Prírodné dezodoranty a moje skúsenosti s nimi

Prajem príjemný, aj keď trošku upršaný a zmračený, deň!

Posledný týždeň-dva, ako stupne na teplomery klesajú, som začala opätovne siahať po prírodných dezodorantoch. Konkrétne jednom. No v tomto článočku by som Vám však rada predstavila 3 viac-menej prírodné deo, ktoré som mala možnosť vyskúšať a popísala svoje skúsenosti a nimi.

Len pre istotu, ak by náhodou na blog zavítal niekto, kto by nevedel rozdiel medzi dezodorantom a antiperspirantom, tak TU je to popísané výborne:)

Nivea Pure and Natural deo s vôňou lotosu

Značka Nivea ma vytvorením rady Pure and Natural veľmi potešila. Myslím, že výrobky z tejto rady obsahujú až 95%prírodných zložiek, samozrejme ako pri Nivei zvyknuté, sú za super cenu a celá rada krásne vonia. Dlho som tak neváhala, či deo vyskúšať. Samotná konzistencia je veľmi príjemná a je taká akoby trošku gélovitá, nezanecháva biele škvrny, aspoň som si ich za to moje pomerne krátke používanie nevšimla. Krátke hovorím preto, lebo žiaden prekvapivý moment však žiaľ nenastal. Naozaj aj v tých najväčších horúčavách nesmrdkáte, ale teda mala som pocit, že sa potím snáď dvojnásobne. Proste des a hrôza:/ Áno viem, je to len deo, tak aj tak funguje. Zabraňuje iba zápachu, potiť sa budete naďalej veľmi.

Balenie je klasické a zakúpite ho v každej drogérii či supermarkete. Cena je klasická, niečo okolo 3eur/75kč.





Aromaco od Lush

Toto bol môj prvý prírodný deo a používala som ho rada. Balenie je také aké vidíte, proste ukroja Vám kúsok z veľkého deo koláča, ktorý zabalia do papiera. V Lush mi poradili, že kocku nemám nechať rozbalenú, aby sa nevysušila a stále mala krémovú konzistenciu. Len tak vystavená by mohla byť vraj kúpeľni, lebo tam býva vlhko. Ja som ju však uzavrela do prázdneho obalu od Ziaja masla a svoju krémovú konzistenciu si udržala aj po vyše roku, čo dezodorant vlastním, čiže super.

Pri tomto výrobku je dôležité, či prijmete jeho vôňu, ak áno máte vyhraté, pretože deo funguje dobre. Ja som sa touto veľmi korenistou?(sama neviem ako vôňu popísať, keď som poprosila o radu priateľa, jeho jediná reakcia bola, že to je poriadny smrad) vôňou príliš neskamarátila a kúpila som ho skôr na radu predavačky v Lush. Používala som jednu sezónu a bola som spokojná, ale teraz už tú vôňu neznesiem, je to proste veľmi výrazná vôňa, ktorú neprekryl ani parfém. A mala som pocit, že čím viac sa potíte, tým viac ju cítiť. 

Ako ale funguje? Do deo je pridaná jedlá sóda, ktorá absorbuje zápach, intenzívna vôňa, ktorú cítime je pačulová silica. Avšak!! obsahuje aj vilín viržinský a ocot, ktoré sa postarajú o stiahnutie pórov, a tým sa človek potí menej. A naozaj! Tento deo dostáva odo mňa oveľa kladnejšie hodnotenie ako ten Niveácky, lebo skutočne sa človek aj oveľa menej potí a aj keby ste sa už trochu spotili tak si myslím, že nikto vo Vašej blízkosti nezacíti nič iné ako spomínanú zvláštnu vôňu. Takže tu si proste treba priňuchať, aby ste vedeli, či bude deo pre Vás vhodné.

100g stojí síce 192kč, ale vydrží naozaj dlho predlho. Nájdete TU.



Deo krystal od Purity Vision

Tu ma s "testovaním" predbehla mamina, ktorá kryštál používa o rok dlhšie ako ja. Ja som sa k nemu dopracovala až nejak tento rok v marci a odvtedy som ho používala  pravidelne až do nástupu maxi horúčav.

Musím povedať, že tento kryštál je pre mňa maximálne praktický. Je malý a teda spratný, nemá žiadnu vôňu, takže neprebíja parfém, vydrží roky(doslova!!!). Je to vlastne valec minerálnej soli usadenej v podstavci, nič viac, nič menej. Na použitie treba kryštál namočiť, prepláchnuť pod vodou a prejsť po podpazuší a kryštál zas opláchnuť. Prípadne navlhčiť podpazušie a prejsť po ňom suchým kryštálom. Ja sa vždy snažím prejsť po pokožke viackrát a intenzívne, aby som v podpazuší skutočne zanechala minerálny film soli a následne sa nepotila.  Ak ním prejdete po pokožke len letmo a slabo, nemusí sa na pokožke vytvoriť dostatočná vrstva minerálnej soli a budete sa potiť. Kryštál sa mám pocit vôbec nemíňa, vidím to hlavne na tom maminom, ktorá ho má vyše roka a stále má tak polovicu.

