Moja zubná rutina;)

U mňa sú zúbky jednou z prvých vecí, ktoré si na človeku všimnem. Moja mama bola totiž zaťažená na zuby. Každý večer ma ako dieťa musela z postele násilím vyháňať, aby som si išla umyť zuby. Ako dieťa som to síce nenávidela, ale postupne som si, myslím, aspoň urobila správne návyky v zubnej hygiene. Napríklad si pamätám si, ako som sama prišla asi v 10tich rokoch za zubárkou, že potrebujem strojček, lebo mám medzierku medzi zubami a nechcem, aby to tak ostalo:)) Samozrejme zuby mi vtedy ešte len rástli a malá medzierka medzi prednými zubami sa rýchlo stratila aj bez strojčeka. 

Potom som mala obdobia, kedy som si čistila zuby aj sedemkrát za deň a zuby som mala fakt bielučké. Tie času sú však dávno preč:) Každý deň pijem 2-3 kávy, veľa čajov, čo sa na farbe zúbkov tiež trošku prejavilo a ich belosť sa už  belosťou nazývať nedá:) Stále si však myslím, že o zuby sa starám viac ako možno niektorí, a preto som sa rozhodla aj na blog pridať krátky príspevok, ktorý Vás možno upozorní na pár dobrých produktov, prípadne si vymeníme nejaké tie skúsenosti. Pretože môžete mať na perách i Chanel s Diorom dokopy, úsmevu s peknými zúbkami sa to nevyrovná.

A tak začnem názornou ukážkou, čo mi pri ústnej hygiene robí spoločníka.


Zubná niť z Lidlu má svoje špecifické miesto. Je voskovaná a naozaj tenučká. Čiže ak máte zuby pevne pri sebe a potrebujete niečo naozaj tenké 100% odporúčam. Cena sa pohybuje okolo 20kč/0,7eura;) Mne osobne sa osvedčila oveľa viac ako iné drahšie zubné nite z lekárne. Na výber sú dva druhy, a teda zelená voskovaná a modrá nevoskovaná.


Ďalšie z nezastupiteľných miest má škrabka na jazyk. Väčšina pachov z úst totiž ide práve z jazyka, a tak ani dokonale vyčistené zuby Vám svieži dych nezaručia. Škrabka je naozaj skvelý pomocník. Stačí prejsť raz alebo dvakrát po jazyku a hneď cítite, že to máte v ústach čistejšie. Ja som škrabke na jazyk verná, hoci som už čítala článok, že jej používaním môžete poškodiť chuťové kanáliky na jazyku alebo niečo v tom zmysle, vzdať sa jej však neviem:/ 

Jednočepeľová škrabka je určená na každodenné použitie, dvojčepeľová na občasné, úplné vyčistenie jazyka. Dvojčepelová obsahuje na jednej čepeli aj malé "zúbky", jednočepeľová je rovná a tupá:)


Kefky Curaprox používam naozaj už roky. Priznám sa, že teraz si už inou kefkou zuby vyčistiť prosto nedokážem. Tá jemnosť doslova tisícov štetiniek je proste komfortná a použiť teraz obyčajnú tvrdú kefku s pár stovkami štetiniek a povedať si, že mám vyčistené zuby je pre mňa už nemožné. Tak hladký povrch zubov mám jedine s Curaproxkami. Kefky zakúpite v lekárňach ako ďalšie Curaprox pomôcky. Dostupné sú v troch mäkkostiach: soft (1560 štetiniek), supersoft (3960 štetiniek), ultrasoft (5460 štetiniek)


Tu by ma celkom zaujímalo, či single kefku používate aj Vy. Pre mňa je to spôsob ako skutočne nevynechať pri umývaní zúbkov ani jedno miestečko. Šikovne sa drží v ruke, skvelo sa s ňou umývajú hlavne osmičky, ktoré mám naozaj dosť od ruky:))) Vyčistí všetky nečistoty na nerovnom povrchu zuba a opätovne raz jemne, pretože má vyše 1000 štetiniek. S týmito single kefkami so istý čas zažívala patálie, lebo jedna za druhou mi praskali a štetinky vypadávali, avšak neviem či sa menilo zloženie z ktorého sa kefky vyrábajú, ale záhadne praskať prestali.


