Používate pleťové toniká?

Želám pekný deň dievčatá!

Používate tonikum? Ja, ak si dobre spomínam, som snáď nikdy nešla do obchodu priamo s cieľom, že chcem/potrebujem tonikum. Používam micelárky, čistiace mlieka/vody, exfoliačné vody, čistiace gély a podobne a na tonikum som nenachádzala v starostlivosti o pleť priestor. Ak som toniká používala, bolo to skôr v prípravkoch 2v1, 3v1... Samostatný krok - použitie tonika na pleť bol už pre mňa akýsi navyše. Čítanie kozmetických blogov ma zas raz osvietilo a zistila som, že tonikum patrí naozaj do úplne základnej kozmetickej výbavy, a preto robila veľkú chybu, keď som naň zabúdala.

Na čo teda tonikum presne slúži:
Pleťové tonikum aplikujeme vždy už na vyčistenú pleť. Jeho význam je v tom, že vyčistené póry akoby uzavrie, aby sa do nich nedostávali nečistoty a póry neboli zanesené a predchádzali sme tvorbe čiernych bodiek. A tak pripraví pokožku na nanesenie krému či BBčka. 

Ja mám aktuálne otestované Gosh pleťové tonikum - Make a Fresh Skin Start. Konkrétne je určené na normálnu a zmiešanú pleť. Najväčším problémom bolo u mňa zaradiť ho do môjho "programu na údržbu pokožky". Najskôr sa mi zdalo, že tam už nie je miesto, ale úspešne sa mi to nakoniec podarilo. Používam ho pravidelne ráno, po umytí tváre čistiacim gélom. Po použití čistiaceho gélu je pokožka vždy napnutá, avšak po nanesení tonika som ju akoby mierne hydratovala - nebola taká napätá, ale zároveň bola krásne odmastená a póry boli stiahnuté.(Až neskôr som si prečítala, že je to zrejme vďaka Aloe vera, ktoré tonikum obsahuje). Vďaka toniku tak dostanete pleť do akejsi rovnováhy medzi napnutou, suchou pokožkou a naopak mastnou.

V čom vidím po asi mesiaci používania najväčší prínos pre mňa?
Už na Fb som písala, že som si v poslednej dobe obľúbila používanie BB krémov, tých európskych, na ktoré veľká väčšina z Vás nadáva:))No a keďže doteraz som bola zvyknutá používať skôr zmatňujúce make upy, púder  som nepotrebovala. S bbčkami som sa však na obed už leskla ako parkety. Vďaka toniku môžem povedať, že moja pleť vydrží dlhší čas práve matná, približne o hodinku až dve dlhšie ako bez používania tonika.

Každopádne stále som sa nedostala k tomu, aby som používala tonikum aj večer. Tak ako by to po správnosti malo byť - opätovne po dokonalom odlíčení pleti. Snáď to čoskoro príde. Zatiaľ mi postačuje aj to príjemnejšie doobedie vďaka toniku, ktorý ma podľa mňa veľmi výstižný názov: Make a Fresh Start Skin Tonic. 





K samotnému výrobku už len dodávam. Balenie je 200ml. Tonikum má veľmi peknú sviežu vôňu. Cena je 7,5eura. Dnes a zajtra však ešte v slovenskom Fann platí akcia -20% na všetky pleťové výrobky, a teda aj na toto tonikum, ktoré po zľave vychádza na 6eur.

Kočky ako ste na tom Vy a toniká? Používate ich?



14 komentárov:

  1. tonikum je dobra vec, zvykla som ho pouzivat rano pravidelne a vecer podla nalady. premyslam, preco som nikdy neskusila pletovu kozmetiku tejto znacky a to okolo stojana gosh chodim pravidelne:)urcite stoji za vyskusanie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. neviem tá pleťová línia je oproti dekoratívnej stále v úzadí....ale treba sa s ňou pomaly zoznamovať...

      Odstrániť
  2. tonikum používám asi už 15 let v kuse, ráno i večer.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alenis práve sa stávaš mojim vzorom v tonizovaní pleti!:)

      Odstrániť
  3. Já tonika používám, proti akné)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ach tak..ja som nikdy nepochopila význam slova tonikum :) ale používam ich, akosi zo zvyku

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja sa priznám, že používam skôr pleťové vody, ktoré po vyčistení pleti stiahnu póry. Samostatne som tonikum ešte po pleťovej vode nezvykla používať. Hoci som recenzovaný produkt od Gosh úspešne vypotrebovala, žijem ďalej bez neho ako predtým... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja ho používam po rannom umytí sa čistiacim gélom...večer som ho použila len párkrát a to po odlíčení sa micelárkou a umytí sa čistiacim gélom...keby som pravidelne používala ešte aj pleťovú vodu, tak by som už asi finančne neutiahla rozpočet na vatové tampóniky, ktorými by som prípravky dávať na pleť:))) takže keď si zvyknutá na pleťovú vodu, tak sa ti nečudujem, že ešte ďalší krok už nepridávaš..

      Odstrániť
  6. U mňa je micelárka top. Poslednou dobou nemám ani čas riešiť či na seba dávam pleťovú vodu alebo tonikum. Aj keď mám oboje. Micelárka je univerzálna v tomto :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To máš pravdu. Aj ja som o micelárke čítala, že zastúpi vlastne všetky kroky dokopy, ale musím povedať, že takú dobrú-hladkú pleť po micelárke nemávam a ani nedocielim toho lepšieho zmatnenia pleti počas dňa, čo som písala

      Odstrániť
  7. Ani ja som doteraz nepouzivala tonika, toto od gosh bolo mojim prvym a celkom prijemnym prekvapenim!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Já jsem používala bylinné tonikum od českého Ryoru, ale to jsem teď vyměnila za růžovou vodu od Purity Vision a od té doby se nějak po tonikách nepídím :)- jsem spokojená s růžovkou, ale já mám primárně spíše suchou pleť...

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý jeden komentár! Vážim si ich a budem sa snažiť na všetky Vaše otázky odpovedať! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...