Ako vybrať správny opaľovák a veľa iného

Ahojte kočky!

Ako vyberáte opaľovacie prípravky? Ja siaham po značke, ktorej dôverujem, vyberám relatívne vyššie faktory 20-30 a pozerám, či je na opaľováku napísané, že chráni aj pred UVA žiarením. Plus som vedela, že niektoré firmy používajú chemické filtre a niektoré firmy minerálne. A práve tie minerálne sú účinnejšie, a teda pokožku lepšie chránia. 

Musím však povedať, že v posledných týždňoch som trošku v tejto oblasti "zmúdrela":))), a preto by som sa o pár poznatkov chcela podeliť aj s Vami.

Čo by sme teda aspoň ako laici mali vedieť:

Potrebujeme sa chrániť pred UVB, ale i UVA žiarením. To veľké číslo, ktoré je napísané na na každom opaľováku je výška ochrany pred UVB žiarením. Aká je výška ochrany pred UVA žiarením sa z obalu môžeme,ale aj nemusíme dozvedieť:)) Minimálne to však bude 1/3 z výšky UVB ochrany. A teda z opaľováku označeného 30tkou, to bude minimálne 10. Čo zas až tak veľa nie je, preto by sme mali skôr hľadať opaľováky, ktoré číslo UVA ochrany majú na obale uvedené a asi by bolo lepšie ak by to bolo číslo vyššie ako 10:)

Prečo by sme sa mali chrániť aj pred UVA žiarením?

Pokým UVB žiarenie spôsobuje začervenanie pokožky, UVA žiarenie spôsobuje starnutie pokožky a solárnu alergiu s ktorou sa aspoň u svojich známych, ale i v rodine stretávam čoraz častejšie (pod solárnou alergiou zväčša chápeme začervenanie kože s drobným výsypom na pokožke).  A zároveň, čo je podstatné, kým z UVB žiarenia preniká do spodnejšej vrstvy pokožky iba 15% žiarenia, z UVA žiarenia preniká do dermis až 50% žiarenia.

Opaľovacie prípravky nám, pokiaľ mi je dobre známe, ponúkajú 3 rôzne druhy filtrov:

- chemický: klasiké filtre, ktoré sú asi najčastejšie. Mlieka sa dobre rozotierajú. Pokožka však nie je úplne chránená, žiarenie preniká do pokožky.

- minerálny: majú ho prevažne práve tie mlieka, ktoré sa ťažšie rozotierajú a natrená pokožka s minerálnym filtrom ostáva po kontakte s vodou biela. Určite to poznáte, či už z vlastnej skúsenosti alebo ste aspoň niekedy videli takých ľudí pobehovať po pláži. Opaľovacie prípravky s minerálnymi filtrami sú však najúčinnejšie v ochrane pre slnečným žiarením. Jedine prípravky s minerálnymi filtrami účinkujú ihneď! A nepotrebujete sa natrieť klasických 20 min. pred vykuknutím na slniečko. Takýto krémik by som určite kúpila svojím budúcim detičkám.

- organický: taký kompromis. Spája minerálne a chemické filtre. A teda snažia sa o čo najlepšiu ochranu pred slnečným žiarením, a zároveň zaručujú dobré roztieranie krémov.

Ak máme už vybratý opaľovací prípravok s dobrou UVB, ale i UVA ochranou, s filtrom, ktorý sa nazdávame, že vyhovuje našej pokožke najviac nemali by sme zabúdať ani na pár ďalších vecí:

Vo vysokohorskom prostredí, a teda na miestach s nadmorskou výškou nad výškou 1 500 m.n.m. na našu pokožku dopadá až o 20% viac UVB žiarenia.

Voda odráža až 40% slnečného žiarenia.

Detičky nemajú dokonale vyvinuté melanocyty, preto ich treba chrániť o to intenzívnejšie ako dospelého jedinca.

Ešte som nevidela opaľovací prípravok, ktorý by mal dobu spotreby od otvorenia 12 mesiacov. Znamená to teda, že keď aj budeme prípravok na opaľovanie skladovať v stálej teplote od jedného leta do druhého, druhé leto nás už dobre chrániť vôbec nemusí. Aj keď krémik môže stále krásne voňať, s veľkou pravdepodobnosťou sa výrazne znížil jeho index ochrany pred slnečným žiarením a môžeme sa ľahšie spáliť.

Nezabúdajte na dostatočné množstvo prípravku. Ak ma pamäť neklame, tak by to malo byť cca 6 čajových lyžičiek na celé telo (ak ma pamäť klame, opravte ma prosím:)

A nezabúdajte natierať aj okolie podpazušia, uši a nárt nohy:)

Toto boli všeobecné informácie, ktoré môžete aplikovať na každý jeden opaľovací prípravok ktorejkoľvek značky. Sú to informácie, ktoré zaujali mňa osobne najviac a považujem ich za najdôležitejšie, aj keď je to opätovne len malý výsek informácii.