Elmex zubný gél sa používa raz týždenne. Umyjú sa ním zúbky po vyčistení zubov, penu vypľujete, ale ústa nevyplachujete, ale nechávate gél na noc pôsobiť. Zázraky dokáže urobiť s citlivými zubami. Ak Vás trápi bolesť pri dotyku so studenými alebo teplými nápojmi a podobne, tento gél tomu pomáha predchádzať a na mne výborne účinkuje. Zároveň používaním gélu predchádzate vzniku zubného kazu a remineralizuje začínajúce zubné kazy. Gél je takej nažltlej, ale čírej farby, používa sa množstvo podobné hrášku a keďže sa používa len raz do týždňa vydrží naozaj dlho. Cena je myslím okolo 5 eur, obsah 25g.

Signalku som tu dala len pre inšpiráciu. Všeobecne mám totiž Signal pasty veľmi rada, zvlášť všetky tie akože bieliace. Mám pocit, že síce pomenej, ale predsa len čiastočne fungujú(v tom bielení), takže ich používam rada. Striedam ich zväčša s Elmex pastami, ktoré viem, že sú vynikajúce na zúbky, len mi vadí, že po Elmex paste nemám takú sviežu chuť v ústach ako po Signale.

A kým sme ešte pri tých zubných pastách, ak Vás trápia časté afty, odporúčam pastu Enzycal. Raz som ju kúpila, lebo bola vo výhodnom balení s kefkou Curaprox a ako na normálne použitie nič špeciálne, ale na afty je to skutočný zázrak. Do dňa po afte nebolo ani stopy.


A medzizubná kefka. Svoju prvú medzizubnú kefku som vyhodila snáď po troch použitiach. Ono sa totiž s ňou treba trošku naučiť narábať, kým Vám to pôjde tak ako má. Pri prvom použití Vám budú krvácať ďasná, ale toho sa neľakajte, keď budete takto čistiť medzizubné priestory pravidelne, žiadne ďalšie krvácanie nehrozí. Vždy je asi najlepšie sa opýtať Vášho zubára, ktorá veľkosť je pre Vás najvhodnejšia. Malá totiž nevyčistí priestory dostatočne a veľkou si zbytočne ublížite, zubár by Vám mal taktiež po prvýkrát ukázať ako sa s kefkou narába, keďže to občas býva trošku zložitejšie. Najmä, ak sú priestory medzi zúbkami malé. Keď sa to však naučíte, tak je to len denná rutina a nič ťažké. A ešte taká moja poznámka. Tieto medzizubné kefky sa mi zdali byť celkom drahé, tak som skúšala lacnejšie alternatívy, ale poviem Vám vôbec som nepochodila. Štetinky boli tvrdšie, väčšie, proste celé zle.


Na záver som zvedavá, či je ústna sprcha pre Vás novinkou alebo každodenným spoločníkom. My ju máme síce doma, ale už niekoľko mesiacov(rokov?) je odložená hore vo vstavanej skrini, a preto som ju i zabudla odfotiť, keď sme boli naposledy doma. Poviem Vám, nie je to lacná záležitosť, ale ten efekt? Pre mňa teda nič moc. Ústne sprchy majú spravidla dva nadstavce - jeden vyzerajúci ako sprchovacia hlavica v menšom vydaní a druhý ako tenká tryska(tak ako vidíte na poslednom obrázku). Do zásobníka si napustíte vodu, zapnete a voda začne z hlavice striekať. Neviem načo má slúžiť sprchovacia hlavica, keďže efekt som nezaznamenala, no a hlavicou s tryskou sa čistia medzizubné priestory. Ako fajn, ale  medzizubnou kefkou ich vyčistím rýchlejšie a efektívnejšie, jedine možno menej šetrne. Všeho-všudy na to, že zaplatíte za takúto srandu od 50 do 100 eur, nie je to nejaký zázrak. Mamina si istý čas nalievala do zásobníku s vodou aj trošku ústnej vody a potom bolo umývanie aspoň sviežejšie. Postupom času nás to však omrzelo.

