Peeling, odličovač a maska na vlasy v jednom? Nech sa páči...

Nech mi odpustia všetky milovníčky prírodnej kozmetiky, že dnes im nič nové neprinesiem, ale tento príspevok som si odpustiť nemohla. Kokosový olej o ktorom chcem dnes písať, je v prírodnej kozmetike starým známym pojmom. Avšak ak by sa našiel čo i len jediný človek, ktorému bude táto recenzia nápomocná, budem rada. Kokosový olej totiž naozaj je presne taký zázrak ako sa o ňom píše.

Aby som bola úprimná, ja kokosovú vôňu nejak extra nemusím. Preto ma dlho kokosáč ani nelákal. Keď som však zistila, že sa dá kúpiť aj malé 100ml balenie a že stojí iba cca 70kč, tak som ho predsa len do nákupného košíka hodila a urobila som veľmi dobre.

Môj kokosový olej je v bio kvalite, lisovaný za studena, aby si zachoval všetky prospešné vitamíny a antioxidačné látky, pôvodom z Filipín. Balený je v sklenenej nádobke na šraubovanie. Konzistencia sa mení v závislosti od teploty okolia. V lete bol úplne tekutý, ak ho dáte do chladu, je úplne tuhý. V momentálnom počasí je úplne ideálny - tuhý, ale po kontakte s pokožkou ihneď taje.

Poďme k tej vôni, ktorej som sa trošku obávala, že mi nebude úplne po chuti. Som prekvapená, pretože mi vonia naozaj krásne, priam rozprávkovo. Tá vôňa kokosu je akási sladšia ako som predpokladala, veľmi príjemná, preto si k nemu priňuchávam dosť často. Aj keď si poviem, že dnes sa kokosáčom mazať nebudem, tak stačí aby som otvorila nádobku a neodolám...proste eňo ňuňo:)

Ako som zatiaľ kokosový olej stihla použiť?

...na natieranie
Pravidelne na natieranie rúk, len tak hocikedy počas dňa, na celé telo po sprche, po kúpeli. Kokosový olej sa krásne rýchlo vstrebe, zanechá po sebe len tú spomínanú lahodnú vôňu a vyživenú pokožku.

...ako peeling
Milujem prírodné olejovité peelingy, ktoré Vašu pokožku prekrvia, ale aj skvelo hydratujú. Margaretka mi nedávno poradila, nech ho vyskúšam aj z kokosového oleja. Takže som skúšala a je to paráda. A príprava? Zmiešam iba kokosový olej s cukrom a skvelý peeling je na svete.

...na odličovanie
Kokosový olej bol mojou záchranou, keď som nemala dvojfázový odličovač, avšak na očiach som mala vodeodolnú špirálu, ktorá mojou Bioderma micelárkou nešla dole. Trochu kokosového oleja a všetko bolo odlíčené, samozrejme bez štípania v očiach.

...na bielenie zubov
Zatiaľ si ním umývam zúbky len z času načas, ale uvidíme. Vraj umývanie zubov kokosáčom by malo pomôcť zúbky vybieliť. Je to veľmi zaujímavá chuť v ústach a vôbec nie nepríjemná.

...na masáž
Tu sa rozpisovať nemusím, proste výborný pomocník na večerný relax, hoci k samotnému kokosovému oleju budete potrebovať ešte aj 1 ks osoby ochotnej Vás namasírovať;)

...na vlasy
Na vlasy mám síce X-miliónov ďalších produktov, no nechala som sa nahovoriť aj na použitie na vlasy. Keď som použila trochu oleja len na už vysušené končeky vlasov, vlasy som až príliš zamastila a neurobilo to dobrotu, asi som ho naniesla až príliš. Druhá verzia bola použiť kokosový olej pri kúpeli, kedy som ho použila ako masku, akurát  s tým rozdielom, že som po pôsobení masky, musela vlasy znova umyť šampónom....predsa len je to olej. To už bolo lepšie. Kamarátka si ho však na vlasy nevie vynáchváliť, takže určite budem skúšať ešte aj ďalšie verzie másk, ktoré sa z kokosáča dajú pripraviť.

V pláne mám ešte skúsiť kokosový olej na holenie a vlastne mnoho ďalších vecí, veď len nedávno som Vám postovala link na článok, ako sa dá z kokosového oleja pripraviť dezodorant. Ak ešte nepoznáte studnicu nevyčerpateľných nápadov ako všemožne sa dá kokosový olej použiť, tak kliknite na stránku kokosovyolej.net  a verím, že sa, podobne ako ja, inšpirujete.






Fakt, ktorý sa mi na kokosovom oleji páči najviac, je to, že použiť sa dá naozaj na mnoho spôsobov, nestojí veľa a pritom budete používať produkt, ktorý je BIO KVALITE a nie všeliakú chémiu. Preto je podľa mňa naozaj využiteľný v každej jednej domácnosti, pre každú jednu osôbku.

