Rýchla dobrota na nedeľu - muffinky.

Ahojte kočky!

Receptík na muffiny mám v počítači nafotený snáď aj pol roka, no nakoniec som nad jeho uverejnením váhala. No myslím, že dnes nastal pravý čas na jeho uverejnenie. Je nedeľa, čas oddychu, avšak k poobednej káve sa vždy niečo sladké hodí. Ak muffiny z nejakého dôvodu nepekávate, tak určite odporúčam rýchlo to zmeniť. Je to ten najjednoduchší koláč aký robím, no zároveň, aspoň pre mňa oveľa chutnejší ako klasické bublaniny či pohárkové koláče.

včerajšie muffiny s čučoriedkami


Cesto na muffinky urobíte do 10tich minút a pečiete ďalších cca. 20 minúť. Takže veľa času si rezervovať nemusíte. Moje prvé muffiny boli z prášku, muffinky som totiž dovtedy pokladala za príliš zložité, no kamoška mi to rázne vysvetlila: "Na muffinách nemôžeš nikdy nič pokaziť. Môj brat ich robí sám a vždy tam pohádže, to čo je doma a vždy sú dobré." Tieto slová ma teda posmelili. Z receptov, ktoré som skúšala doteraz, som verná práve tomu, ktorý Vám tu píšem. Muffinky totiž vďaka mlieku a jogurtu ostávajú vláčne a mäkkučké aj niekoľko dní po upečení.

Takže čo budete potrebovať:

2 celé vajíčka
1 kypriaci prášok
1 vanilkový prášok
1/2 šálky oleja
2 malé biele jogurty
2, 5 šálky hladkej múky
3/4 šálky cukru
citrónová kôra (ak nemáte, nič sa nedeje)
ovocie podľa chuti, ale určite nevynechajte
trochu mlieka

Toto množstvo Vám vydrží na 24ks muffiniek, a teda 2 plechy.

Recept je úplne jednoduchý, a to všetko dokopy dokonale vymiešať/vyšľahať:) Mlieko v pôvodnom recepte nebolo, avšak na mňa bolo cesto až príliš husté, takže som to nemohla nechať tak a vždy trochu(tak deci) do cesta pridám. Ovocie, ktoré dávam navrch obmieňam.  Včera to boli napríklad čučoriedky. Dobrý je podľa mňa aj ananás, ale najčastejšie a najpoužívanejšie ovocie sú asi marhule.

Pečiem cca 20min na 180°C. Špajdlu zväčša do muffín nepichám, ale vyberám ich vždy, keď majú navrchu už farbu:) Špajdla to ale istí.


Cesto sa do papierových košíčkov dáva naozaj katastrofálne, keďže je husté a o papier sa "lepí".



Ovocíčko pred pečením vždy trošku pozatláčam dovnútra cesta.



Tento receptík som našla tu a som naozaj rada, že som naň natrafila. Je veľmi jednoduchý, rýchly a chutný. Ak máte záujem o zdravšie muffiny, určite nakuknite na blog k Margaretke:)

Len tak možno pre info, plech na muffiny mám z internetu, nájdete ho ale určite v každom supermarkete a papierové košíčky sú z Kauflandu. Bola som nadšená, keď som ich tam našla, lebo celkom dlho mi trvalo ich zohnať:))

Prajem Vám krásnu a sladkú nedeľu:)





8 komentárov:

  1. Zbožňujem mafinky :) jendoduché a chutné, ako hovoríš oveľa lepšie ako obyčajná bublanina :)

    Pozývam ťa na moju GIVEAWAY - Rexona dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Miluju péct muffiny asi někdy zkusím!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš nejaký overený recept na tie svoje?

      Odstrániť
  3. Mňam, muffins som už nerobila veľmi dávno :-) Ale momentálne fičíme na Lidlových muffinách, sú straaašne dobré a straaašne kalorické!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D na tých sme fičali aj my, hlavne to bol vynikajúci spoločník na cesty, pocestovali s nami do Paríža aj Ríma:D To bolo ešte vtedy, keď som sama muffiny nepiekla, teraz mi však oveľa viac chutia domáce ovocné ako tie čokoládové z obchodov...asi sú mi tie domáce vzácnejšie, keď si ich pečiem sama;)

      Odstrániť
    2. Túto jednu záležitosť nechávam na Lidl :-) Musíme byť trošku skazení aj my, nemôžem ich až tak rozmaznávať :-)

      Odstrániť
  4. Páni, ty vypadají dobře! .. to mi připomíná, že jsem si už dlouho žádné neupekla! :))
    Wonderfull Today

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...