Keď sme už pri tej ústnej vode, tak tú Vám asi nijakú nedoporučím. To je snáď jediná zubná pomôcka s ktorou si úplne nerozumiem a používam ju naozaj len občasne:))

Tak ako je to s Vami? Zaujíma Vás takáto téma? Čo by ste mi možno odporučili na vyskúšanie? Napríklad za nejaké tipy na mierne bieliace pasty budem veľmi vďačná, rada by som mala zas zúbky biele, ale kávy sa asi kvôli tomu nemienim vzdať:))









30 komentárov:

  1. prečítala som to na jeden dych :) používam len kefku a moje čistenie nie je ani jedna minúta,musím to napraviť :(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tak to sa teším:)...taká single kefka sa dá používať i pri telke(ako to najčastejšie aj robím)keďže sa s ňou čistí len nasucho, takže pri takom čistení ti ujde čas ani nevieš ako a niekedy človek "drhne" aj 10 minút a ani si to neuvedomí;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. biela perla robí fakt zázraky, dokonca je tam pribalený gél, ak budeš mať pocit citlivých zubov, dá to raz dva do poriadku :)
    inak tento článok by asi potešil môjho priateľa, študujúceho zubára :D ja si odmala umývam zuby poriadne a pravidelne a tiež je to jedna z vecí, ktorú si všímam na ľuďoch najskôr. nikdy by som nepobozkla chlapca so strašnými zubami :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. :D...jáj tak zubára priateľa závidím! Zo mňa sa priateľ nedávno smial, keď sme sa rozprávali o jednej osobe, ktorú ja nepoznám a opísal mi ju slovami: "S tou by si nebola kamoška, lebo má čierne zuby":)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak některé nářadíčko vidím prvně:-D Já používám jen pastu, kartáček a zubní nit:o/ Asi bych se měla polepšit:o) S tím čištěním jazyka, na tom asi něco je..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako pre mňa je to nenahraditeľný pocit v ústach, keď tú škrabku použijem:)

      Odstrániť
  6. mam to podobne ako ty. pouzivam cupraproxky kefky, taktiez si nicim inym tak dobre neumyjem zuby. avsak pouzivam "super soft", ta ultra mi pride az moc jemna. taktiez pouzivam single kefky a ano, mne praskaju doteraz a tiez sa mi rychlo porozstiepavaju stetinky. osmicky si klasickou kefkou skratka poriadne neocistim ani po 10 minutach. tak isto pouzivam elmex a este aj "tooth mousse" (dodava zubom vapnik). pastu pouzivam elmex, alebo vademecum. tiez pouzivam ustnu vodu - akukolvek. medzizubne kefky pouzivam nemozem - mam zuby extra tesne pri sebe, dokonca zubarka ma problem mi tam dat ten "oddelovnik" pri blombovani. a bohuzial napriek tomu celemu arzenalu ktory pouzivam a napriek tomu, ze mam spravnu techniku cistenia zubov - ich mam extra kazive. kazdeho pol roka 3-5 kazov, myslim ze nemam zub v ktorom by som nemala ziadnu blombu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a nit pouzivam zelenu dm-kovu, takze dakujem za tip, vyskusam aj tu lidlovu:)

      Odstrániť
    2. a kedysi som podobny clanok pisala tiez http://beautybybellatrix.blogspot.sk/2011/01/dental-care-starostlivost-o-zuby.html

      Odstrániť
    3. a inak zuby sa daju celkom setrnne bielit jahodami. proste ked budes nabuduce jest jahody, tak rozhryzni a na chvilu priloz na predne zuby. tak na minutku-dve. len si hned potom neumyvaj zuby. po ovoci, vine, kave a kyslych veciach by mala byt hodinu pauza pred umyvanim, lebo kyseliny naleptavaju sklovinu a drhnut kefkou taku naleptanu skodi

      Odstrániť
    4. Pamätám si ten článok...neviem, či práve kvôli nemu som ťa nezačala sledovať,lebo som si povedala, že konečne nejaká rozumná blogerka, čo píše aj o zuboch...lebo vtedy boli akurát také negatívne názory na zubné pasty v ladyboxe alebo senzaboxe a takmer každá blogerka sa na to sťažovala a ja som nechápala prečo:))) a to s tým umývaním viem, že sa nesmú, ale o jahodách a bielení som nevedela

      Odstrániť
  7. okrem skrabky na jazyk a gelu pouzivam uplne vsetky komponenty co ty:) ten elmex gel som kedysi mala, no napinalo ma z jeho chuti rovnako ako z pokusov o cistenie jazyka, som na toto citlivka.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. fakt?:)) Lebo aj ja som na niektoré takéto veci citlivka, preto na osmičky radšej používam len tú single kefku,lebo mi moc nerobí dobre dávať veľkú kefku až tak dozadu:)))Ale tieto veci mi vôbec neprekážajú...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ďakujem veľmi pekne za takýto článok, síce toho na zubky nepoužívam až toľko čo ty.. no mala by som sa napraviť a pokúsiť to zmeniť. Inač aj pre mňa sú kefky CUraprox nenahraditeľné :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Vynikajuci napad napisat takyto clanok :)) o tej ustnej sprche som teda ale este nepočula no ale draha sranda to je :) a tu nit v lidli musim najst tiez :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ak máš malé medzery medzi zubami, tak budeš isto spokojná...fakt je extra tenká, takže bezbolestne a bez problémov sa dostane všade:)

