Naša dovolenka na Rhodose

Keďže sa nám pomaličky blíži čas letných dovoleniek, povedala som si, že by nebolo od veci hodiť na blog aj pár fotočiek z našej minuloročnej dovolenky na Rhodose a možno Vás na dofču na tomto ostrove trošku navnadiť.

Rozlohou nie veľký grécky ostrov Rhodos ma priam očaril a nielen mňa, ale aj priateľa. Krásne čisté more s postupnou pieskovou plážou - naozaj krajšie more ako v Chorvátsku, úžasná história ostrova, prelínania kultúr vyplývajúce z polohy ostrova, ktorý leží blízko od Ázie aj Afriky, a práve preto je ostrov nazývaný i hranicou medzi západom a orientom. Ostrov sa pýši i nie veľmi zvyčajným faktom, a to, že ho obmývajú dve moria, a to Egejské more na severe a  Stredozemné more na juhu. Na jednom z cípov ostrova máte možnosť vidieť ako sa tieto dve moria spájajú. Za celý pobyt sme však nevideli snáď ani jeden mráčik. Kamarátka, ktorá tam strávila 5 mesiac mi tvrdila, že ani za tých 5 mesiacov sa žiaden obláčik neobjavil, takže tie teploty okolo 40°C ma fakt zabíjali a škvarili za živa. Tu by som doplnila jednu dôležitú info, a to overte si, či v cene zájazdu je aj klimatizácia, lebo bez nej neprežijete;) I napriek teplotám, to bolo však krásne miesto na oddych a načerpanie nových síl a navyše stále relatívne blízko, hodinku a pol lietadlom, takže pokým sme sa doobeda ešte kúpali, večer sme už vybaľovali doma kufre.




Najlepšie čo sme mohli urobiť, a to prenajať si skútrik a jazdiť po ostrove. Cena za prenajatie aj s plnou nádržou bola 20eur a zážitok na nezaplatenie. A stále Vás to vyjde lacnejšie ako fakultatívne výlety, ktoré ponúkajú cestovky.




A trošku sme aj  po prírode pochodili- prírodná rezervácia 7 prameňov.


Typicky modré lehátka a slnečníky sú jednoznačným znakom, že sa nachádzate na gréckej pláži. Slnečník s dvomi lehátkami si môžete buď na každý deň prenajať za cca 8eur alebo si kúpiť vlastný slnečník. Na priamom slnku totiž v tých horúčavách vydrží len málokto alebo skôr nikto!


 Mestečko Lindos -  v staroveku dôležité námorné a kultúrne centrum. Tvorí ho antická Akropola, ktorá je ešte staršia ako tá v Aténach. Vyjsť na ňu môžete pešo alebo na somárikovi, ktoré sa dajú prenajať(ale pre mňa osobne to bol skôr smutný pohľad ako atrakcia, keď som videla ako sa tie somáriky pomaly vyškrabujú hore kopcom pod váhou niektorých turistov). Pre mestečko je typická architektúra ako vidíte na obrázku, a teda nízke biele domčeky, ktoré obkolesujú celý kopec na ktorom stojí Akropola.



Pláž v Lindose.



A toto je fotka, ktorá vyjadruje presne môj pocit po dovolenke a to úplná pohoda, oddych a spokojnosť.


Prístav hlavného mesta Rhodos Mandraki. Prístav strážia sochy jeleňa a lane, a to presne na miestach, kde pôvodne stáli nohy slávneho kolosu, sochy boha Hélia, ktorá vítala lode smerujúce k mestu Rhodos.


Jeden z typických znakov, ktorý Vám prezrádza, že sa nachádzate na križovatke kultúr - inak najslávnejšia tržnica na Rhodose.


Bez nákupov by to nebola dovolenka:) Tieto obchodíky, či priam obchodná ulica je priamo z hlavného mesta Rhodos. A tu zas musím povedať, že na tomto ostrove kúpite krásne kožené kabelky a peňaženky. A nie fádne, ale krásne farebné s rôznymi vzormi. Peňaženky tak po 15-30eur( záleží od veľkosti, tvaru, farieb) a kabelky tak okolo 30.


Palác veľmajstrov zo 14. storočia tiež v hlavnom meste.


Ženy, tak k tejto  Akropole Monte Smith sme putovali hodiny. Po ceste som myslela, že fakt zomriem. Nakoniec ma zachránila extra silná ľadová káva, ktorá osviežila a dodala energiu. 



A povinne každý večer prechádzka po pláži:) Sem tam prestávka na nejaký ten koktail:))


A keďže toto je kozmetický blog, tak najbližší článok bude o prípravkoch, ktoré som si na tejto dovolenke obľúbila a ktoré mi doslova zachránili kožu:))

Boli ste na Rhodose? Ako sa Vám páčilo?
Toto je prednastavený článok, takže na prípadné otázky budem reagovať až s odstupom;)
Pekný víkend!!!


21 komentárov:

  1. Krásný to tam musí být!:) Určitě jste si to tam užili.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. krásné fotky, byla jsem na Rhodosu, fotky mám podobné. Řecko mám hodně ráda, ale asi nejraději Krétu, i když už tam není nic moc kde bych nebyla, pár míst se ještě musí najít, ať mám kam jet :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No veď aj ja som si povedala, že toto nebola určite moja posl. návšteva Grécka. Mamina bola tiež v Grécku, len na inom mieste ako my a tiež si pochvaľovala:)

      Odstrániť
  3. krasa, krasa, nebola som sice, ale fotky super. prenajat si skuter na takychto vyletoch je najlepsie riesenie, spravite si poznavacku po svojom:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru tak...trošku sme sa síce báli,lebo ani jeden z nás nemal skúsenosti s jeho riadením, tak sme museli uja v požičovni oklamať, že jasné, že skúter vieme riadiť, lebo inak by nám ho nepožičal, ale zvládli sme to bez problémov:)

      Odstrániť
  4. Presne tam som bola aj ja s rodinou pred niekoľkými rokmi. Veľmi sa mi tam páčilo. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. wow troška závidím, lebo som na dovolenke nebola od 9 rokov, čo je už doba... chcela som tento rok, ale okolnosti neprejú. Na druhej strane budem pracovať pravdepodobne v sférach, ktoré sú mi blízke, takže sa teším.. dovolenku poprípade nechám na september a aj to chcem ísť do Slovenského raja :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. fúuu Jani 9rokov je dosť! to by som ja nehovorím, že nevydržala, ale fakt by mi to chýbalo... naše slovenské hory zas majú neskutočné čaro, takže ak sa ten slov. raj podarí, tak si to tam poriadne uži!

      Odstrániť
  6. Užasné! Krásna dovolenka len čo je pravda!Krásne fotky, tam by som sa rada aj ja niekedy dostala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. muselo tam být krasně.. teplíčko, moře... hned bych tam taky jela :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Páni...to muselo být báječné, určitě jste si to moc užili. Na té poslední fotce ti to moc sluší!
    ¨Probíhá giveaway na blogu =)tak mrkni.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ja ti túto dovolenku tak trošku závidím, čo som bola tak len pred 3 rokmi na Malte aj to v rámci jazykového pobytu, síce to boli pekné 3 týždne ale predsa je to iné keď môžeš spoznávať krajinu len tak bez toho aby si bola obmedzovaná školou ako to bolo v mojom prípade... toto leto sa však teším na naše Slovenské hory a na vysokohorskú turistiku ktorú doslova a popísmena milujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Krásne fotky, v Grécku som ešte nebola:/:D
    nati

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Rhodos prostě miluji, určitě se tam ještě budu muset vrátit jednou
    neposedarium

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...