Pár užitočných info o tomto kokosovom oleji nájdete TU.

Ak ste kokosový olej ešte neskúšali, za tých pár korún sa to určite oplatí, aspoň na skúšku. Ja mám ten svoj zo stránky naturals.cz za krásnych 69kč, dostupný je však aj v DM za 80kč, tam sme ho kupovali kamarátke. Na slovenských stránkach ho nájdete napr. TU za 2,95 eura.

A na čo používate Vy tento kokosový zázrak? Alebo ho ešte nevlastníte?


42 komentárov:

  1. Ešte ho nevlastním, lebo sa tiež trošku obávam tej vône, ale jedna kladná recenzia za druhou, tak asi nakoniec vyskúšam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No veď aj ja by som sa práve kvôli tomu neodhodlala do kúpenia veľkého balenia, ale tá dobrá cena za toto malé balenie ma prehovorila a teraz som do tej vône zamilovaná. Cítim tam niečo také zvláštne sladké, čo ma proste omamuje:))

      Odstrániť
  2. Mě velmi láká ten kokosový deodorant, štvou mě všechny ty pochyby, jestli kupované antiperspiranty přispívají k rakovině prsu... mi ji máme totiž v rodině, tak se mi nechce její pravděpodobnost ještě zvyšovat kosmetikou...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Žiaľ dnes len máloktorá rodina môže povedať, že sa jej táto hnusná choroba vyhýba:/ Preto aj mamina prešla na prírodný deo kryštál od Purity Vision o ktorom som písala pred asi dvoma dňami, a preto som sa aj ja začala obzerať po prírodných deo. Hoc nie je nič úplne dokázané, ale skôr otázne, človek nikdy nevie, a predsa len sa obzerá po zdravších veciach...

      Odstrániť
    2. Ten krystal vypadal taky super. Dá se koupit někde v kamenném obchodě?

      Odstrániť
    3. Vieš čo, ja som ho naposledy kupovala cez naturals.cz aj spolu s týmto kokosáčom a ešte pár vecami a mala som to cez zasilkovnu.cz, takže "poštovné" vyšlo iba na 30kč...takže aj to môže byť možnosť...ale myslím, že by mohol byť v DM drogerke, keďže v Dmku majú aj depilačnú cukrovú pastu, tento kokosáč a všetko to je jednej značky.

      Odstrániť
    4. Díky za tip, omrknu to! :)

      Odstrániť
  3. ja mam tiež toto menšie balenie a som si ho oblubila chcela som ho hlavne koli vlasom:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to použitie na vlasy je asi najpopulárnejšie...musím to aj ja ešte vychytať..u mňa vyhráva to použitie namiesto krému:)

      Odstrániť
  4. Ja ho skratka milujem...., pouzivala som ho ako telovy olej, na masaz a regeneraciu pooperacnych jaziev, na popraskane pery, na kozicku okolo nechtov a dokonca som na nom piekla bananova dolky, ta chut bola tropicky neodolatelna....:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no musím aj ja skúsiť aj do pečenia...ako som kukala tú stránku kokosovyolej.net, tak som tam zahliadla aj receptík, tak dúfam, že ich tam budem viac a niečo si tam vyberiem:)

      Odstrániť
  5. Je to úžasná věc, přesně jak píšeš, univerzální pomocník :) právě jsem si objednala přírodní pastu na zuby, ve které je základem složení. Už se nemůžu dočkat až dorazí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve som dočítala článok, že teda kokosák nie je dobrý len na bielenie zubov, ale vraj aj dobre bojuje proti vzniku zubných kazov!

      Odstrániť
    2. kokosák je prostě všeuměl :) moje máma vyčetla, že na zuby stačí jen tak čistý, ale já chci raději něco "vícesložkového" :-D jsem zvědavá jaké to bude... určitě to pak na blogu hned napíšu... jinak právě u té pasty (http://www.fler.cz/zbozi/prirodni-belici-pasta-na-zuby-3169273) píšou, že kokosák účinně ničí bakterie, které způsobují zubní kaz, i další nežádoucí bakterie vyskytující se v dutině ústní a že navíc také eliminuje kvasinky, které mají na svědomí vznik aftů + ty přirozené bělící účinky

      Odstrániť
  6. Eli skvely clanok! Ja tento olej z Dm pouzivam uz cca rok, ake na zuby, ako odlicovac a ako peeling som ho este neskusala. Takze dakujem za nove poznatky a vyskusam uz dnes aj taketo sposoby pouzitia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ako ten peeling to musíš vyskúšať...samú by ma to fakt nenapadlo, tak som rada, že ma Margaretka na to upozornila...ako ten odličovač bol použitý len z núdze, ale tak očný make up išiel dole pekne....ak to chceš vyskúšať navlhči si trošku tampónik, aby to lepšie kĺzalo...aspoň sa mi tak zdá, že to ide lepšie:))

      Odstrániť
    2. Ja tiez doma nemavam dvojfazovy,lebo ich velmi nemam rada, ale aj minule vo welnesse som mala waterproof maskaru a tiez mi nesla za svet dole. Takze toto si urcite zapamatam ;-)

      Odstrániť
    3. No veď to ani ja ich nemusím, navyše ma všetky doteraz štípali....tak potom som rada, pre mňa to bola vtedy tiež taká malá záchrana:)

      Odstrániť
  7. joj milovany kokosak, mam z bio planete a stihla som ho pouzit na vsetky tvoje spominane cinnosti okrem peelingu, a na zuby ho sem tam pouzijem ale az po beznom umyti pastou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja zas ním čistím zuby zatiaľ iba tak niekedy cez deň keď ma to napadne...

