Jabĺčka v župane - rýchla pochúťka na víkend

Milé kočky, 

dnes pridávam jeden z najlepších a zároveň určite najrýchlejší z jesenných receptov. Keďže práve na jeseň je jabĺčiek naozaj všade veľa, stačí dokúpiť iba škoricový cukor, lístkové cesto a dobrota je na svete.

Odporúčam urobiť vždy väčšie množstvo, lebo idú rýchlo na odbyt. Najlepšie sú určite horúce, takže jesť buď teplé alebo zohriate v mikrovlnke. K tomu už len dobrý čaj a knižka a pekný večer je na svete.

Lístkové cesto odporúčam určite chladené, aspoň mne sa s ním oveľa lepšie pracovalo ako s mrazeným. Nevýhodu má vak v tom, že aspoň ja som narazila len na 270g, pričom mrazené býva 400g.



Narežeme na potrebné kúsky a posypeme škoricovým cukrom.


Položíme ošúpané polky jabĺčok a posypeme znovu škoricovým cukrom.



Preložíme...



...a snažíme sa dobre pouzatvárať jabĺčko v cestíčku, aby nám vytieklo čo najmenej karamelu a potrieme žĺkom.

Plech nemusíte vymasťovať ani dávať papier, ale ak sa Vám jabĺčka predsa len v rúre trošku pootvoria vytečie z nich karamel a ten sa po zaschnutí a plechu moc dobre neumýva, takže papier to istí.

Výsledné jabko v župane nevyzerá síce vábne(keď sa Vám s tým bude chcieť pohrať, môže vyzerať určite oveľa krajšie), ale keď ho ochutnáte, tak Vám to nebude prekážať:)


Poznáte jabĺčka v župane, robievate ich? Alebo máte lepší jabĺčkový rýchlokoláč?

Prajem krásny víkend plný sladkých chvíľ:)




20 komentárov:

  1. nikdy som nevedela čo sú to tie jablká v župane :)))) ale vyzerá to veľmi dobre! mňam! ja mám rada napríklad mrežovník s jablkovým pyté :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)) ja som sa do nich zalubila eat pocas strednej skoly v jednej cajovni...inak by som ani ja mozno nevedela,co to vlastne je...mrezovnik s jablckami som este sama nerobila..ale mam ho velmi rada..robievaju ho u priatela doma

      Odstrániť
  2. mne sa teda aj vysledne paci! momentalne chrumem plnene vankusiky emco na ranajky, ale takyto kolacik by som si dala ovela radsej:) nechapem, ze som to nikdy este neskusala a taky jednoduchy recept.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bashi,no veruze ho prave na neskore sobotne ranajky zohrievama zalievam ku nemu kavicku:))) vcera som ho totiz piekla a tak ma hned napadlo ho sem hodit namiesto planovaneho clanku spotrebovanej kozmetiky:))

      Odstrániť
  3. Odpovede
    1. Heh,tak dufam, ze budu chutit rovnako ako aj nam zakazdym;)

      Odstrániť
  4. Vyzera to praveze super a velmi vabne! Mnam dobrota! My robime trosku ine jablcka v zupane: hustejsie palacinkove cesto a v nom kolieska jablk a vyprazame ako klasicke palacinky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fiha zaujimave, tak som este nevidela,ale mari sa mi,ze mi niekto hovoril,ze do palaciniek struha jablcka..takze nieco trochu podobne

      Odstrániť
    2. My sme jablká v župane robili presne ako píše hore Juli ana :) Veľké kolieska jabĺk sa akoby obalili tým cestom a potom vypražili na panvici :) A tieto, aké robíš ty, mi vždy pečie babka, keď som v Košiciach. Strašne to mám rada a keď si mi ich takto pripomenula, tak ich zajtra rovno urobím aj ja :)

      Odstrániť
    3. Je to fakt super, že je to rýchle, takmer nič k tomu netreba....u nás zas babka na jeseň vypeká jablkové štrúdle!

      Odstrániť
  5. jeejj toto rada robievam je to rýchle a chutí to ako štrudla mňam:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne ešte viac ako štrúdľa, keďže to jabko je také akési lepšie keď je vcelku a nie nastrúhané:))

      Odstrániť
  6. Jsi šikovná! Vypadá to luxusně! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, ale tu šikovnosť ani netreba je to fakt jednoduché!!!

      Odstrániť
  7. úplně bych si dala na snídani :D

    www.andie-chambers.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Hello I'am Chris From France!!
    This is not a "spam"
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    ****************
    You can forward this invitation to your friends

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jakýpak nevyzerá!! Vypadá to naprosto luxusně, přitom tak jednoduché, mňam!!!!:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D:D:D No teda ďakujem , podľa mňa to vyzerá síce katastrofálne, ale to je tým, že človek sa to snaží čo najlepšie pozliepať, aby čo najmenej sladkého karamelu- najlepšie žiaden, vytieklo z vnútra jabĺčka pri pečení:)

      Odstrániť
  10. Tak to musí udělat :D Děkuji za receptík

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) Neni zač, budem rada, ak bude chutiť!

      Odstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...