Moja kompletná starostlivosť o ruky

Prajem krásnu sobotu dievčatá!

Dnes mám taký povedzme jednoduchý a kratší článok o tom ako sa starám o svoje ruky. Ruky boli mnou podstatne zanedbávaná časť tela, no akonáhle som jej začala venovať trochu pozornosti, moja snaha sa mi vyplatila a o pár riadkov sa dozviete prečo.

Pokiaľ nemáme doma umývačku riadu, slúžku či šikovného manžela(priateľa), tak naša pokožka na rukách dostáva pekne zabrať. Zvlášť keď si človek uvedomí čo všetko dnešné čistiace prostriedky obsahujú. Základným pravidlom by čistení a umývaní je nosiť gumené rukavice. Ja však patrím do tej skupiny ľudí, ktorí gumené rukavice na rukách neznesú a nedokážem s nimi urobiť nič. Ostáva mi preto sa len viac sa o pokožku starať, aby bola vyživenejšia.



Hygiena

Ruky si umývame niekoľkokrát denne, preto produkt, ktorý používame x-krát do dňa, by mal byť naozaj kvalitný. U mňa sú priority jasné: mydlo musí veľmi pekne voňať, nesmie nechávať suchý pocit na rukách, musí to byť tekutý prípravok, čisto z praktických dôvodov a cena by mala byť primeraná. Mydlo naozaj nie je výrobok za ktorý chcem míňať svoje tajné finančné zásoby.

Aktuálne nám stojí na umývadle antibakteriálne tekuté mydlo Radox. Obsahuje výťažky z tymiánu a čajovníku, ktoré pokožku rúk dokonale odmastia a zároveň nevysušia. Hydratáciu by som teda označila za takú medium, ruky netreba ani krémovať, zároveň, žeby boli po umytí nejak extra vyživené, to nie. Ak máte chuť na niečo viac hydratačné a nie antibakteriálne, odporúčam skôr Radox hydratačné mydlo s jojobovým olejom a harmančekom.  

Mňa si táto modrá tekutina získala najmä svojou vôňou. Páči sa mi, že hoci je mydlo antibakteriálne, jeho vôňa nepripomína laboratórium. Aróma je zvláštna, čiastočne bylinková, čiastočne svieža, ale charakterizovať ju presne neviem, viem iba, že pre mňa je skvelá. Po umytí rúk vôňu cítite, takže ja som v siedmom nebi. Cena je v podstate veľmi nízka, u 300ml balenia je to niečo okolo 50kč/ 1,90e, 500ml náhradná náplň 70kč/2,3e, takže suma sumárum spĺňa všetky moje požiadavky a som spokojná.


Pri hygiene ostávame ešte aj s ďalším výrobkom, resp. výrobkami. Jeden Vám odporučím a od druhého Vás chcem uchrániť. Ak nemáme po ruke vodu a mydlo tieto antibakteriálne gély poslúžia veľmi dobre.

Dosť dlhú dobu som verná jednému od Yves Rocher. Hoc ich výrobky veľmi nemusím, do tohto géliku investujem vždy rada. Zničí totiž všetky nečistoty, nezanecháva lepivý pocit a hlavne skvelo citrusovo vonia. Cena sa pohybuje niečo okolo 100kč/4eurá za 30ml, ale za plnú sumu som ho nikdy nekúpila, veď poznáte YR a ich nikdy nekončiace akcie, takže za mňa 10 bodov z 10.



Keď som chcela antibakteriálny gél od YR vymeniť za lacnejšiu alternatívu dosť som pohorela. Lilien antibakteriálny gél stojí niečo okolo 2 eur, má až 50ml avšak keď si ho dáte na ruky, tak čuchový efekt je rovnaký, akoby ste vyliali liter nekvalitnej domácej 54% slivovice.  Čistý alkohol, ktorý ucítite dosť intenzívne. Samozrejme po chvíli aróma ustupuje, ale ten prvotný závan je fakt príšerný. Ja som ho po prvom použití chcela vyhodiť, zobral mi ho priateľ a párkrát použil, ale teraz nám už asi rok stojí na poličke, takže po urobení foto ho môžem rovno hodiť do koša.


Hydratácia

Po hygiene sa dostávame k hydratácii, ktorá je naozaj veľmi, ale veľmi dôležitá. Nie len preto, aby sme naše paprčky udržali vitálne a krásne až do stovky;) Spozorovala som, že ako som ruky začala pravidelne krémovať, zlepšila sa mi i celková kvalita nechtov a sú menej lámavé, podrastú o kúsok viac. A z toho som celkom nadšená!!! Na deň potrebujem krém, ktorý extrémne rýchlo zaschne a vpije sa do pokožky, aby som hneď po nakrémovaní mohla ťukať do klávesnice a chytať papiere a nezamastiť ich. Tento Laverácky krémik to spĺňa na 120%. Pokožka je hydratovaná, prevoňaná a suchá. Viac si o ňom môžete prečítať v mojej dávnejšej recenzii.



Na večer, keď už ležím v postielke doprajem však nechtíkom i rukám väčšiu výživu a vtedy siaham po Kivvi marmeláde, ktorú mám na nočnom stolíku. O Kivvi viac TU:)


Zádery sú v dnešnej dobe už u mňa nie až tak veľmi aktuálnym problémom, ale stane sa, že sa sem-tam nejaký objaví a ja si ich zvyknem ešte viac rozškábať:/ Zatiaľ mi na to nič nepomáhalo a zas až tak veľa som na ne asi ani neskúšala. Nepamätám si už kde, ale niekde v blogovom svete mi bolo povedané, že na zádery je fantastický Saloos balzam na nechty a chystala som sa ho kúpiť. Kým však ku kúpe došlo, našla som doma svoj Saloos ružový balzam, ktorý bol kedysi v LB. Vyskúšala som a mám pocit, že i ten zaberá na zádery výborne, takže sa stal mojím stálym kamarátom.



Toto je taký základ, ktorý mám najradšej. Na zimu používam na nôžky i na ruky na noc ešte jednu vychytávku, a to detský ochranný Nivea krém, ktorý je príšerne hutný a mastný, ale keď som v posteli, tak mi to nevadí a pokožku vyživí naozaj dobre.


Špeciálny peeling rúčkam nedoprajem, hovorím si, že snáď stačí keď sa vypeelingujú pri peelingu tela. Čítala som však, že skvelé sú rôzne bylinkové kúpele na ruky, čo ma však zaujalo najviac a hodlám to 100% vyskúšať je tip, že na slabé nechty pomáha kúpeľ v slanej morskej vode (1liter teplej vody a 4 lyžice morskej soli), takže možno bude v budúcnosti príspevok aj o tom;)

Toto bolo pár mojich tipov a obľúbencov v starostlivosti a pokožku rúk, budem rada ak prispeje aj Vy svojimi tipmi, prípadne pripojíte, aké skúsenosti máte s danými výrobkami Vy. Vďačná budem za každý komentár. 
Krásny víkend!








3 komentáre:

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Radox mam teraz aj ja ale nejaky iny no tiez som s nim velmi spokojna :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Moja kamoša má nejaký antibakteriálny gél ktorý je ružový a celkom pekne vonia.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...