      Odstrániť
    2. Tak to sa fakt tesim :) niekam sa totiz s medzizubnou dostat neviem

      Odstrániť
  11. Tiež mám Curaproxku kefku, snažím sa používať aj jednozväzkovú, no pri telke mi to nejde, pretože ju nepozerám tak často, väčšinou som pri notebooku, na blogu a tak. No a potom píš článok jednou rukou :D Je mi to proste nepohodlné, aj keď vždy keď si nájdem čas na tú jednozväzkovú ten výsledok je parádny :) No s väčšinou vecí tuto sa treba naučiť, mne naposledy zubárka vynadala, pretože som si úplne ublížila (s jednozväzkovou) a schytali to moje ďasná. S niťou som neschopná, skúšala som, trénovala, nepomohlo :D A s medzizubnou si mi pripomenula, že som si ju zabudla dokúpiť a v pondelok na kontrole budem mať prúšvih. Asi by som sa mala aspoň trošku zlepšiť no, som rada keď si stihnem ráno umyť zuby (väčšinou dlhšie spím), a keď fakt nie, tak aspoň žuvačkujem o 106. :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som sa najskôr učila s jednozväzkovou čistiť si zuby pred zrkadlom a teraz mi to už ide celkom od ruky a nemusím sa kontrolovať v zrkadle:)

      Odstrániť
  12. Tak najprv chválim článok! Super do detailov spracovaný. Ja som si umývala zuby vždy len s pastou a kefkou a občas som použila listerine, ale mala som problémy s krvácaním ďasien, tak som išla k dentálnej hygieničke a tá mi ukázala, ako sa správne starať o zuby... Tak odvtedy používam každý večer aj zubnú niť aj medzizubnú kefku a curaprox ultrasoft som na jej odporúčanie vymenila za supersoft, vraj sa tým zuby lepšie vyčistia. Problémy s ďasnami už našťastie odvtedy nemám :) Ale keď vidím u teba tú škrabku, tak sa musím pozrieť aj na ňu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Kesi a s tou kefkou som prekvapená...to akože fakt kefka s menej štetinkami akože lepšie vyčistí zuby? tak to ju potom zmením aj ja!

      Odstrániť
    2. Ja som vyskúšala všetky 3 curaproxky a tiež musím povedať, že 3960-tka je najlepšia. 1560-tka mi trochu poškrabala ďasná a 5460 je príliš mäkká, nevyčistila mi tak zuby. Tá je skôr pre ľudí s citlivými ďasnami, ktorým nejde až tak o bielosť. Ale ak ti vyhovuje, tak v pohode.

      Odstrániť
  13. Když vidím, kolik toho používáš, tak se úplně stydím. Já si zuby vyčistím kartáčkem a pak občas vypláchnu pusu nějakou ústní vodou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale prosím ťa...mne toto všetko tiež trvá len pár minút navyše, keď to má človek ako rutinu a vidíš ja zas tú vodu veru takmer vôbec nepoužívam;)

      Odstrániť
  14. Skvelý článok!!! Ja si bez Curaproxu neviem predstaviť život! Tiež používam Ultra Soft, pretože mi práve tie jemné štetiny veľmi vyhovujú a taktiež škrabka na jazyk je super vynález :) Čo veľmi nepoužívam je zubná niť a medzizubná kefka, pretože mám veľmi úzke medzery medzi zubami, resp. žiadne a nerobí mi to dobre ak to tam nasilu pchám :( Ešte čo by som spomenula je ústna voda, po ktorej mám aspoň na chvíľu pocit maximálne čistých úst :D Ešte vyskúšam ten zubný gél na citlivé zuby a taktiež spomínané jahody :) Missy

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Ďakujem Missy! Veď aj ja mám veľmi maličké medzery, teda skôr akoby žiadne, preto som mala problém nájsť niť, ktorá by mi neprekážala a nezasekávala sa v medzierkach. A našla som ju v Lidli:D

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Jé!:D Máme stejný kartáček!.D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...