Silikóny v produktoch na vlasy...ako som bez nich 2 mesiace fungovala

V poslednom roku(rokoch) boli silikóny v kozmetike skloňované už nespočetnekrát. Predsa len udržovať krásnu hrivu nie je také jednoduché, a preto, keď nás trápia problémy ako vypadávanie, rýchle mastenie a podobne, hľadáme príčinu všade, aby sme ju mohli čo najskôr odstrániť. Rovnako zaujala táto téma aj mňa a povedala som si, že vyskúšať žiť aspoň 1-2 mesiace bez silikónov v prípravkoch na vlasy mi predsa nemôže ublížiť a vyskúšam, čo to s vláskami spraví.

Ako prvé som si musela zistiť, ako silikóny v prípravkoch rozoznám. A teda silikóny by ste mali nájsť v zložení prevažne pod koncovkou -cone, -xane. Podľa mňa veľmi dobrý rozpis silikónov nájdete práve TU

Prečo som sa rozhodla silikóny nepoužívať? Silikóny vlasy obalia do akéhosi obalu, a preto sú vlasy síce krásne hladké a lesklé, avšak postupne vlas stráca vlhkosť, nedostáva sa mu výživa zo šampónov. A práve vďaka tomu vlasy, ktorým niekoľkokrát do týždňa doprajete dávku silikónov v podobe šampónov a kondicionérov sa môžu(nemusia!!!) viac mastiť, vypadávať a môžu Vás začať trápiť lupiny.

Neviem si vysvetliť prečo, ale počas takých prvých troch použití prírodného šampónu sa mi vlasy nenormálne mastili. Povedala som si však, že to ustojím a fakt to vymizlo, resp. dostalo sa opätovne na normálnu úroveň a teda, že vlasy som umývala každé dva dni. Píšem to tu, len aby som Vás to neodradilo:)

Čo teda po dvojmesačnej kúre môžem povedať? Po vyradení silikónov  sú vlasy pri korienkoch nadýchanejšie, nie sú už také spľasnuté. Aj keď sú už napríklad mastnejšie, lebo ich nestihnem umyť, nevyzerá to tak katastrofálne. Mám pocit, že sa trošku spomalilo vypadávanie - neviem, či je to môj pocit alebo sa to odvíja od niečoho úplne iného, ale v súčasnej dobe je vypadávanie naozaj trošku regulované. 

Negatívna stránka. Tým, že som mala vlasy naozaj dlhé, moje končeky to bez zázračných olejčekov neprežili. Keď som túto výzvu prijala, tak som vynechala silikóny aj na končeky a tie sa naozaj dostali už do takého stavu, že im pomohli len nožničky. Teraz som dosť podstrihnutá, ale s bezsilikónovou kúrou pokračujem ďalej a nejaké ďalšie ničenie končekov som nezaznamenala. A ešte jedno negatívum je, že vlásky sa horšie rozčesávajú, čo u mňa až taký problém nie je. Samozrejme problém by to bol pri hustejších vlasoch.

Najrozumenjšie podľa mnohých diskusií a článkov sa teda zdá byť riešenie používať šampón bez silikónov a na spodné dĺžky v pokoji nanášať i silikónové výrobky. Na druhej strane, keďže sú už teraz bežne dostupné i kondicionéry bez silikónov ja som skôr za používanie tých.

Suma sumárum som rada, že už viem aspoň ako tak silikóny vo výrobkoch rozoznať. Zistila som, že moje vlasy bez nánosov silikónov predsa len vyzerajú zdravšie. A vrátim sa k nim maximálne tak na končeky vlasov, aspoň tak mám v pláne:) Každá si však asi musíme odskúšať, čo viac bude vláskom vyhovovať. Odporúčam však naozaj dlhodobejšie testovanie, aby sa účinky mohli prejaviť. Vyskúšajte najmä ak Vás máte nejaké problémy s vláskami a špeciálne ak sa Vám vlasy rýchlo mastia.

Ak Vás nesilikónové výrobky lákajú, tak určite príďte kuknúť na blog aj zajtra. Vďaka spolupráci vyhlásim opätovne jednu menšiu rozdávačku.

A nech to tu nemáme úplne bez obrázkov, pridávam jednu "vlasovú" foto:)))






30 komentárov:

  1. úprimne takú výzvu som chcela aj ja spáchať :D ale zistila som že bez finálneho olejčeka alebo niečoho so silikónmi vlasy nerozčešem, tak sa to nedá... ale šampón a kondicionér výhradne bez silikónov :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak tie tvoje vlasiská dlhočizné, ale krásne sa nečudujem, že nerozčešeš...:))) nedávno mi jedna čitateľka poradila jeden vraj bezsilikónový olejček z DM, takže to bol myslím alverde...takže možno ešte ten odskúšam:)