A pre úplnosť, na pláži samozrejme nezabudnite na pokrývku hlavy, kvalitné okuliare, dostatočný príjem tekutín a dobrú knižku;)



V druhej časti príspevku by som Vám chcela predstaviť novinky od spoločnosti Bioderma, ktoré prišli toto leto na trh a nielen tie. Dôvod prečo ich vkladám do tohto príspevku je ten, že práve Bioderma prišla tento rok na trh s novinkou, a to opaľovacím prípravkom, ktorý obsahuje UVA index 50!, čo zatiaľ neobsahuje žiaden iný opaľovací krém v Európe a navyše práve z obalov Bioderma opaľovákov spoznáte akú výšku UVA ochrany obsahujú a okrem krémov s organickými filtrami, obsahujú i krémy s minerálnym filtrom. Tak poďme na ich predstavenie:

Photoderm MAX sprej SPF 50



Klasický vodeodolný prípravok od Biodermy je toto leto v novom, väčšom rodinnom balení 400ml - UVA ochrana je 35.

Photoderm SENSITIVE, SPF 50+ / UVA 50


Jediný patentovaný výrobok na európskom trhu, ktorý obsahuje 50 index nielen ako ochranu pred UVB žiarením, ale i UVA a žiarením. Teda najvyššia možná ochrana pred UVA žiarením na trhu. Špeciálne určený pre ľudí so alergiou na slnko, pre albínov a podobne. Je sa však práve na tento krémik teším najviac. Hoc albín nie som, ale určite to bude prvý výrobok, ktorý na dovolenke otestujem:) Mlieko nájdete v obale o objeme 100ml. Je bez parfumácie a parabénov. Vodeodolné. Dobre sa roztiera a nezanecháva biely film.

Photoderm LEB, SPF 30/UVA 30


Vysoká fotoprotekcia pre citlivú pleť so sklonom k slnečným alergiám. 125ml v sprejovom balení. Osobne však, keby som mala solárnu alergiu, tak sa skôr obrátim na Photoderm Sensitive. Keďže UVA žiarenie spôsobuje solárne alergie, tak by som radšej volila práve ochranu 50, namiesto 30. Samozrejme na slovenské podmienky si myslím 30tka isto stačí.

Nie sú to novinky, ale zaujali ma:

Páči sa mi, že Bioderma myslí aj na rôzne typy  pokožky, a zároveň slnečnú ochranu. 

Photodem AKN SPF 30/UVA 13




Špeciálna slnečná ochrana pre mastnú, až zmiešanú pokožku. Reguluje mastenie a obsahuje niektoré zložky ako práve výrobky so Sébiovej rady. 100ml balenie. 


Photoderm AR SPF 50/UVA 33



 Veľmi vysoká špeciálna ochrana pre reaktívnu a citlivú pokožku so sklonom k začervenaniu. 30ml. POZOR! Myslím, že som tento výrobok videla tu v Brne s balení so Sensibio krémom AR zdarma .

Photoderm Mineral SPF 50/UVA 22




Opaľovacie mlieko s minerálnym filtrom. BIODERMA inovácia: 100% minerálna ultra -emulzná textúra pri aplikácii bezfarebná, nezanecháva mastný film.



A na záver tyčinka. Účinný pomocník vždy po ruke.

Photoderm MAx stick SPF50/ UVA 38



Tieto tyčinky, nech sú už od akejkoľvek značky, zbožňujem. Sú malé a spratné. Rovno do kabelky. Keď náhodou vykukne počas dňa slniečko, nemám problém ich vytiahnuť z kabelky a natrieť nimi nielen pery, ale i tvár a na dovolenke s nimi natieram znamienka.


Niektoré z týchto výrobkov, dúfam, otestujem už čoskoro na našej dovolenke. Uvidíme, či budú alebo nebudú účinkovať tak ako sľubujú. Určite potom zreferujem. Dúfam, že Vás článok nevyčerpal a že snáď tu nájdete pár rád ako sa nespáliť a hlavne ako vybrať super opaľovák presne pre Vašu pokožku.


Pekný deň slečny a dámy!










11 komentárov:

  1. no, konečne firma, ktorá si uvedomila, že mastnej pleti veľmi nevyhovujú mastné opaľovacie krémy! a vďaka za nejaké nové užitočné informácie :) inak myslím, že s tým dávkovaním to má každý inak. napr. daylong má takú brožúrku, kde je vyznačené, koľko "vytlačení" kam treba aplikovať. našla som ten obrázok aj na nete
    http://www.daylong.sk/typo3temp/pics/7c364b1886.jpg

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No presne, aj ja som som bola nadšená, že pre každú pleť niečo iné vymysleli. Inak na tvoj komentár som sa tešila, a zároveň sa ho obávala, či ako farmaceut mi tu kdesi nenájdeš nejakú chybu:))) No, a to s tými lyžičkami som si pamätala z Altermed opaľovákov. Ale páči sa mi aj tá Daylong tabuľka:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvely članok, vela informácii som sa dozvedela, ja mám opalovacie krémny od Biodermy ale len so SPF 30 takže si budem musieť kupiť aj 50+ na dovolenku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Patty:) Aj ja mám okrem tej 50tky sensitive zálusk ešte na ten minerálny, tak uvidíme, či mu odolám:D

      Odstrániť
  4. Aka zlata foto :D A uz aj ja sa musim dokopat a zhrnut Biodermacke opalovaky do jedneho clanku :) Ale asi nebude taky obsiahly ako tvoj, vsetko dolezite si mi uz "zobrala z jazyka" :D
    Nikavero

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

      Odstrániť
    2. Však mi to aj trvalo kým som sa naň odhodlala:))

      Odstrániť
  5. Parádny článok, som sa aj dozvedela čo som nevedela, takže ďakujem za užitočné info :) - mne sa páči, že Bioderma má aj opalováky na mastnú pleť, to som zatiaľ nevidela pri žiadnej inej značke

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...