      Odstrániť
  8. Je to jednička v mé kosmetice :-) Používám ho na všechno :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vlastním kokosák rovnakej značky, len väčšiu verziu. Peeling, zúbky a masáž som ešte neskúšala, musím napraviť minimálne ten peeling :D, inak som stihla asi všetko. Ešte som pre neho našla využitie aj v kuchyni - čajová lyžička do tortového korpusu a je úplne dokonalý, odteraz ho budem používať pri pečení stále :) Som rada, že si s ním spokojná, je to naozaj zázrak ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Výrobok, ktorý si skutočne zaslúži toľko pozitívnych recenzií koľko sa o ňom píše:))

      Odstrániť
  10. pridavam dalsi bod. skutocne ucinny liek na plesnove a kvasinkove ochorenia. aj na vnutorne aj na vonkajsie pouzitie. a kraasne vonia:)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. a k tym zubom. nielen bieli, ale aj posobi proti zubnemu kazu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som to už nedopísala do recenzie, ale presne ako som si po napísaní o ňom ešte čítala na nete, tak som zistila, že je aj proti tým zubnýcm kazom...tak som to len spomenula v komentári ku gleys....a inak k tomu účinku na plesňové a kvasinkové ochorenia, tak to som ani len netušila, každopádne určite cenná info

      Odstrániť
  12. Super blog! Nechceš se vzájemně sledovat? Byla bych moc ráda!:)

    Vik Ladyla

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Slyšela jsem o tom hodně asi si to už musím pořídit!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. jojo, ten mám doma a je to zázrak nad zázraky, přeně jak píšeš :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. už ho len oficiálne premenovať na zázračný olej:))

      Odstrániť
  15. Také souhlasím se vším co bylo napsáno, je úžasný! Ještě se přidám s tím, že palačinky dělané na kokosáku nemají konkurenci ,o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No vidíš palacinky!!! Tie robím dosť často, to by mohol byť môj prvý pokus v kombinácii varenie/pečenie a kokosový olej!

      Odstrániť
  16. Kokosák zbožňujem :) Vonia ako kokosové pusinky - inak umelé kokosové vône neznášam, v sprcháčoch, šampónoch a pod, blee. Začala som ho používať asi pred 4-5 rokmi ako prevenciu proti mykózam - za lyžičku denne, kupovala som normálne v biopotravinách, lebo v drogérkach sa ešte nepredával. Skúšala som ho aj na varenie, pečenie, vôbec mi nenapadlo, že sa dá použiť ako kozmetikum. Keď som objavila všelijaké možnosti jeho použitia, odvtedy naňho nedám dopustiť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No však to mi jasné, že ty ho poznáš roky! Ja poznávanie bio kozmetiky je ešte len v plienkach:)

      Odstrániť
  17. Ahoj Ela, super shrnutie. Na kokosovy olej sa uz dlhsie chystam..a musim to dat do reality co najskor :) nielen kvoli kuchyni, protimykoznym vlastnostiam, ale chcem sa s nim skusit odlicovat, pouzit na vlasy a plet.. ten peeling je skvely napad! Inak, co sa tyka kuchyne, tak je to naviac tepluvzdorny olej, cize je navhodnejsi na varenie, pecenie, atd.. treba ho urcite vymenit pre tepelnom spracovavani za olivovy olej! Ten radsej pouzivat iba na "studeno", pretoze jeho vlastnosti sa menia pri vyssej teplote.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja som isty cas skusala pouzivat iba olivovy, ale bola to hlupost.Chuti mi iba v studenej kuchyni , takze som sa vratila k obyc.slnecnicovemu.Do tych sladkych veci ,ale moze byt kokosac skvele ozvlastnenie.

      Odstrániť
  18. Amazing peeling ;) It has very good texture :) I can buy it en Poland?

    I follow you beautiful blog. I hope you will follow me back and I will wait for you in my blog www.gabusiek.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Kokosový olej na vlasy je zázrak, moja kaderníčka nechápala ako je možné, e mám po celom lete dokonale zdravé končeky :) dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)) si jej veru mala povedat:) Inak niekedy si mam chut do salonu zobrat svojich vlastnych overenych pomocnikov:))

      Odstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...