      Odstrániť
  2. ja tiež už niekoľko mesiacov používam len prírodné šampóny, pretože po tých klasických (head and shoulders, nivea a neviem čo všetko ešte) som akurát tak dostala vždy ekzém. tentokrát sa mi zhoršil naozaj veľmi a odvtedy už nechcem žiadny taký šampón ani vidieť.

    pri tých prvých použitiach to bolo presne ako si napísala. také mastné vlasy som ešte nikdy nemala:D ale teraz po čase už si ich vôbec nemusím umývať každý deň a stačí mi len raz za dva alebo aj tri dni a vyzerajú dobre. síce sú také padnuté po dvoch dňoch ale nie mastné.

    s rozčesávaním problém nemám a na spodnú polovicu vlasov používam alverde dvojfázový olej na vlasy, ktorý nastriekam do vlasov, zaspím pričuchávaním k jeho krásnej vôni :D a ráno sa budím s hebkými vlasmi:Dvďaka nemu nemám suché končeky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem za komentár...no fakt neviem, či sa pri tých prvých umytiach roztápa ten silikón alebo čo:))) na tú spodnú polovicu si rada zaobstarám ten olej...je skvelé, že sa ten bezsilikónový trh rozširuje

      Odstrániť
  3. no, silikóny sú podľa mňa hlavne problémom preto, lebo si baby umývajú vlasy pričasto. Ja mám vlasy po pás, hennujem si ich, krásne ich to vyživý a umývam si ich len dvakrát do týždňa. Aj pokožka si zvykne. Keď si predstavím, že dakedy som si myslela, že mám neskutočne mastné vlasy a umývala si ich každý deň :D teraz mám vlasy v pohode tri dni krásne a nemastia sa mi. :) A okrem henna kúry používam klasické šampóny, čiže aj keď so všetkým tým svinstvom, ale aspoň ich viem rozčesať (mám ich celkom husté).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som toto presne skúšala, že umývať vlasy menej často, lebo som čítala, že si pokožka proste zvykne a nebude sa tak veľmi mastiť..a keď som mala cez prázdniny čas, tak som sa na to dala...ale proste to nefungovalo...mastné boli stále rovnako a ten pocit, že mám mastnú hlavu mi proste za to nestál...poznám baby, ktoré si umývajú vlásky iba raz do týždňa a úplne im to stačí, len ja medzi ne nepatrím, tak sa budem snažiť dodržiavať aspoň takýto menej chemický spôsob umývania(ktovie koľko mi to zas vydrží:)))

      Odstrániť
    2. njn, nič nie je univerzálne pre všetkých :) ale chápem :) momentálne skúšam aj bio kondicionér, tak uvidíme :D ale keď si pomyslím, čo všetko je vo vzduchu a čo všetko moje vlasy nasajú (napr. kvalitný cigaretový smrad v podniku), neviem si predstaviť, že to dá niečo prírodné dole :D ale zas, to je len taký môj vnútorný boj :D

      Odstrániť
    3. no naozaj treba len skúšať...a nájsť to pravé pre seba a svoje vlásky

      Odstrániť
  4. asi sa na to dam...uvidime...mam dojem ze si vlasy musim umyat nie kazdy druhy den, nedbalo by kazdy den...ach a som doma tam mi to nevadi, ked mam mastne vlasy, ako nezamestnana preda nechodim kazdy den dakde, kde niekolko hodin trcim na ociach in inym ludom...kuknem na moje sampony...ale akoze ak mam rpavdu povedat v oktobri som si kupila dva sampony, a este som ich nenacala mam doma take zasoby a pritom ich miname dve...a najskor by som asi chcela minut co mam...ak by sa dalo napis mi prosim ta konkretne produkty ktore ppuzivas...ja si zatial idem prestudovat ten link co si mi nechala v clanku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som akurát domíňavam Laveru citrónový šampón na mastné vlasy, ale dobre mi robil aj Kiss ma Face na každodenné umývanie a inak aj Biodermácky Node ten na každodenné umývanie je bez silikónov myslím. Garnier bez silikónov mi vlasy aj pokožku vlasov strašne vysušoval, takže to nič moc...a teraz sa chystám na Schwarzkopf bez silikónov

      Odstrániť
    2. no biodermu mam asi 5 cm v nom... lavera je dostupna aj na slovensku? kiss ma face mi nic nehovori...na garnier som citala viac negativnej ako pozitivnej reakcie a ten schwarzkopf trosku blizsie? bo na tej stranke je milion tych latinskych ci akych mien

      Odstrániť
    3. Laveru hľadaj v DM, Kiss my Face som videla zatiaľ iba na nete a Schwarzkopf bez silikónov je ten fialový gliss kur

      Odstrániť
  5. Máš nádhernééé vlásky!!! Tých silikónov je v dnešnej dobe už tak veľa, že vyhnúť sa im v dorgériách je takmer nemožné, preto ťa obdivujem, že si do toho šla! Ja mám vlasy suché a prírodné šampóny, dixi a podobne mi vlasy ešte viac vysušovali, vždy som musela použiť aj kondicionér, ktorý už až taký prírodný nebol ... ale možno máš pravdu, že je to len o tom zotrvať a nechať vlasy nech si zvyknú ... momentálne ma však trápi ich riedkosť :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem....no veď aj ja nemôžem byť bez kondicionérov...ale našťastie sú už fakt aj také bez silikónov...a ako píše vyššie Pina musím si zaobstarať aj ten Alverde olejček bez silikónov:)

