihličie úplne opadalo:)))

A aké sú Vaše Vianoce? Bez čoho by to Vianoce proste pre Vás neboli? Zároveň som zvedavá ako ste na tom s vianočnými darčekmi - finišujete alebo ešte len začínate s nákupmi?

Pohodový sobotný večer praje


16 komentárov:

  1. Já vždycky Vánoce hrozně hrotím, letos nějak ne, pro dárky zajedu až na poslední chvíli, přestože jeden už mám. Výzdoba není u nás tak přehnaná jako letos a nějak to úplně necítím, přestože chodím na vánoční akce, pekla jsem a poslouchám koledy.
    Jinak já teda sníh ráda nemám,ale kdyby sněžilo jen na Štědrý den,asi se nebudu zlobit. Ale asi ani to se nestane:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som našťastie väčšinu darčekov nakúpila v eshopoch:) Ja som zas na snehu odchovaná:)))Starký so starkou bývali v dedinke, kde bolo s prehľadom aj 1,5 metra snahu do výšky na dennom poriadku, takže biele Vianoce a celkovo zimu mám rada....a visíš koledy, tie som ešte tento rok nepočúvala....asi len 2 pesničky, ktoré išli náhodne v rádiu...

      Odstrániť
  2. Nádherný článek, moc mě potěšil :)!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, tak to ma veľmi teší, že sa páčil!

      Odstrániť
  3. To je kráásny článok :) Až som si sama zaspomínala na detstvo :) Pre mňa by určite neboli vianoce bez kapustnice, typických vianočných pesničiek, filmu Sám doma a hlavne bez snehu a rodinnej pohody :) Darčeky ešte nemám, akurát dnes som si aspoň napísala zoznam, po čom sa v obchodoch poobzerám, a dúfam, že nebude musieť improvizovať :(
    Missy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) Tak držím palec pri nákupoch...ja ešte tiež budem musieť trošku vymýšľať, a to pomôcť nájsť priateľovi darček pre jeho ocina. Inak sranda, že kopu kočiek na blogoch spomína film Sám doma vo vianočnom TAGu ako úplnú vianočnú klasiku a ja som tento film videla snáď len raz, aj to nie na Vianoce:))

      Odstrániť
  4. Pěkný článek :-) A ta fotka je super ten úsměv :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Kyrkys! Ďakujem ti krásne za koment, No ja som vždy buď extrémne zamyslená a vyzerám naštvane alebo extrémne vychechtaná:)) A tento úsmev bol fakt úprimný, lebo som sa z nových okuliarikov veľmi tešila.

      Odstrániť
  5. krásné fotky a ten hrneček je nádherný :)
    turquoise bow

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jů, nádherné fotky i povídání ze kterého čiší Vánoční nálada :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No veru som bola taká vianočne naladená a tento článok z toho vznikol...tak som rada, že z neho srší to, čo som chcela.))

      Odstrániť
  7. Mám podobné vianočné ozdoby :) Pekný hrnček máš..Ja som ešte nenakúpila darčeky,stále to nechávam na poslednú chvíľu :D
    **
    merypolock

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Bez popolušky to nejde ani u nás! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Darčeky už mám nakúpené našťastie všetky, len nie všetky mi už stihli prísť :-( Tak snáď ešte za tie dva dni niečo príde...

    Silvestrovský Giveaway od Papi Lapi

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...