Pre mňa to je zatiaľ z prírodných dezodorantov víťaz, hlavne preto, že nesmrdkám, nepotím sa a zároveň nešírim okolo seba orientálne vône:))

Na leto som ho trochu odložila bokom, predsa len v teplotách 30+ som sa oddala chémii:/ Pre istotu. Ako však čítam skúsenosti na internete, niektorí ho prirovnávajú aj k Dicloru, tak neviem, možno som mu mala predsa len viac veriť. Teraz som však už naspäť pri ňom. Inak vhodný je vraj aj na potiace sa nohy. Cena cca 90kč za 60g. Kúpite v bio obchodíkoch.




Na záver by bolo možno vhodné povedať, že sama seba považujem za stredne potiaceho sa človeka, normálne drogerkové antiperspiranty mi vždy stačili, aby som sa nepotila. To len aby ste vedeli z akého hľadiska boli tieto prírodné deo hodnotené:))

Inak veľmi zaujímavý tip  na prírodný dezodorant a jeho výrobu nájdete aj TU.


Ako ste na tom Vy? Veríte prírode alebo len chémii? Ja som zato, že ak príroda nefunguje treba siahnuť aj po chémii, nie je dobré predsa šíriť nepríjemné zápachy okolo seba a znepríjemňovať deň aj ostatným, ale zas pokiaľ príroda funguje, tak siahnem radšej po nej. 

Skúšali ste už prírodné deo, dáte mi nejaké tipy? Máte skúsenosti s tými mojimi?


27 komentárov:

  1. tu niveu jsem měla jako kuličkový a když jsem trošku pátrala v obsahu, tak sice nemá hliník, ale má jiné "pěkné" jedy... jinak jak sama píšeš nejlepší je krystal, doma máme taky jeden (jinou značku), hlavní výhodou je, že i desinfikuje, takže eliminuje tvorbu potu tím, že zneškodní "zápachtvořící" bakterie :)
    www.gleysishere.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja mám tu nálepku s obsahom odtrhnutú, tak som sa bližšie s tým už nezaoberala a verila som reklame:/ No tak veru si ma nepotešila, myslela som, že že zloženie je fajn....ale dobré vedieť...ach:/

      Odstrániť
    2. mě to právě taky zklamalo: http://www.gleysishere.blogspot.cz/2013/08/gentle-care-aneb-bacha-na-chemii.html

      Odstrániť
  2. no. ja som si raz kúpila guličku, nivea, bez Al, ale smrdela som strašne a to nie som človek, ktorý sa nejak extra potí, nebolo ani leto, práveže zima, ale troška stresu a šírila som smrad. hanbila som sa ako pes. viac som ju už nepoužívala :D
    ostávam verná garnier minerals, kašlem na chémiu, lebo ako píšeš, nebudem znepríjemňovať deň iným ľuďom :)
    ale ten kryštál ma veľmi zaujal

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D No ja som tiež nadávala, keď som túto Niveu v rámci testovania vytasila teraz v lete....dobre, že som sa nečervenala ako som cítila, že sa brutálne potím, fakt sa mi zdalo, že snáď dvojnásobne ako inokedy:D No a myslela som, že musím aj smrdieť, ale došla som domov, pooňuchávala sa a prekvapivo nič nesmrdelo:))

      Odstrániť
    2. Ach jo, oni píší, že je to 'natural' ale vůbec to tak není. Také hledám nějaký přírodní deodorant, takže díky za tipy, ten poslední se mi zamlpouvá :-)

      Odstrániť
    3. Dúfam, že budeš spokojná rovnako ako ja:)

      Odstrániť
  3. Ahoj Ela, deodoranty, ktoré spomínaš som ešte neskúšala..ale prírodné sa mi zatiaľ neosvedčili, čo mi je ľúto.. Deodoranty väčšinou mením a hľadám niečo lepšie a účinnejšie..ale aktuálne som si opäť kúpila Dove Pure bez vôňe, parabénov a alkoholu..a naozaj nemá vôňu! Ale funguje celkom dobre..zatiaľ :)
    MiMa
    http://aboutthatjazz.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Mi Ma, z vyššie spomenutých by som odporučila iba ten kryštál,lebo presne ako píšeš niekedy je ťažké aspoň v tejto oblasti nájsť niečo účinné.

      Odstrániť
  4. Nivea v téhle ochraně je celkem na prd :)

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Ja kým som sa nezačala zaujímať o prírodné deo, tak som bola verná dlhé roky Rexone, ktorá mi vždy ochránila dobre, takže si ani nepamätám na iné skúsenosti s Niveou...Vidíš, možno by som bola sklamaná aj pri ich obyč. antiperspirantoch....