      Odstrániť
  6. pekné vlásky :) ja nepoužívam silikónové šampóny práve kvôli mastnote a splihlosti. celkom mi stačí schauma (ohne silikone- milujem ten rýmujúci sa nemecký názov) ale bez olejčeka YR sa nezaobídem a momentálne ani bez kofeínového balzamu od baley, ktorý je tiež bez silikónov a robí úžasný objem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
    2. Budem musieť aj tú Baleu vyskúšať...čítala som niekde, že vlastne ako prvá priniesla do drogerky šampóny bez silikónov...a až potom s tým prišli všetky ostatné zančky...Shauma mi až tak nevyhovovala, takže tú zatiaľ obchádzam

      Odstrániť
  7. Vlásky máš moc pěkné :) co bych za to dala, kdybych je měla tak dlouhé :)

    http://bobunka3liska.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  8. já to neřeším. mám své oblíbené šampony a ty prostě používám, předpokládám, že silikony mají, ale nezkoumala jsem. máš krásné vlasy, barva je tvá nebo dobarvuješ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ved pokial by som bola s nimi spokojna tak by som nic nevymyslala a umyvala by som hocicim,takze sa ti necudujem..a vlasky su moje neprefarbene

      Odstrániť
  9. mna zatial pouzivanie prirodnych bezsilikonovych vyrobkov len nahlodava, uvidim do akej miery ma to nahloda, ze sa o to zacnem aj viac zaujimat:)inak krasne vlasy, tuzim byt rysavka, no musela by som odfarbovat a to mi zasa za to nestoji, lebo som prirodna bruneta, uz raz som to podstupila a stacilo:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veď aj mňa to tak postupne dostávala...začala som sa o to zaujímať až keď zrazu bol aj v drogerkach veľký boom, že šampóny bez silikónov, tak ma zaujímalo, že prečo bez silikónov a tak som si pomaly začala študovať svoje obaly vlasových prípravkov....postupne začínam aj s pleťovou kozmetikou, ale to mám silikóny fakt všade...takže tam by to bolo strašne ťažké sa ich vzdať:/

      Odstrániť
  10. Vynikajuci clanok! A uz teraz mozem povedat ze do toho idem s tebou mam asi vsetky problemy a uz mi je z toho vsetkeho doplacu :( takze sa pytam, komkretne ake sampony si pouzivala??

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a som akurát domíňavam Laveru citrónový šampón na mastné vlasy(ten som vlastne používala celý čas mojej antisilikónovej kúry), ale dobre mi robil aj Kiss ma Face na každodenné umývanie(bol v Ladyboxe) a inak aj Biodermácky Nodé ten na každodenné umývanie je bez silikónov myslím. Garnier(taký ten prírodný zelený) bez silikónov mi vlasy aj pokožku vlasov strašne vysušoval, takže to nič moc...a teraz sa chystám na Schwarzkopf bez silikónov...skús si proste doniesť všetky šampóniky, čo máš doma a poprečituj si zloženia a vyber si ten, ktorý nemá silikóny a tým by som začala...

      Odstrániť
    2. Tak konecne som si nasla cas, presla vsetky moje sampony a vsetky obsahuju silikony :) akurat jeden jediny syoss co som este nemala nacaty neobsahuje no ked som si s nim umyla vlasy, roi mi take iste mastne miesta na hlave ako aj ten oleo intense :)) takze si musim kupit a asi budem po obchode behat s tabletom a otvorenou strankou s tymi silikonmi roznymi

      Odstrániť
  11. Super článok Ela, ja mám teraz necelý druhý týždeň bez silikónov, začala som používať šampón aj kondicionér Rainforest Balance z The Body Shopu a nemôžem si ich vynachváliť. Teraz ale keď ideš do drogérky silikónom sa už ani nevyhneš...musím uznať že si ma navnadila, aby som v bezsilikónovej kúre pokračovala, a nechala si my v hlave otázky na zamyslenie sa...

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Taky jsem se rozhodla tím experimentem projít a dopadlo to tak, že už se silikonům vyhýbám. Zamilovala jsem si své "nové a lepší" vlasy :-) LuLu

    OdpovedaťOdstrániť
  13. na základe článku som sa pozrela na svoje šampóny a zistila som že obsahujú silikóny:( a to som si myslela že tam nebudú, veď sú to od Avonu z radu Naturals.. ale podla článku pripojeného je to ten vo vode rozpustný silikón takže snáď to nie je také hrozné... ak dopoužívam tieto už si budem pozerať v obchode zloženie a kúpim bez silikónov :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...