      Odstrániť
  5. ja som verna tuhym antiperspirantom. a najlepsie u mna funguje Dove. gulickove mi pridu nechutne - kedze ta cast, ktora sa dotkne pokozky sa vracia potom dovnutra a plachne sa v dezodorante...cize ked je clovek v polovici tak uz tam ma riadny hnus. tiez tie gilicky sa casto zasekavaju a netocia sa. spreje su fajn, ale clovek ich velmi rychlo vyspliecha. tuhe su najuccinnejsie a jeden mi vydrzi aj pol roka pri kazdodennom pouzivani. tiez narozdiel od mnohych pouzivam dezodorant vyhradne na prave umytu pokozku. pride mi dost nechutne sa nasprejovat niekde spotena po cviceni, alebo tak. a mimochodom...spravne po slovensky je deZodorant :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bellatrix, ja som si to presne pred písaním recenzie hľadala a všade to bolo písané inak a potom kukám, že veď na Nivei je napísané, že deodorant, tak som písala veselo ďalej deodorant...ďakujem...idem to hneď opraviť a mala by aj Nivea na svojich obaloch:D...Inak nikdy som sa nad tou guličkou hentak nezamýšľala a fakt to nie je vábne používanie...

      Odstrániť
    2. zaujimave. a nie je ten napis po cesky, alebo anglicky? lebo tam to maju bez Z. inak prikladam dokaz http://jazykovaporadna.sme.sk/q/58/ :D

      Odstrániť
    3. No pravdepodobne, ale bolo to pri slovenskom popise, tak som automaticky myslela, že je to po slovensky...ja verím, že si ma opravila správne:) a som aj rada, aspoň si to už teraz nebudem pliesť a budem vedieť ako je to naisto:)

      Odstrániť
  6. no ja neviem, z týchto všetkých mám skúsenosť s Niveou a toto pure & nature už nikdy, pretože moja aróma bohužiaľ aj prírodná bola a to do hodiny. už niekoľko rokov používam inú niveu - Pearl, tá síce má hliník v sebe, ale keď nemá niečo v sebe jednu hnusobu, tak má ďalšie tri. a keďže moje potenie je nadmerné, hliník-nehliník, smrdieť nechcem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne ako píšeš Suzi....Proste niekedy sa nedá hľadieť na prírodu- neprírodu..Ja som rada, že mi kryštál na väčšinu roku úplne postačuje, keby nie, tak siaham počas celého roka po chémii.

      Odstrániť
  7. Ten deo od Lush mi vůbec nevoněl :/

    Chtěla bych tebe a tvé čtenáře pozvat na svůj blog, kde právě probíhá giveaway na téma back to school :) Budu ráda, když se zúčastníte.

    http://tereziiestaysalive.blogspot.cz/2013/08/ready-for-school.html

    OdpovedaťOdstrániť
  8. mne sa nikdy nezdalo že by drogeriove antiperspiranty pomohli proti poteniu skor tym že iba voňaju a necitiť zapach, ale ten kryštal vyzera super,

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne práveže zaberajú super. Ako som písala, keď drogériové, tak som bola verná viac-menej stále Rexone a keď som si ju dala, tak som sa proste nepotila, takže za mňa super...len keď si predstavím koľko vecí denne na seba použijem, tak radšej vezmem do rúk prírodnú kozmetiku, pokiaľ sa dá...

      Odstrániť
  9. Ja v tejto oblasti nemam sancu na nejake experimenty, potim sa dost a nezniesla by som, keby som nemala 100% ochranu. Takze len a len Vichy. V inych oblastiach nastastie viac, alebo menej mozem a skusam a prechadzam aj na prirodnejsie a bio zlozky. Inak tu radu Pure and natural mam velmi rada, len deo som este neskusala, ale vlastne ja pouzivam len antiperspiranty, takze asi nehrozi :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No veď jasné, každý hľadáme to čo nám najviac vyhovuje:)

      Odstrániť
  10. Ani jeden ze zde zmiňovaných deodorantů jsem ještě nezkoušela. Moje oblíbené deodoranty jsou od značky Dove..

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ta rtěnka :)))
    http://kissofbeautylovers.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  12. ahojte, no ja som spokojna s deocrystal.sk . Je to myslim jeden z najlepsich deocrystalov na trhu, ja som vyskusala konkretne tento, co tu pochvalujes, ale mne nepomaha. Sportujem , aktivne robim atletiku a na taketo sporty je totalne slaby. Mne sa praveze aj mojmu manzelovi osvedcil deocrystal.sk:-) . Ale zasa ved ok, asi sa moc nepotite:-) tak staci aj tento :-) Majka

    OdpovedaťOdstrániť
  13. a este jedna vec:- za kus zaplatite 8.99 eur a doprava je zdarma :-) a nad 15 eur dostanete darcek, ja som dostala nausnice :-) tak nekup to ...:-) Majka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...